hej a jak ustawić wałek rozrządu bo tu jest tylko mowa o wale korbowodowym czyli o ustawieniu tłoków
hej a jak ustawić wałek rozrządu bo tu jest tylko mowa o wale korbowodowym czyli o ustawieniu tłoków
Na pierwszej stronie tego tematu jest .
1.2 16v liter engine.JPG
ok dzięki jutro podziałam i dam znać
witam ,próbując ustawić rozrząd nie udało mi sie uruchomić silnika ,dodam że przed wymianą stary pasek stracił parę zębów i właścicielowi on zgasł potem próbował go kilka razy odpalić może to dobiło silnik,moje utawienia to zablokowany jeden wałek górny od strony wydechu, ustawienie tłoków wyśrodkowane pierwszy idzie na dół, trzpień koła dolnego znajduje się po przeciwnej stronie niż czujnik położenia wału niewiem wydaje mi się że wszystko zrobiłem jak tu każdy radził narazie się nie udało ,jak ktoś ma jakiś pomysł to bym był wdzięczny za pomoc
Jak pasek stracił parę zębów to pogięło zawory , głowica do zdemontowania .
Odgrzewam i zrobię sobie przy okazji te blokady tylko potrzebuje jeszcze takiego schematu do tych wkręcanych zamiast świec długość całkowita średnica gwint, długość i średnica tego pręta wewnątrz
http://fiatklubpolska.pl/attachment....0&d=1352576655
http://fiatklubpolska.pl/attachment....2&d=1352577489
dokładnie z tego drugiego zdjęcia
A i co do tych małych do wałków to nie muszą mieć jakiegoś płaskiego brzegu jak na tym zdjęciu???
http://www.unto.pl/images/narzedzia/...a_fiat_1_2.jpg
Ostatnio edytowane przez koziol1172 ; 10-07-2013 o 23:11
No to witam. Przeglądanie i czytanie wielu forów na temat rozrządu w 1.2 16V spowodowało u mnie wiele uśmiechu na twarzy i spowodowało konieczność założenia profilu na tym forum. Mianowicie, to co czytam i osobiste doświadczenia spowodowały u mnie pełne przekonanie że mało kto wie jak ustawić rozrząd w tym silniku nie używając przyrządów za 200 zł. Kolega na samej górze napisał, ,, czy należy ustawić wszystkie tłoki równo " A kolega poniżej napisał ,, a jak chcesz to zrobić " A więc kolego pierwszy objaśniam i wyjaśniam bo śmiać mi się chce. Oczywiście że masz rację wszystkie tłoki muszą być równo to podstawa ustawienia wału a więc wystarczy jeżeli ustawisz tłoki na pierwszym i drugim cylindrze. Gdyż chodzą one w konfiguracji pierwszy czwarty drugi trzeci. Ja osobiście uśmiecham się czytając o znaczeniu kół zębatych, ponieważ nikt tak naprawdę nie wie jak było to ustawione poprzednio. Po to producent wymyślił metody żeby z nich korzystać a nie kombinować z markierami. Następnie ukochane wałeczki A więc wałki masz 2 Ale koło zębate jedno, Tak więc Pierwszy wałek napędza drugi nie przez łańcuszek jak jest w wielu przypadkach a przez zazębiające się koła zębate także wystarczy ustawić wałek z przodu i ten z tyłu również będzie ustawiony prawidłowo ponieważ nie ma możliwości przestawienia się gdyż nie ma tam żadnego luzu mogącego spowodować jego przeskoczenie Tak więc bez pisania już rzeczy oczywistych, które każdy ( fachowiec ) powinien wiedzieć. Ściągasz paski osprzętu, następnie wykręcasz świece zapłonowe z pierwszego i drugiego cylindra. W obudowie wałków z przodu masz śrubę na klucz imbusowi chyba 8 ( sam dobierzesz ) ta śruba to zaślepka po której wykręceniu będziemy mogli zablokować wałki Następnie w 1 i 2 cylinder w miejsce wykręconych świec wkładamy dwie zwykłe elektrody spawalnicze i kręcimy wałem do momentu gdy oby dwie elektrody będą idealnie w tej samej pozycji na tym samym poziomie. Wał jest ustawiony idealnie Następnie przez otwór w wałkach, z którego wcześniej wykręciliśmy śrubę imbusową sprawdzamy czy pojawiło się wycięcie, w które wkładamy zwykłego długiego imbusa 8 lub 10 nie pamiętam ( dopasujesz ) i mamy zablokowane wałki. Jeśli nie da się zablokować wałków to należy ściągnąć pasek przez odkręcenie napinacza i obrócić wałki do zablokowania imbusem. Nie ma możliwości że po takiej operacji rozrząd jest źle ustawiony. Ręczę za to. Po założeniu nowego paska wyciągamy imbusa i kręcimy silnikiem 8 razy. Jeżeli można włożyć imbusa w wałki a obie elektrody są na jednym poziomie 1 i 2 cylinder mamy idealnie ustawiony rozrząd. Jeżeli złamałem jakiekolwiek prawa tego forum strasznie przepraszam. Mam nadzieję że raz na zawsze wyjaśniłem metodę 100% prawidłowego ustawienia rozrządu w Fiacie 1.2 16V. Pozdrawiam
brawa dla Pana Syty i propozycja, aby ten post podpiac na górę
Dziękuję Koledze i mam nadzieję że to nie sarkazm
A ja mam takie pytania. Jeżeli zablokujemy wałki rozrządu to wał korbowy tez się zablokuje? I jak obracać wałkiem korbowym ręcznie jeśli mamy założony pasek? Bo ręką próbowałem ruszyć te koła ale nie chcą się ruszyć
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
A ja mam takie pytania. Jeżeli zablokujemy wałki rozrządu to wał korbowy tez się zablokuje? I jak obracać wałkiem korbowym ręcznie jeśli mamy założony pasek? Bo ręką próbowałem ruszyć te koła ale nie chcą się ruszyć
Chyba oczywiste, że przy założonym pasku żeby przekręcić wałem należy wykręcić blokady wałków rozrządu.
Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/
Z tym ze blokad nie mam założonych, chyba że chodzi o te korki na imbusy
Może ktoś podać wymiary przyrządu do ustawiania tłoków.
Czy posiada ktoś pełną instrukcję wymiany rozrządu w pdf ? Podzieli się ktoś ?
Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/