Super,...wstawiony samochód do mechanika,może na jutro dowiem sie co sie stało!!!Boje sie troche bo znając mechaników z naszej okolicy mogą sobie naliczyć sporą sumke!!!jeszcze jak sie ktoś nie zna to na wymyślac można...że hohoo
Super,...wstawiony samochód do mechanika,może na jutro dowiem sie co sie stało!!!Boje sie troche bo znając mechaników z naszej okolicy mogą sobie naliczyć sporą sumke!!!jeszcze jak sie ktoś nie zna to na wymyślac można...że hohoo
Dźwięk uszkodzonego wału to stukanie ale głuche,metaliczne i jak by basowe.Nie wiem jak można sprawdzić w tym akurat przypadku,ponieważ nie ma tu kabli WN,tylko cewki.Pewnie odpięcie którejś cewki zaświeci marchewę.Odpalasz silnik i ściągasz po kolei cewki i jeżeli to któraś panewka na korbowodzie to jak trafisz na uszkodzony cylinder to przy dodaniu gazu,stukot powinien ustać.
EDIT:widze że kolega argenta67był szybszy i naświetlił sprawę.A i fura już w warsztacie.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
heh... dlaczego jestem taki gł.... mogłem jechać wolniej!!!!! teraz pociągnie mnie po kieszeni i nie wiadomo jeszcze jak to sie skończy!!!
Jutro spróbuje sie dowiedziec co sie stało oczywiście jak nasi geniusze znajdą czas...
Ja miałem to samo z 1.8 przy 170 moc stracił tylko ja nie dałem się tak łatwo i wycisnąłem z niego wszystko co się dało ze az się tłok stopił, ludzie jak za mną jechali to włączali przeciwmgielne bo myśleli ze to mgła, po jakiś 10 km totalnie zdechł.
Albo masz silnik do wymiany albo do remontu ale na pewno tanio nie będzie.
Autopomoc - Mechanika - Diagnostyka komputerowa (EXAMINER) - Wulkanizacja
Używane części Bravo I i II Brava Marea Punto I i II i Panda II, Grande Punto. GWARANCJA !
Sprzedaż komputerów ze zdjętym (odnowionym) IMMO !, IAW 59F.M1,M2,M3,M5,M7, IAW 5AF.P3,P4,NA,SP,SM,SK,S1 i wiele innych !
"KariMax" Łódź ul. Kronikarska 8, www.cfiat.pl Tel:692500500 karizmo@op.pl
Karizmo 8) to gratuluje odwagi.Mnie niestety nie stać na taki wyczyn.Dziś postaram sie napisać co i jak.Jednak po wszystkich postach wnioskuje że to raczej będzie spora inwestycja i zastanawiam sie nad innym motorem.Puki co nie zapeszam i czekam na werdykt mechaniora...
ja tam obstawiam panewekę obróconą. takie w sumie charakterystyczne objawy. a jak masz do kapitalki, to masz trzy wyjścia:
- remontuj to, co masz, bo to znasz - najlepsza opcja
- wsadź 2.0 20V - możesz pojeździć miesiąc i tak będzie do kapitalki - ryzykowna operacja
- wsadź 20 16VT z coupety - j/w, ale ile frajdy p.s. w tych silnikach panewki lecą jak ptaki na zimę
- wywal głowicę ze swojego w od AR 1.8 16V TwinSpark
Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm
Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm
- wywal głowicę ze swojego w od AR 1.8 16V TwinSpark
Nie rozumiem?
Mechanior ma zajzec dopiero w pszyszłym tygodniu,porozkręca i postawi djadnoze,koszt-200pln
Zastanawiam sie tez nad kunem 2 jednostki 1.8
[size=2][ Dodano: 2009-04-29, 10:14 ][/size]
Czyli lepiej by było wstawić głowice od Alfy 1.8 16?ale samą czy z całym dołem?czemu mam ją wstawić,czy jest lepsza?z czym sie wiąże taki zabieg?ile jest pracy przy tym,czy wszystko pasuje?wiele pytań ale nic nie wiem w tym temacie
[size=2][ Dodano: 2009-05-06, 06:32 ][/size]
Witam,wczoraj auto zostało zabrane od mechanika.Niestety tak już u nas jest że przez tyle dni nawet nie sprawdził co sie stało a po waszych wypowiedziach wnioskuje ze to kwestia max2-3godziny.
Wczoraj zdążyłem sprawdzić świece i wtryski.Dzaiłają prawidłowo.
Wpadłem też na pomysł jak można sprawdzić luz na tłokach,czy któryś nie padł.A więc na leko już ciepłym silniku przy odkręconych świecach odkurzaczem zasysałem tłok przez otwór na świece po czym twardym kijkiem bambusa dopychałem go do dna i ku mojemu żdziwieniu było po jakieś 0,5-1cm skoku w doł!!!! Czy to tak powinno być bo moim zdaniem raczej nie,Cyba nie ma takich luzów standardowo.Może troche dziwny sposób diagnozy ale może komuś coś podpowie?Jakoś was naprowadzi na awarie
pozdrawiam
to taki "tuning" podskoczyt Ci trochę ilość kucyków ale koszt wysoki, bo trzeba zmieniać cały dół, kompa, kable itd... taka nic nie wnosząca do tematu propozycja.Napisał badyl
a co do problemu - na 80% obrócona panewka. 20% rozrząd. przy panewce koszt niezły, bo panewki do wymiany, szlif wału itd... przy rozrządzie, to i tak trzeba rozebrać silnik, żeby zobaczyć czy szklanki po dupie nie dostały...
Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm
Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm
A więc ciśnienie na tłokach sprawdzone i każdym praktycznie identyczne.Swiece z cewkami sprawdzone,wtryski też a i rozrząd cały?co należało by teraz sprawdzić?jakie kroki dalej?
A miskę już ktoś zdejmował?
nie jeszcze nie
No to miska w dół i odkręcaj po kolei korby od tłoków i sprawdź stan panewek i wału.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Zaczełem z innej beczki;/
Zdieta pokrywa zaworów,odkręcane wszystkie Panewki<tak je nazwałem bo nie znam fachowego określenia,słowem dziwne rozwiązanie,samo aluminium>prawie na każdej srubie dziwny nagar lekko stwardniały oczywiście mokry od oleju,i przy ostatniej panewce zaworu wiórek aluminium zaklinowany w kanalikach tych wąskich.Słowem porażka,wygląda to tak jak by olej przez dłuższy czas rozpuszczał przez lata osadzony nagar.Dziwna sprawa,do tego te niby panewki mają od wałka takie jakby ograniczniki,dobrze je widać patrzac z boku,brązowe,i z jednej strony jest np.1milimetr a z drugiego boku praktycznie nie ma wcale.Troche pogmatwałem przez brak znajomości fachowych okreslenń ale myśle że sobie poradzicie.
Jutro odkręcam miske,jeśli będzie to samo nawet sie nie biore za naprawe ponieważ będą to ogromne koszty zaczynając od dołu po samą górę wszystko remontować mija sie z celem!!!
Poszukuje pewniaka silnika 1.8 16V w rozsądnych pieniążkach!!!
DZIĘKUJE WSZYSTKIM WIELKIE PLUSY DLA WAS
Ta "panewka" to przypadkiem nie "szklanka" popychacz hydrauliczny ?
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
waho., popychacz hydrauliczny jest pod wałkiem.Mnie chodzi o to co trzyma wałek,nie dość że są powycierane jak już pisałem te niby ograniczniki to na co drugiej nagar z olejem aż obklejone.i na pierwszym wałku od przodu silnika od lewej pierwsza<niby panewka>ta co trzyma delikatny wiórek.Wyglądał tak jak by ktoś wiertarką wiercił aluminium,taki skręcony.
Dziś jak będe miał czas rozbiore panewki na wale...Aż sie boje