Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)

    [silnik] Mały remoncik silnika..pytanie o rozrząd.

    Witam. Wymieniałem pierścienie tłokowe(3 i 2 cylinder prawie zero kompresji i pił olej jak wsciekły ),głowica w regeneracji ,i tak się zastanawiam nad rozrządem,mianowicie ''zrobił'' tylko 12 tys. km,wymieniać pasek?? pomału będe to składał w tygodniu. Liczę na fachową poradę Gdzieś coś mi się obiło o uszy że jesli pasek nie zrobił więcej niż 30 tyś km. to go można założyć ponownie. To prawda ? pozdro.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Prawdą jest to że i pasek który ma "przelatane" 60tys też można założyć, pytanie tylko jak długo pojeździsz?
    Ja wychodzę z założenia: Raz zdjęty pasek rozrządu nadaje się do wyrzucenia. To moja opinia.
    A porada taka że: Zmień pasek, koszt niewielki, a masz pewność.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    41
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał waho.
    A porada taka że: Zmień pasek, koszt niewielki, a masz pewność.
    Dokładnie

    Wiadomo jak to jest w z remontami, sporo rozkładania, części i nażędzia porozrzucane niech coś przycięło pasek czy cóś i dupa - a tak nowy i masz pewność.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    No tak,nowy to nowy..ale zawsze pod koniec takiej roboty kasa coraz ciężej wychodzi z kieszeni..he he nie ma co kombinować mam tylko nadzieje że jak poskładam to maszyna nabierze nowego wigoru! bo jezdziła w 2 tempa-wolny i całkiem wolny ha ha. a swoja droga to ciekawi mnie co by puściło gdybym dalej smigał praktycznie na 2 garach. Palił troszkę ciężko,ale ogólnie pracował dosyć spokojnie.Tylko utrata mocy i apetyt na olej zdradzały dolegliwośc pewnie by coś puściło na tych 2 sprawnych garach..

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    My Cię tylko chronimy przed ewentualnymi dodatkowymi kosztami, dlatego polecamy wymianę paska. Wiem że taka robota jak Ty robisz nie jest tania, ale przy całokształcie 50zł za pasek to jest tylko jakiś procent kosztów.
    Pamiętaj żeby po zrobieniu silnika nie piłować go przez jakieś 5 tys km.
    A gdybyś dalej śmigał na 2-ch garach to kondycji silnika by to nie poprawiło
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    Spoko ,spoko..paseczek sie wymieni dzieki za info. A co do piłowania silnika po złożeniu..hmm.. plan mam taki, około 500 km na minerale bez szaleństw powyżej 3500 obrotów,potem zmiana na półsyntetyk,oczywiście razem z filtrem i coraz smielej w pełnym zakresie obrotów,ale bez wysilania typu trasa godzinna, 5 bieg i 140 na blacie mam nadzieje że to optymalny plan

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ehhh a po co ten mineral?
    Zalej odrazu tym na czym będziesz miał zamiar jeździć
    Początkowo przy docieraniu może Ci wciągnąć trochę oleju ale po około 2-3tys powinno się unormować.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    Minerał w celu lepszego dotarcia, gęstszy-lepszy?? sam nie wiem ,sugeruje się informacjami z netu a poza tym zleje go po tygodniu,wiec minerał do tego celu
    może być.. mechanikiem jestem,ale maszyn he he..

  10. #9
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pół syntetyk też ma bazę mineralną Poza tym przy rozgrzanym oleju bez znaczenia czy synth, czy semi synth czy mineral, każdy ma określoną lepkość i zazwyczaj jest bardzo zbliżona.
    Co śmieszniejsze to olej 15w40 chroni gorzej zimny silnik przy mocno ujemnych temperaturach niż syntetyk 0w40.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    Na dotarcie bedzie ok. mam go zresztą kilka litrów wiec mi odpowiada na pierwszy ogień jak znalazł,na płukanie silnika,bo zawsze jakiś syf wpada przy robocie a potem wg. zaleceń producenta 10w40. A swoją droga to nie wiem ile jeżdził na mineralnym(poprzednia włascicielka nie miała pojecia co i jak) i co ile miał wymiany,bo syf w silniku totalny,otwory smarujące na tłokach prawie zatkane nagarem jakies resztki silikonu w oleju!! no syf i tyle dziwie sie ze nie zatkało magistrali,dobry filtr to naprawdę podstawa

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał waho.
    Co śmieszniejsze to olej 15w40 chroni gorzej zimny silnik przy mocno ujemnych temperaturach niż syntetyk 0w40.

    No czy to śmiesznie to nie wiem, szczególnie z punktu widzenia silnika Poza tym 15W to gęsty olej.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] pasek rozrządu
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2012, 17:12
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:18
  3. banalne pytanie :):):)
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2008, 20:26
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-09-2008, 00:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 22:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl