Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    39
    Postów
    2
    Auto
    fiat brava

    Sonda lambda benzyna źle/ gaz ok

    Witam, mam fiata brava 1,8 w gazie (sekwencja). Niestety dlawi sie troche na benzynie. Po podlaczeniu komputera wykazuje ze sonda lambda pracuje ubogo na benzynie, natomiast na gazie jest na bogato. Po przestawieniu sonda na gazie pracuje jak nalezy, natomist na benzynie nadal ubogo.. pomożcie w czym moze byc problem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał fiatbrava1.8 Zobacz post
    pomożcie w czym moze byc problem.
    Najprawdopodobniej w źle ustawionej instalacji gazowej przez co rozjechały Ci się mapy wtrysku. Na gazie było za bogato to ECU obcinał wtryski tak żeby dążyć do normalnej dawki, i teraz jest tak że cały że tak powiem offset się przesunął. Jedyna opcja jechać do Aso na examinera i wykasować mapy, pojeździć trochę na benzynie, po czym od nowa zestroić gaz.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    raczej to bedzie mapa wtrysku bo sonda działa. skasuj mape i ustaw u dobrego gazownika


    Byrrt mnie wyprzedził

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    39
    Postów
    2
    Auto
    fiat brava
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Najprawdopodobniej w źle ustawionej instalacji gazowej przez co rozjechały Ci się mapy wtrysku. Na gazie było za bogato to ECU obcinał wtryski tak żeby dążyć do normalnej dawki, i teraz jest tak że cały że tak powiem offset się przesunął. Jedyna opcja jechać do Aso na examinera i wykasować mapy, pojeździć trochę na benzynie, po czym od nowa zestroić gaz.
    Brava 1,8 ma wtrysk HITACHI który jak pamiętam ma stałą mapę wtrysku, centralka gazu ma możliwość kalibracji parametrów(zmiana dawek paliwa) , stąd po regulacji sonda zaczęła działać (Emiś to dowód że emulatora nie ma!!!) ,

    Skoro na benzynie jest za uboga mieszanka to jest albo za mało paliwa , albo za dużo powietrza ( nieszczelność dolotu ) lub np przytkane wtryskiwacze lub np ciśnienie paliwa , nieszczelny lub modyfikowany na wariata(brak katalizatora) wydech.


    takie info otrzymałem na jednym z forum, ale wydaje mi się że to coś elektonicznego, gdyż o odłączeniu akumulatora samochód na benzynie jakiś czas chodzi ok, ale potem znów powraca do dławienia..

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mam ten silnik i mam gaz - zaufaj mi Nie ma chyba auta z elektronicznym wtryskiem gdzie nie było by map korekcyjnych wtrysku paliwa.

    Świeżo po instalacji gazu zaczęły mi się rozjeżdżać mapy korekcji wtrysków w ECU benzynowym tak, że miałem czkawkę na Pb, ale było na tyle niegroźnie że udało mi się wyjść z tego bez kasowania map w ASO (gdzie nawiasem mówiąc już byłem omówiony). Jak jest już bardzo źle to niestety tylko kasowanie map korekcyjnych, i zbieranie ich od nowa i następne strojenie LPG. Kasowanie map w tym silniku tylko na examinerze chyba tak więc ASO się kłania.

    Nawiasem mówiąc to te silniki mają właśnie wtrysk HITACHI i nie na każdym ECU gazowym da się go zestroić - występują problemy z zebraniem map benzynowych na sterowniku LPG - zakłócenia uniemożliwiają odczyt czasów. Nie tylko na tym HITACHI z resztą..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2011
    Skąd
    Gródek
    Wiek
    40
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Też mam ten sam silnik, założone LPG i też podobne problemy na benzynie(tylko na niej). Sprawdzałem ciśnienie paliwa(jest ok), byłem na ASO na Egzaminerze z zamiarem resetu nastawień ale według mechanika wszystko było w porządku. Tyle że nie jest, bo samochód na benzynie kuleje. Jak wejdzie na obroty to idzie dobrze, problem głównie występuje powiedzmy od 800 do 3 tys obr. Do LPG nie jest podpięta sonda lambda ale wg. ASO jej wskazania są właściwe. Została do sprawdzenia już tylko listwa wtryskowa i być może któryś z wtryskiwaczy jest przypieczony albo leje. Ale jak mówiłem, samochód nie ma żadnych zapisanych błędów. Czy to możliwe że jednak Hitachi rozregulował się od gazu?
    Pytanie do kolegi Byrt. Jak sprawuje się u Ciebie Alaska? Jakie masz pady ciśnienia przy ostrzejszej jeździe?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Arsen na 99,9% masz źle gaz ustawiony stąd efekty.. Było wykasować mapę w ASO byś sam zobaczył..

    Co do alaski to wszyscy piszą że ten reduktor jest za słaby do tego silnika ale powiem tak - przy normalnej jeździe tym autem nie czuć jakiś problemów przynajmniej w lato.. Zimą zobaczymy.. Jestem trochę na siebie zły bo mogłem (i chciałem ale mi gazownicy odradzili SIC!) wymusić instalacje arctick' czy jak się to piszę.. Tak na zaś po prostu.. Co do map i tego czy na mapach to widać że jest za słaby to nie wiem bo mi mapy ogólnie się nie kreślą ok ze względu na te zakłucenia od sterownika Hitachi..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2011
    Skąd
    Gródek
    Wiek
    40
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Chyba odżałuję te parę złotych i pojadę jeszcze raz na Examiner. Co do reduktora, Artica sam myślałem żeby założyć. Jest tam więcej zabawy niż w Alasce przy montażu,choć na pierwszy rzut oka wyglądają na identyczne. U mnie Alaska jest od prawie 40tys km. Zimą, nawet przy -30 stopniach dawała radę. Samochodu nie pałuję i jeżdżę raczej normalnie więc może dlatego daje radę przy tych 113 KM.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dzis trochę kombinowałem z gazem.. Przy pełnym bucie ciśnienie spada nawet do 1-0,9 bara.. Ale to na 4tym biegu pod lekką górkę przy > 5000 obrotów.. Nie dobrze ale jakoś chyba instalacja to obrabia... A powiedz jaki masz sterownik bo ja mam np Compacta firmy AGC no i on np. mi błędnie czyta czasy wtrysku na benzynie.. Jakieś zakłucenia łapie.. I podobno to problem wielu aut z sterownikiem silnika Hitachi.. Troche było tego na lpg-forum.. Dziś też dość długo siedziałem i ustawiałem mapy wg. lambdy a raczej jej integratora bo ten sterownik błyskawicznie się przestawia.. Masakra ale to chyba jedyna opcja w tych Hitachi MPI..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2011
    Skąd
    Gródek
    Wiek
    40
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Byrrt poszło PW. Pytanie z jakiego ciśnienia spadało do 1 bara. Jeżeli z 1,2-1,3 to nie ma jeszcze tragedii.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ciśnienie robocze na postoju 1,23bara choć dziwnie bo w trasie nawet 1,33bara przy np hamowaniu silnikiem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    A moze macie dziury na układzie dolotowym. jak wam sonda fiksiuje to ja bym sprawdził katalizator.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    panowie ja mam na odwrót dzis sobie sprawdziłem na Fesie i znowu ma błąd sondy wiec skasowałem i chodzi ładnie a po przełączaniu na gaz odrazu integrator sondy lambda wyskakuje coś nie tak z LPG?
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał prosto90idzie Zobacz post
    po przełączaniu na gaz odrazu integrator sondy lambda wyskakuje coś nie tak z LPG?
    Zdecydowanie - źle zestrojona instalacja i najprawdopodobniej rozjechane już mapy wtrysku.. Trzeba wykasować mapy (chyba tylko ASO), ponownie zebrać nowe mapy, zebrać czasy wtrysku na benzynie i od zera zestroić instalację..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    ehe droga taka operacja biorąc pod uwagę że wstawie go na jakiś serwis.

    pozatym mam taką przypadłość że nigdy nie spale gazu prawie do końca mam butle standardowa chyba 40 litrów więc około 32 litry wejdzie a przy 200km już mam cięko z gazem auto kręci sie do 4tyś obrotów jak by się gaz kończył a pózniej tankuje i 20 litrów wejdzie raz albo dwa razy udało mi się wypalić 28 litrów ale to już była konieczność
    Ostatnio edytowane przez prosto90idzie ; 06-01-2013 o 13:45
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. sonda lambda
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-02-2012, 00:22
  2. sonda lambda
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-02-2011, 13:11
  3. Sonda Lambda
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-10-2010, 15:07
  4. sonda lambda
    Napisany przez veenom na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-08-2010, 07:30
  5. sonda lambda
    Napisany przez kris5896 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-04-2010, 20:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v utyka

zle ustawiony gaz

fiat bravo 1.4 lpg zle hodzi na benzynie

bravo 1.4 12v integrator sondy lambda

sonda lambda mondeo mk3 benzyna

sonda lambda fiat brava 1.8

PRZESTAWIONA MAPA WTRYSKU

sonda lambda na gazie pracuje a na bezynie nie

po jezdzie na gazie zle chodzi na benzynie

emulacja sondy lambda fiat 2.0 20v

przestawienie sondy na gaz

na benzynie slaby na gazie ok

bravo 1.8 na gazie chodzi na paliwie nie

FIAT KASOWANIE MAP ASO

Auto zle chodzi na benzynie na gazie ok.

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl