Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
Like Tree4lubi to!

Temat: Rozrząd w 1.2 16v  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    olsztyn
    Postów
    3
    Auto
    fiat bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    hej a jak ustawić wałek rozrządu bo tu jest tylko mowa o wale korbowodowym czyli o ustawieniu tłoków



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Na pierwszej stronie tego tematu jest .

    1.2 16v liter engine.JPG

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    olsztyn
    Postów
    3
    Auto
    fiat bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    ok dzięki jutro podziałam i dam znać

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    olsztyn
    Postów
    3
    Auto
    fiat bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    witam ,próbując ustawić rozrząd nie udało mi sie uruchomić silnika ,dodam że przed wymianą stary pasek stracił parę zębów i właścicielowi on zgasł potem próbował go kilka razy odpalić może to dobiło silnik,moje utawienia to zablokowany jeden wałek górny od strony wydechu, ustawienie tłoków wyśrodkowane pierwszy idzie na dół, trzpień koła dolnego znajduje się po przeciwnej stronie niż czujnik położenia wału niewiem wydaje mi się że wszystko zrobiłem jak tu każdy radził narazie się nie udało ,jak ktoś ma jakiś pomysł to bym był wdzięczny za pomoc

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Jak pasek stracił parę zębów to pogięło zawory , głowica do zdemontowania .

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    32
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Blokada wałków rozrządu za 2 sztuki dałem 15 zeta u tokarza .
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 1.JPG Wyświetleń: 29 Rozmiar: 67.4 KB ID: 5630

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: Zdjęcie0052.jpg Wyświetleń: 48 Rozmiar: 566.8 KB ID: 5632
    Odgrzewam i zrobię sobie przy okazji te blokady tylko potrzebuje jeszcze takiego schematu do tych wkręcanych zamiast świec długość całkowita średnica gwint, długość i średnica tego pręta wewnątrz

    http://fiatklubpolska.pl/attachment....0&d=1352576655
    http://fiatklubpolska.pl/attachment....2&d=1352577489
    dokładnie z tego drugiego zdjęcia


    A i co do tych małych do wałków to nie muszą mieć jakiegoś płaskiego brzegu jak na tym zdjęciu???
    http://www.unto.pl/images/narzedzia/...a_fiat_1_2.jpg
    Ostatnio edytowane przez koziol1172 ; 10-07-2013 o 23:11

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Barvo 1.2 16V
    Rocznik
    1998
    No to witam. Przeglądanie i czytanie wielu forów na temat rozrządu w 1.2 16V spowodowało u mnie wiele uśmiechu na twarzy i spowodowało konieczność założenia profilu na tym forum. Mianowicie, to co czytam i osobiste doświadczenia spowodowały u mnie pełne przekonanie że mało kto wie jak ustawić rozrząd w tym silniku nie używając przyrządów za 200 zł. Kolega na samej górze napisał, ,, czy należy ustawić wszystkie tłoki równo " A kolega poniżej napisał ,, a jak chcesz to zrobić " A więc kolego pierwszy objaśniam i wyjaśniam bo śmiać mi się chce. Oczywiście że masz rację wszystkie tłoki muszą być równo to podstawa ustawienia wału a więc wystarczy jeżeli ustawisz tłoki na pierwszym i drugim cylindrze. Gdyż chodzą one w konfiguracji pierwszy czwarty drugi trzeci. Ja osobiście uśmiecham się czytając o znaczeniu kół zębatych, ponieważ nikt tak naprawdę nie wie jak było to ustawione poprzednio. Po to producent wymyślił metody żeby z nich korzystać a nie kombinować z markierami. Następnie ukochane wałeczki A więc wałki masz 2 Ale koło zębate jedno, Tak więc Pierwszy wałek napędza drugi nie przez łańcuszek jak jest w wielu przypadkach a przez zazębiające się koła zębate także wystarczy ustawić wałek z przodu i ten z tyłu również będzie ustawiony prawidłowo ponieważ nie ma możliwości przestawienia się gdyż nie ma tam żadnego luzu mogącego spowodować jego przeskoczenie Tak więc bez pisania już rzeczy oczywistych, które każdy ( fachowiec ) powinien wiedzieć. Ściągasz paski osprzętu, następnie wykręcasz świece zapłonowe z pierwszego i drugiego cylindra. W obudowie wałków z przodu masz śrubę na klucz imbusowi chyba 8 ( sam dobierzesz ) ta śruba to zaślepka po której wykręceniu będziemy mogli zablokować wałki Następnie w 1 i 2 cylinder w miejsce wykręconych świec wkładamy dwie zwykłe elektrody spawalnicze i kręcimy wałem do momentu gdy oby dwie elektrody będą idealnie w tej samej pozycji na tym samym poziomie. Wał jest ustawiony idealnie Następnie przez otwór w wałkach, z którego wcześniej wykręciliśmy śrubę imbusową sprawdzamy czy pojawiło się wycięcie, w które wkładamy zwykłego długiego imbusa 8 lub 10 nie pamiętam ( dopasujesz ) i mamy zablokowane wałki. Jeśli nie da się zablokować wałków to należy ściągnąć pasek przez odkręcenie napinacza i obrócić wałki do zablokowania imbusem. Nie ma możliwości że po takiej operacji rozrząd jest źle ustawiony. Ręczę za to. Po założeniu nowego paska wyciągamy imbusa i kręcimy silnikiem 8 razy. Jeżeli można włożyć imbusa w wałki a obie elektrody są na jednym poziomie 1 i 2 cylinder mamy idealnie ustawiony rozrząd. Jeżeli złamałem jakiekolwiek prawa tego forum strasznie przepraszam. Mam nadzieję że raz na zawsze wyjaśniłem metodę 100% prawidłowego ustawienia rozrządu w Fiacie 1.2 16V. Pozdrawiam
    blazej25 i kaspij lubią to.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    brawa dla Pana Syty i propozycja, aby ten post podpiac na górę
    Syty lubi to.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Grudziądz
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Barvo 1.2 16V
    Rocznik
    1998
    Dziękuję Koledze i mam nadzieję że to nie sarkazm

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    13
    Auto
    Bravi 1,2SX 16V
    A ja mam takie pytania. Jeżeli zablokujemy wałki rozrządu to wał korbowy tez się zablokuje? I jak obracać wałkiem korbowym ręcznie jeśli mamy założony pasek? Bo ręką próbowałem ruszyć te koła ale nie chcą się ruszyć

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A ja mam takie pytania. Jeżeli zablokujemy wałki rozrządu to wał korbowy tez się zablokuje? I jak obracać wałkiem korbowym ręcznie jeśli mamy założony pasek? Bo ręką próbowałem ruszyć te koła ale nie chcą się ruszyć

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Chyba oczywiste, że przy założonym pasku żeby przekręcić wałem należy wykręcić blokady wałków rozrządu.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    13
    Auto
    Bravi 1,2SX 16V
    Z tym ze blokad nie mam założonych, chyba że chodzi o te korki na imbusy

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    53
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    Może ktoś podać wymiary przyrządu do ustawiania tłoków.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2016
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    34
    Postów
    73
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Czy posiada ktoś pełną instrukcję wymiany rozrządu w pdf ? Podzieli się ktoś ?

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    kaspij lubi to.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Coś z rozrządem?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 05-01-2012, 19:46
  2. Rozrząd do 1,4b
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-03-2011, 12:42
  3. rozrząd
    Napisany przez niebieski42 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-12-2010, 08:23
  4. Rozrząd 1,9 TD
    Napisany przez zigi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-10-2009, 20:44
  5. wałek rozrządu
    Napisany przez lukasz84m5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 02-02-2009, 14:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

demontaz glowicy brava 1.2rozrzad fiat brava 1.2 16vwymjana rorzadu fiat brawa 1.2 16vjak ustawic rozrzad fiat brava 1.2 16vustawienie walkow 1.2 16vustawienie rozrzadu fiat 1.2 16 v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl