Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: ROZRUSZNIK  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2010
    Skąd
    tarnowskie góry
    Postów
    16
    Auto
    marea weekend

    ROZRUSZNIK

    Witam i prosze wszystkich o pomoc..
    Jeżdże marea 1.6 16v i rok temu bylem u elektromechanika ktory naprawial mi bendiks w rozruszniku.. wczoraj po wyjsciu z samochodu mialem problem z zapaleniem auta, palil tylko na pych. Dzisiaj wszedlem na kanal i znalazlem ze kabel z plusem odpadl calym lutem z obudowy rozrusznika ale jak docisnalem to auto pali, wiec tak jak umialem zalutowalem to sam na nowo ale wiadomo dojscie troche zle wiec nie wiem jak dlugo to potrzymie..
    Moje pytanie brzmi czy kabel z zasilaniem (+) do rozrusznika powinien byc LUTOWANY NA OBUDOWIE ROZRUSZNIKA??
    CZY MOZE ELEKTROMECHANIK SPECJALNIE TO ZLUTOWAL ZEBYM ZA JAKIS CZAS JAK LUT ODPADNIE ZNOWU DO NIEGO PRZYJECHAL I SKASOWAL ZA NAPRAWE.. Pozdrawiam prosze
    odpowiedz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wiesz co nie widzę tego... Ostatnio sam grzebałem ze swoim rozrusznikiem tak więc wiem jak to wszystko wygląda.

    Nie bardzo wiem i "widzę" o co Ci chodzi, że coś tam było lutowane do obudowy...
    Jeśli już coś miałem lutowane do obudowy rozrusznika to jest to masa, gdyż masę rozrusznik i elektromagnes bierze z obudowy.

    Do rozrusznika powinny dochodzić 2 (lub 3) kable. Jeden taki bardzo gruby, koloru czerwonego. On powinien być przykręcony do najdłuższej śruby wystającej z elektromagnesu. Jeżeli masz jeszcze jeden taki czerwony gruby kabel to powinien być również tam przykręcony.
    Drugi zaś kabel, cienki zazwyczaj koloru niebieskiego on powinien być wpięty (lub przykręcony - zależy od elektromagnesu) do najmniejszego złącza.

    Ostatnia średnia śruba przenosi plus do rozrusznika po załączeniu przez elektromagnes mostka. Tam nic nie musisz ruszać.

    Zrób zdjęcie tego! Najbardziej martwi mnie to lutowanie do obudowy....
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2010
    Skąd
    tarnowskie góry
    Postów
    16
    Auto
    marea weekend
    nie zabardzo wiem co to za kabelek(moze masa).. po prostu jak go docisnalem a pozniej zlutowalem jako tako to rozrusznik normalnie chodzi.. tylko sie boje ze znowu sie odczepi i gdzies ze stacji np. nie odjade.. nie da sie tego gdzies pozadnie zrobic przykrecic albo cos.. szkoda ze zdjecia nie zrobilem z wikipedi wynika ze lutowalem to do elementu nr6 pod tym linkiem http://pl.wikipedia.org/w/index.php?...20070208002400 .. tam widze ze takie 2nakretki sa to moze na nich bym ten kabelek skrecil

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    do automatu lutowałeś. jakby nie było to nie powinno być lutowane pytanie tylko czy lutowany był przewód wychodzący ze stojana (przewód od szczotek a dokładniej ze szczotko trzymacza) czy zasilający. pewnie mu się oczko upierniczyło i zamiast zacisnąć nowe to odwalił fuszerkę. pojedź do innego i poproś o załatwienie tego normalnie.
    jak nie to nakręć nakrętkę dociśnij z umiarem a potem ten przewód tylko pamiętaj że powinien mieć oczko i kolejna nakrętka

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cyknij fotkę to wszystko się dowiemy. Jeżeli to o czym mówisz to jest elektromagnes. Ale jesteś pewien, że przylutował to do obudowy, a nie do złącza wychodzącego z elektromagnesu? Możliwe, że przylutował Ci kabel od stacyjki pod złącze. Coś może ułamał i przylutował...
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko
    Jeżeli to o czym mówisz to jest elektromagnes
    gdzie ty to masz w rozruszniku??

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    seth67, bi3lk podlinkował obrazek. Numer 6 na tym obrazku to elektromagnes.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nr 6 to automat taka jest jego nazwa a nie jakis elektromagnes. używajmy poprawnych nazw bo chłopak zrobi z siebie łosia w sklepie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    75
    Auto
    Marea Weekend 2.0 20v HLX 147km 1997r
    Dla uściślenia prawidłowa, fachowa, techniczna nazwa to włącznik elektromagnetyczny. Automat to okreslenie potoczne używane przez mechaników.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2010
    Skąd
    tarnowskie góry
    Postów
    16
    Auto
    marea weekend
    dzieki wszystkim o pomoc.. chyba faktycznie sie oczko upierniczylo

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    seth67, mechanik powie automat bo na myśli "co on robi". Zaś jest to w czystej postaci elektromagnes z włącznikiem.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no ale występuje pod nazwa automat z tego co mi wiadomo i jak mnie uczono. ale może się myle

    [ Dodano: 2010-10-17, 11:07 ]
    bi3lik, zaciśnij oczko i jak masz lutownice kolbową to zapuść cyny będzie bardziej trwale nie zapomnij uzyć specyfiku do wytrawiania będzie bardziej trwały lut


 

Podobne tematy

  1. [rozrusznik] rozrusznik
    Napisany przez marik na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 20-11-2009, 11:49
  2. [rozrusznik] Piszczy przy odpalaniu, rzegota
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-11-2009, 23:21
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-11-2009, 11:28
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-07-2009, 10:36
  5. Czwarty spalony rozrusznik....w okresie gwarancyjnym.
    Napisany przez MarU_ na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-12-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

elektromagnes lybra

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl