na szczê¶cie o nie by³a uszczelka gdzie¶ nieszczelno¶c by³a i w wydech gdzie¶ sz³o, ale ju¿ git.
na szczê¶cie o nie by³a uszczelka gdzie¶ nieszczelno¶c by³a i w wydech gdzie¶ sz³o, ale ju¿ git.
S³uchaj, fuszerki to mo¿e sam robisz.
Mówiê, tylko ze auto nale¿y bezzw³ocznie poddaæ naprawie.
Planerowanie mo¿na wykonaæ samodzielnie. Tak, Hak64, mo¿na samodzielnie.
Wymiana rozrzadu ? Oczywi¶cie, je¿eli rozrz±d jest w (powiedzmy, mniej wiêcej) w po³owie swojej drogi ,to warto go wymieniæ.
Je¿eli wymienili¶my stosunkowo-kilometrowo-czasowo nie dawno, i widaæ,ze paski i rolki s± ok, to po jak± cholere je wymieniaæ? S³ysza³em te bajeczki.
Jestem za stary i za du¿o aut przerobi³em aby sobie takie bajki wciskaæ.Tak my¶l± koncerny. Kupuj nowe, zawsze nowe. Podobno oleju innych producentów do silnika te¿ mieszaæ nie mo¿na (minera³ do minera³u,rzecz jasna) .. Robie na Servisie Merola, Tam nie ma miejsca na fuszereczki, a na wymiane. Owszem wymieniamy,jak wspominacie planerowanie,rozrzad uszczelka, p³yny. Jednak powiem, ze ja za to wszystko nie chcia³bym p³aciæ.
Planerowaæ mozna samemu, jezeli g³owica nadaje siê do planerowania.
Planerowa³em g³owice Bravo 2.0 , Astry II 1.4 , golfa III 1.6 , mana tga, iveco i w cholere innych pojazdów. Do dzi¶ je¿d¿±.
U¿ywa³em kamienia o ¶rednicy 45 cm, na p³askim z lekkim dociskiem.
Wszystko mo¿na, ale radzê pomy¶leæ nim zaczniemy wymieniaæ niepotrzebnie po³owe samochodu.
dawid810909 - to nic tylko siê cieszyæ!
Ok. Masz do¶wiadczenie, robisz to na w³asn± odpowiedzialno¶æ... Tylko dlaczego kolega dawid810909 podczas, gdyby to by³a jednak uszczelka, mia³ nie splanowaæ g³owicy i nie poddaæ jej kompleksowemu remontowi? Oczywi¶cie ka¿dy robi jak ma ochotê, ale skoro ju¿ i tak rozkrêcam t± g³owicê to dla ¶wiêtego spokoju poddaje j± kompleksowej regeneracji, ¿eby mieæ pewno¶æ, ¿e wszystko z ni± w porz±dku.
dawid810909 - gratulujê
Po co te osobiste wycieczki?! Gdyby¶ w swoim wcze¶niejszym po¶cie wspomnia³ choæ s³owem o konieczno¶ci splanowania g³owicy (nawet samodzielnie, choæ do tego trzeba i kawa³ek warsztatu i do¶wiadczenia), to nie by³o by gadania o fuszerkach. Ci±gn±c dalej ten temat, je¶li widzê post, w którym pytaj± o podstawy, to nie spodziewam siê, ¿e pytaj±cy bêdzie potrafi³ samodzielnie zrobiæ g³owicê, tym bardziej wiêc nale¿a³o przedstawiæ ca³o¶æ problemu. Dlatego te¿ do¶wiadczony kolego, uwa¿am ¿e swoim postem zrobi³e¶ fuszerkê!
Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowañ powypadkowych.
Moje wycieczki osobiste zawdziêczam swoim skrótom my¶lowy, tak¿e nie potrzebnie siê wytrz±sam. Zaraz wszystko sprostujê.Wyt³umaczê tym co maja prawo nie wiedzieæ, co z czasem mo¿e wam pomóc zaoszczêdziæ trochê grosza.
Planerowanie g³owicy w serwisach wykonuje siê ze wzglêdu na konieczno¶æ i pewno¶æ,ze klient nie wróci z tym samym problemem. Przy nowych autach jest to do¶æ wysoki koszt. siêgaj±cy nawet 450 z³
Nie zapomnijmy ze stary fiat, to nie to samo co nowe bravo, nie jeste¶my zobligowani podtrzymywaæ gwarancji,to te¿ nale¿y zastanowiæ siê czy warto samemu siê obci±¿aæ kosztami. Zamiast tej 100 z³ na planowanie kupiæ kobicie buty a za reszte 4-ropak? Nie czêsto zdarza siê, aby g³owica by³a ta zdewastowana, by trzeba by³o j± planerowaæ.W
Zwróæmy uwagê czy na bloku widaæ jakie¶ "paj±czki" powsta³e w skutek przegrzania, czy ewidentnego zu¿ycia. Takie paj±czki mog± sprawiaæ,¿e po na³o¿eniu uszczelki i odpowiednim dokrêceniu kluczem dynamometrycznym, auto w dalszym ci±gu bêdzie pobieraæ, i spalaæ wodê z uk³adu ch³odzenia. Czasem bywa, tak ze go¶æ jest rozumny. Interesuje siê autem, i ma pewno¶æ ze zaczyna auto braæ wodê. to te¿ nie bêdzie ¶miga³,bo im szybciej uda siê zdiagnozowaæ tym wiêksza szansa na to,ze woda nie dostanie sie do oleju, p³ynu ch³odz±cego i nie zajedziemy silnika a planerowanie bêdzie nie potrzebne. - Chocia¿ zawsze warto lekkim papierkiem ¶ciernym przetrzeæ,tak aby usun±æ zabrudzenia i zwiêkszyæ przyczepno¶æ uszczelka +blok.
Co do wymiany rozrz±du. Mówi siê, ze nale¿y nie zak³adaæ dwa razy tego samego paska, co dla mnie jest bredni±.
Wyj±tek stanowi± paski firmy xxx które s± du¿o tañsze i maj± spory przebieg. Pasek który swoje prze¿y³ nadaje siê do wymiany.
Oczywiscie, jednak po kiego czorta wymieniaæ nowy pasek który przejecha³ dajmy na to 10.ty km ?
Nie zrozummy siê ¼le, zawsze warto sprawdziæ stan rolek, napinaczy ko³ prowadz±cych (rolka prowadz±ca pasuje od Scani o ile dobrze pamiêtam g400).
Ca³a ta nagonka, co mo¿na wymieniæ, a co trzeba jest prowadzona przez noncerny samochodowe. Oni musz± zarabiaæ.
Zastanówmy siê zanim wywalimy koleny zdrowy pasek, alternator itd.
Je¿eli producent zawar³ na opakowaniu, "panie ni wincyj ni¿ 60 tys km na rozrz±d! " To ani wiêcej!
Nie znalaz³em na opakowaniu informacji od producenta, ze paska dwa razy siê nie zak³ada. - Nawet je¿eli, to warto sobie makerem,albo korektorem zaznaczyæ na bloku jak wygl±da³a rolka napinaj±ca. - Teraz bêdziemy wiedzieæ jak± si³a by³ napiêty rozrz±d.
Dlaczego zatem mechanicy twierdz± ¿e trzeba wymieniaæ rozrz±d ka¿dorazowo po zmianie uszczelki?
Mechanik na tym zarabia! I tak musi rozebraæ rozrz±d i za³o¿yæ go ponownie, prawda ? Tylko,je¿eli mówimy o wymianie uszczelki, to p³acimy za wymianê uszczelki! Mechanikowi to nie na rêkê! Musi tak czy siak za³o¿yæ rozrz±d.
Laikowi wci¶nie ,¿e rozrz±d do wymiany. i Zap³acimy jeszcze raz tyle.
Mój kolega po fachu t³umaczy³ to ludziom. Go¶æ twierdzi³ ze wymienia³ dawno temu rozrz±d i nie pamiêta kiedy.
Doszli do wnosku,ze warto wymieniæ rozrz±d i trzeba za to zap³aciæ. Jednak kolejny go¶æ juz dobrze o tym wiedzia³, i postanowi³ pozostaæ przy swoim ¶wie¿o za³o¿onym rozrz±dzie.
- Mam nadzieje ,ze rozwik³a³em zagadkê która tak wielu wprawia³a w wir portfelowy.
Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 09-02-2014 o 12:07