Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2012
    Skąd
    Południe
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1,4 S

    Unhappy Spadek mocy po wymianie rozrządu Brava 1,4

    Witam wszystkich. Jestem nowy i potrzebuję porady doświadczonych kolegów.
    W ostatnie mrozy skichało się smarowanie wałka w mojej Bravie i musiałem wymienić cały rozrząd; wałek, klawiaturkę 12 szt. pasek, rolkę, pompę. Dodatkowo nowe świece i kable WN, bo nie ruszałem tego od 10 lat
    Mechanik sprawnie to poskładał i silnik chodzi cichutko. Ale...
    Jednak po całej tej wymianie mam dziurę w mocy na niskich obrotach (zwłaszcza na zimnym silniku). Dodaję gazu i nawet na wysprzęglonym jest taki moment kiedy obroty nie idą w parze z otwarciem przepustnicy. Dopiero przy mocniejszym dodaniu gazu rozkręca się. Można to porównać do wrzucenia za wysokiego biegu, tak jakbyście ruszali z II. Potem idzie OK jeśli utrzymują się średnie obroty. Muli jak gwałtownie się dodaje gazu, jak wolno to nie.
    Proszę o sugestie gdzie tego szukać; chodzi mi po głowie sonda, czujnik położenia przepustnicy, szczur w wydechu .
    Czy w silniku 1,4 robi się kasowanie ustawień kompa i autoadaptację i czy da się to w okolicach Pszczyny zrobić u "Pana Zdzicha" czy tylko w ASO?

    ps. Jeśli się powtarzam i był taki wątek to poproszę o link. Próbowałem szukać w archiwum ale znalazłem tylko podobne wątki dla dizelków.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wydaje mi się, że gdyby był to rozrząd auto miałoby muła cały czas a i nie wykluczone że zapalała by się kontrolka od silnika.. Takie objawy jak piszesz mogą być spowodowane czymś innym, jakąś faktycznie autoadaptacją, złym zapłonem, lewym powietrzem. Sprawdź powoli wszystko, dolot, filtr powietrza, potem możesz filtr benzyny, ciśnienie pompy paliwa.. Z resztą poczekaj aż wypowie się ktoś bardziej doświadczony.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Jak masz jeszcze stare świeczki i kable WN, to podmień. Niekiedy się zdarza, że 1 z 5kabli WN ma wadę, to samo tyczy się świec.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2012
    Skąd
    Południe
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1,4 S
    Kable rozsypały się w rękach przy wymianie, a świece już wywaliłem.
    Dodam, że po remoncie od razu wymieniłem też filtr powietrza.
    Czy wystarczy kable WN przemierzyć żeby wykryć wadę, czy to się inaczej sprawdza?

    Cytat Napisał Kajlon Zobacz post
    Jak masz jeszcze stare świeczki i kable WN, to podmień. Niekiedy się zdarza, że 1 z 5kabli WN ma wadę, to samo tyczy się świec.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2012
    Skąd
    Południe
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1,4 S
    Witam ponownie.
    Dzisiaj auto padło. Po uruchomieniu przejechało 300 m i zgasło. Był problem z ponownym odpaleniem. W końcu zaskoczył i... hałas (skrzypienie spod pokrywy zaworów; brak smarowania). Palił chyba na 3 garnki bo ledwo go dowlokłem pod chatę. Odpaliłem znowu żeby dojechać do mechanika - niby wszystko ok. ale słaby jakiś bardziej niż wyżej opisywałem. Po drodze, ok. 1 km, znowu zgasł jak schodził z obrotów (przed zakrętem). Odpaliłem ponownie i doturlałem do mechanika.
    Na razie mechanik obstawił źle ustawiony rozrząd, może czujnik przepustnicy, może silniczek obr. jałowych.
    Tak czy inaczej, jak już to zdiagnozują i naprawią, napiszę co to było.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Bobass Zobacz post
    Na razie mechanik obstawił źle ustawiony rozrząd, może czujnik przepustnicy, może silniczek obr. jałowych.
    Po tym wszystkim, też bym obstawił, że to źle ustawiony rozrząd. Problemy z obrotami, gaśnięcie, zła praca to wszystko może być spowodowane tym.
    A z rozrządem lepiej 2x sprawdzić, bo jak coś się uszkodzi to koszty idą już ostro w górę.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2012
    Skąd
    Południe
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1,4 S
    Masz rację Miszko. Jednak rozrząd. Coś za słabo przykręcone było i się przestawił. Podobno jest jakiś luz na klinie wałka rozrządu... tak mi to tłumaczyli.
    W każdym razie dowiedziałem się, że ten silnik jest dość tolerancyjny, jeśli chodzi o przestawianie rozrządu-podobno pasek może przeskoczyć nawet o dwa oczka i auto jeszcze pojedzie (o ile tak czołganie można nazwać).
    Teraz jak to poprawili to autko nabrało werwy i chyba odzyskało dawną moc. na 100% nie jestem pewny, muszę się karnąć na dłuższą trasę. Jestem umówiony na przyszły tydzień, mam podjechać gdybym dalej odczuwał spadek mocy.
    Przy okazji okazało się, że pająk się lekko przytyka (nowy olej ) i muszę go wymienić - nowy 300 zł, szrot 50 zł i mam zagwozdkę. Jak sprawdzić to to na szrocie, że by nie kupić czegoś gorszego niż mam?
    Jeśli ktoś ma doświadczenia z używanym pająkiem proszę o info


 

Podobne tematy

  1. Wydech i spadek mocy
    Napisany przez losiek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-12-2018, 11:24
  2. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 09:41
  3. brak mocy po wymianie rozrządu ulysse 2,2 JTD
    Napisany przez Radzio na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2012, 23:39
  4. Spadek mocy, 2.4 TD
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-10-2011, 13:08
  5. SPADEK MOCY
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-04-2010, 07:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czesci do wymiany rozrzadu fiat brava 1 4wymiana rozrzadu a moc spadek obrotow spadek mocyodczuwalny spadeka mocy po wymianie rozrzadubrak mocy po wymianie rozrzadupo wymianie rozrzadu ma niskie obroty i nie reaguje na gaz

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl