Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD

    [silnik] problemy z odpalaniem - Marea 1.9 JTD

    Ostatnio miałem problem z odpalaniem auta. Wpierw myślałem, że problem paliwa i mi zamarzło w przewodach. Kręcenie rozrusznikiem na kablach nic nie dało. Jak pojawiła się temperatura powyzej zera problem nadal tkwił. Dolałem paliwa, bo auto było na rezerwie, krzywo zaparkowane (tył wyżej) i może już nie było w stanie nic zassać, ale nadal nie odpaliło na kablach. Wziąłem auto na hol i spróbowałem odpalić z biegu. Odpalił bez żadnych problemów. Zrobiłem nim 25km, silnik pracował bez żadnych problemów, tak jak zawsze. Pod koniec dolałem jeszcze paliwa i zaparkowałem. Dzisiaj próbuję odpalić.. to samo, rozrusznik kręci, a silnik nawet się nie zająknie. Co to może być???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wziąłem auto na hol i spróbowałem odpalić z biegu
    tego nie rób, bo sobie możesz burdelu porządnego narobić. Na początek pomyślałem o pompie paliwa, ale skoro zapalił to nie to. Czy coś się działo podczas tej ostatniej jazdy, spadek mocy coś podobnego?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Tak jak lukq wyżej napisał nigdy nie bierz diesla na hol ani na pych ponieważ jest większa możliwość przeskoczenia paska rozrządu niż w benzyniakach . A co do samego odpalenia to sprawdź pompę. Masz pewnie jeszcze starego diesla z pompa mechaniczna i wtryskiem pośredni. Jak gdzieś w Twojej okolicy jest jakis dobry spec od pomp i wtrysków to podjedź do niego. Koszt regeneracji wyniesie gdzies z 350 zł oczywiście jeżeli jest to wina pompy i jest możliwość jej regeneracji...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    O tym holowaniu dowiedziałem się po fakcie już. Silnik jak odpalił, to chodził bardzo dobrze, jak zawsze równo. Nie pamiętam opisu wersji silnika.. wiem że mam 2kę, nie 3kę stary JTD 105. Jaka jest w nim pompa nie mam pojęcia. Czy jeżeli problem by leżał w pompie paliwa, nie miałoby to wpływu na pracę silnika (w końcu po odpaleniu chodził ładnie miarowo)

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    pisałem, że nie jest to pompa, bo chodził i odpalił. myślę, nad czujnikiem położenia wału.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    A czy przypadkiem tu też nie powinien wtedy silnik plywac, jak jest problem z czujnikiem polozenia walu? Przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia. Po odpaleniu go na pych i przejechaniu 25km, zatrzymałem się normalnie na stacji, wyłączyłem silnik, zatankowałem, po czym bez żadnych problemów odpaliłem auto.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    JTD 105km ma bezpośredni wtrysk i 2 pompy paliwa - jedna w baku, druga wtryskowa (wysokiego ciśnienia). Gdy któraś nie działa auto nie zapali, jak nie domaga to auto gaśnie - wiem bo przerabiałem u siebie.
    Jak kręcisz rozrusznikiem obrotomierz się podnosi czy nie? Jak dla mnie to tu jest problem.
    Pozdro

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Z tego co sobie teraz przypominam, to właśnie nie widać żadnych obrotów przy kręceniu rozrusznikiem. Ale jak prawidłowo odpalał, to też chyba nie było widać obrotów. A co ma do tego obrotościomierz?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    A zmieniales filtr paliwa i powietrza?
    Ja mialem taka sytuacje, ze prz niskich i ujemnych temperaturach potrafilem aku rozladowac i nie odpalic...po wymianie filtrow odpala niemalze idealnie, choc dzis dopiero za drugim razem. A po kolei kazdy mechanik obstawial pompe, wtryski i nieszczelny uklad. Postanowilem, ze zanim zaczne grzebac to wymieniefiltry i okazalo sie, ze bylo warto!

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    No właśnie problem w tym, ze wymieniłem tuż przed mrozami filtr paliwa. Filtr powietrza jeszcze nie trzeba. Czy mogą te moje problemy wynikać z jakiejś nieszczelności w układzie paliwowym i jak dłużej auto postoi to paliwo się cofnie na tyle, że nie można odpalić?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    A co do samego odpalenia to sprawdź pompę. Masz pewnie jeszcze starego diesla z pompa mechaniczna i wtryskiem pośredni.
    Co za bzdury... gosc ma JTDka a ty mu tutaj takie farmazony cisniesz. Po pierwsze - KAZDA POMPA JEST MECHANICZNA - pytanie tylko na jakiej zasadzie dziala (Mechanika Plynow - Urzadzenia do transportu plynow). Jeszcze o "elektronicznej" pompie nie slyszalem (chyba ze o jej sterowaniu). Wtrysk jest realizowany JAK W KAZDYM COMMON RAILU bezposrednio - bo posrednio nie dalo by sie wykonac rozdzielenia faz wtrysku.

    W JTD pompa wysokiego cisnienia to zdaje sie Lucas FT35 (w Zembrowiczu pisze, sprawdzcie bo nie chce mi sie otwierac i szukac). Jest to pompa typu radialjet (pompa radialna wysokiego cisnienia) , trzysekcyjna. Daje ona cisnienie rzedu 135 Mpa a zasilana jest paliwem o cisnieniu rzedu 0.05MPa z pompy w baku. Na pompie zabudowany jest elektroniczny (raczej elektromechaniczny) regulator cisnienia (tak zwany selenoid), a nastepnie paliwo trafia do tzw. RAILA (czyli akumulatora cisnienia). Nie jest to pompa rotacyjna-wielosekcyjna (jak w TDIkach i innych cudach techniki, a o jaka koledze piszacemu farmazony prawdopodobnie chodzilo)

    "Dwojka" oznacza ze to silnik CF2 (turbina bez zemiennej geometri i zdaje sie dolot bez przepustnicy gaszacej - chyba byly 2 wersje prawda (z EOBD i bez EOBD)? Przynajmniej w Bravo - tutaj HiPo bedzie znal szczegoly, on siedzi w kombinacjach jakie w Marei byly).

    Co do samego problemu -> powiem to co zawsze - komputer, zapisane bledy i ewentualnie dluzszy test frozen frames;P Jesli bledow brak a auto nie odpalilo - szukal bym przyczyny w zapowietrzonym ukladzie niskiego cisnienia - zle dokrecony filtr paliwa itp..
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Dzięki za wyczerpującego posta. Do komputera podłączę się w przeciągu kilku dni, więc będę mógł wtedy coś więcej napisać. Czy pracująca pompa wysokiego ciśnienia byłaby w stanie sama zassać paliwo ze zbiornika? np przy uszkodzonej pompie niskiego ciśnienia w zbiorniku?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał Sm0kus
    chyba byly 2 wersje prawda (z EOBD i bez EOBD)? Przynajmniej w Bravo
    z tego co mi wiadomo JTD'ki miały EOBD, nie słyszałem o innych.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Sm0kus po pierwsze nie wszyscy muszą być takimi super specami jak TY w każdej dziedzinie a jak się nie zgadzasz z czyjąś wypowiedzią to napisz to normalnie a nie że ktoś pisze głupoty i wali farmazonami na prawo i lewo.

    Chodziło mi oczywiście o sterowanie pompy a nie jej rodzaj , w końcu każdy może się pomylić no może oprócz Ciebie

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    /OT
    Panowie takie sprawy to na PW, proszę bez obrażania się wzajemnego.
    /OT

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. cinquecento problem z odpalaniem
    Napisany przez olo_2000 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-04-2009, 02:55
  2. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  3. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 11:02
  4. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 21:37
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-05-2008, 00:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.9jtd problem z odpalaniem

fiat brava - problem z odpaleniem jtd

fiat marea jtd nie odpala

fiat marea 1.9 jtd odpala tylko na plaku

fiat marea weekend 19 jtd klopoty z odpalaniem

silnik 1 9 jtd marea

pompa paliwa marea 1.9 jtd

problem z odpalaniem 1.9 jtd

pompa paliwa marea jtd

fiat brava jtd czujnik temperatury paliwa uszkodzony

objawy czujnika cisnienia paliwa fiat marea 1.9 jtd

bravo 98 jtd na mrozie zapala i gasnie

przyczyny nie odpalania fiata bravo 1.9 jtd

1.9 jtd problem z odpalaniem

fiat marea 1.9 jtd nie pali zimny

problem z odpaleniem fiat marea

problemy z uruchamianiem fiata marea 1.9 jtd

problem z odpaleniem fiat marea silnik jtd

1 9jtd odpalanie

fiat bravo problem z odpalaniem 1.9 jtd

silnik 1 9 jtd fiat marea

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl