Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2008
    Skąd
    Gorzów
    Postów
    4
    Auto
    MAREA
    Jak czytam wasze opinie to widzę tylko ambę co się zbliża do portfela...
    mianowicie jak ruszam na wolnych obrotach to czuć drgania/szarpnięcia (lekko wyższe obroty i rusza bez drgań);
    na wolnych obrotach stojąc w korku drży kierownica (widać okiem jak lekko się rusza, czuć pod palcem, mocniej ją przytrzymując znika drganie);
    sprzęgło bierze dość nisko prawie przy podłodze (no jeszcze jest jakiś luz ale czuć, że jest za nisko);
    problemów z biegami raczej nie mam ale czasem przy wstecznym potrafi zgrzytnąć..


    p.s. tak jeszcze z drganiami czuć na wolnych obrotach że "rytm" drgań współgra z obrotami silnika.....

    hm... Tanio szybko sprzedam maryśkę kombi stan dobry.... przebieg jaki chcecie, pierwszy właściciel nie bity i oczywiście starszy pan w niedziele do kościoła....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Mam bardzo podobne objawy, szarpanie przy ruszaniu, i lekko drga na wolnych obrotach ale to chyba przez tą górną poduszkę od strony rozrządu, tzn ten wspornik czy jakoś tak. Przy dodaniu gazu do 1000-1100 obrotów drgania ustępują przy ruszaniu. Na wstecznym drgania są bardzo niewielkie.Zauważyłem jeszcze że przy ruszaniu pod górkę i dodaniu większej ilości gazu i powolnym puszczaniu sprzęgła z komory silnika słychac było taki zgrzyt dziwny , obawiam sie że to sprzęgło, lub łożsyko oporowe może. Oby tylko nie dwumas bo to cholernie duży wydatek :/ Choć i sprzęgło nie jest tanie. No ale kolejny objaw to że drganie drążka biegów przy dodaniu gazu i ten test też przeszedł pozytywnie że przy 1500obr na 4biegu dodałem gazu i nic nie dgrało spokojnie bez szarpania rozpędzał się. Już jestem głupi co to może być, czy poduszki, czy sprzęgło czy może coś jeszcze. Auto ładnie się zbiera na drodze poki co do 170km kunąłem autko bo nie bylo miejsca na wiecej i waruków :/ a poleicałoby napewno wiecej. Tak czy siak te drrgania przy ruszaniu mnie martwią , biegi wchodzą dość normalnie bez użycia siły i zgrzytów. Nie wiem co myśleć o tym zgrzytnięciu przy ruszaniu pod górkę przy wolnym puszczaniu sprzęgła :/ pomocy

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    dodam że na wolnych obrotach nie słychać stukania z okolic sprzęgła. I (słabe odgłosy z okolic paska urządzeń pomocniczych , to chyba albo alternator albo stawiałbym na koło pompy wspomagania bo pasek lekko pracuje na boki przy na rolce tej plastikowej obok koła pompy.I to też cichnie po dodaniu gazu.)

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Fiat Marea JTD Problem z nowym dwumasem/DMF problem - YouTube
    na tym filmiku słychać taki zgrzyt , podobnie a wręcz identycznie jak u mnie przy ruszaniu pod górkę i dodaniu większej ilości gazu tak około 2000obr

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Drgania na kierownicy to tylko i wyłącznie wina padających poduszek - nie koniecznie musi być to wina górnej poprzecznej , dwu masę możesz sprawdzić jadąc i wbijając np większy bieg tak żeby silnik zaczoł się lekko dusić - po dodaniu gazu nie powinno drgać - jeśli drga bądź wydaje stuki puki masz do wymiany. Odgłosy od strony paska osprzętu morze powodować napinacz jeśli sprężyna już jest wyrobiona
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    no wiec jak wcisne gaz w podłoge przy 1100 obrotów nawet na 4 biegu czy na 5 biegu to slychac lekkie głuche puk i ładnie ciagnie silnik bez dławienia się i drgań, poniżej tysiaca obrotów bez redukcji na niższy bieg zaczyna drgać , no i lekko bardzo drga na wolnych obrotach i jak pisałem przy ruszaniu pod górkę słychac z pod maski zgrzyt przy około 2000tyś obr. taki sam jak na filmiku z youtube do ktorego link dodałem

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    To puknięcie nie koniecznie musi pochodzić od dwu masy - równie dobrze może być przegub ,bądź poduszka silnika - jak na razie bym się nie przejmował zbytnio i jeździł do puki nie skończy się sprzęgło bądź nie zacznie telepać całkowicie Dwu masa - przy wymianie będzie widać w jakim stanie jest zamach i wtedy podejmiesz decyzje czy wymienić czy nie
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    dzieki za wskazówki jak sie zrobi konkretnie ciepło to legne sie pod auto i zerkne jak wyglądaja poduszki no i podobno jakas blacha jest która można odkręcić i zobaczyc kawałek dwumasy i ogolnie sprzęgła , no i tak tez pomyślałem że póki co pojeżdżę bo nie mam jeszcze gotówki na wymianę bądź tez regenerację dwumasy, będę patrzył co będzie się działo za 1000 lub więcej km. Drażni mnie tylko ten zgrzyt ruszając pod górke nie zawsze on występuje ale się zdarza, no ale bede obserwował pozdrawiam , mam nadzieje ze post nie zostanie zamknięty bo jeszcze bedę na bierząco co jakiś czas pisał co zaobserowałem czy coś sie pogorszyło itp .

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Pojedź jeszcze na szarpaki i oblukaj stan wahaczy i końcówek bo ten zgrzyt równie dobrze może być i z zawieszenia. Co do blachy o której piszesz jest z przodu między skrzynią a silnikiem tyle tylko że możesz nawet nie odkręcać bo nic nie zobaczysz a już na pewno nie sprawdzisz czy dwumasa jest sprawna , trochę docisku widać przez wizjer w górnej części dzwonu skrzyni tuż nad wysprzęglikiem ale tam też za wiele nie zobaczysz
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2013
    Skąd
    Torun
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    hmmm wtrace sie troszke w wasza dyskusje i spytam ..Jakie sa wasze opinie na temat regeneracji Szprzegła i Dwumasa... Cena jest znacznie nizsza ... z tego co czytalem z innych postow dwumas moze sie juz psuc przy 20 tys km.. to raczej ne wiele.. wiec czy nie lepiej zregenerowac obecny za miejsze pieniadze i tez na nim jezdzic te 20 tys minimum? ( o ile nic sie wczesniej z nim ne stanie)


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. potrzebuje pomocy-sprzęgło czy skrzynia biegów?
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2018, 02:31
  2. Sprzęgło :(
    Napisany przez maju1984 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 11-09-2011, 17:54
  3. Problem ze sprzęgłem
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2011, 23:57
  4. [skrzynia biegów] kończy mi się sprzęgło :(
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2008, 17:36
  5. Sprzęgło
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-07-2008, 12:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo drgania sprzegla

fiat marea weekend 1.9 jtd czy jest dwumas

marea 1.9 jtd dwumas

Dwumas marea 1.9 jtd

zgrzytniecie przy ruszaniu do przodu

fiat klub polska bravo 1.8 padlo sprzeglo

fiat marea 1.9 jtd dwumas cena

dwumas bravo 1.4

marea 1.9 jtd posiada dwumas

bravo i dwumas

automat zgrzyt przy ruszaniu pod gorke

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl