Zielony, no właśnie przed akumulatorem w tej skrzneczce jest czarny, mały przekaźnik od elektromagnesu. Jak byś nie mogł go nigdzie dostać to mam pare takich w zapasieA skrzynka powinna być osłonięta plastikową przykrywką.
Zielony, no właśnie przed akumulatorem w tej skrzneczce jest czarny, mały przekaźnik od elektromagnesu. Jak byś nie mogł go nigdzie dostać to mam pare takich w zapasieA skrzynka powinna być osłonięta plastikową przykrywką.
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
wojo985, niestety ale u mnie to wszystko jest odkrytei wszystkie nóżki jak i wsuwki są zielone
.Mam cztery przekaźniki te wąskie (3 czerwone i 1 czarny) i do tego podstawkę na duży przekaźnik i bezpiecznik.Może masz ten dekielek na zbyciu,ale całą puszkę
Mierzyłem wczoraj cewkę w sprzęgle elektromagnetycznym i wychodzi na to że jest dobra.Wyczyściłem też te przekaźniki i podstawki na tyle ile się dało,ale nie sprawdzałem czy sprężarka się włącza bo już nie miałem sił (chory)Może dzisiaj coś się pogrzebie.
I przy okazji zapytam o jakieś dziwactwo.Wczoraj dostrzegłem na wężu jakiś kawałek aluminium z wkręconymi trzema świecami żarowymi (chyba).Czy wiecie co to i po coI czy uszkodzona świeca żarowa w tym kawałku aluminium też może wpływać na miganie spirali po zapaleniu czy tylko świece w silniku
![]()
![]()
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Czemu tak jest że u jednych problem występuje, a u drugich nie?A czy przyczyną tego (tak sobie dumam tylko) może być np.zatarte lub w jakikolwiek inny sposób niesprawne łożysko na kole pasowym od klimy, które powoduje tak duży opór że silnik siada?
mcszak
brava 1.6 16v
1998r
Panowie jest poważny problem.Zgodnie z zaleceniem kolegi wojo985, wyczyściłem przekaźnik od sprężarki (i wszystkie inne obok) i włączając klimę usłyszałem metaliczny dźwięk-klepnięcie elektro-sprzęgła.Wyszedłem z auta żeby zobaczyć co jest grane i powiem wam że sprężarka się odpaliła,ale niestety nic to nie daje,bo dalej leci ciepłe powietrze.
Nie wiem gdzie się zagłębić.Skoro klima pozwoliła odpalić sprężarkę to i ciśnienie musi być w układzie.Macie jakieś pomysły co jest nie tak![]()
![]()
![]()
![]()
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Sprawdź czy w układzie jest czynnik chłodzący, moim zdaniem jest pusty.Napisał Zielony
Najlepiej nabić układ wraz z kontrastem żeby sprawdzić gdzie występują ubytki.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Syczy w parowniku czy absolutna cisza ?
Hipo, nic nie słyszałem.Podczas jazdy było tylko słychać jak zwalniał i przyśpieszał wentylator w kabinie (+/- parę % prędkości) i to wszystko.![]()
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
A sprawdź co sie dzieje jak dasz temp na LO.
Dawałem na LO z opcją AUTO i tylko wentylator wchodził na obroty bliskie odcinkii to wszystko.Z tego co wiem to sprężarka nie powinna ruszyć gdyby było mało czynnika,żeby jej nie uszkodzić,a tu wszystko śmiga jak trzeba tylko brak chłodu
![]()
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Nie rusza jak czynnika jest prawie wcale ... a jak jest mało to rusza i powinno wtedy syczeć w parowniku. Jesteś pewien że sprężarka się kręci w całości a nie samo kołko ?
Hipo, jestem pewny na 100% że kręci się całość razem ze sprężarką.Stałem przy sprężarce a tato nacisnął * i ewidentnie sprzęgło się załączyło i całość śmigała.W Temprze rozbierałem całą sprężarkę na atomy to dobrze się temu przyjrzałem 8) 8)
A czy jest jakieś szczególne miejsce w maryśce w którym przeważnie dochodzi do przecieku czynnika??
EDIT:po dokładnym wniknięciu sprawa wygląda tak że owszem po włączeniu klimy sprężarka uruchamia się ale wystarczy że troszkę podniosę obroty i zostaje od razu wyłączona,ale tuż po spadnięciu obrotów znów jest włączana.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Najczęściej pada osuszacz ,trzeba sprawdzić też presostat (czujnik sterownik klimatyzacji ) następnie węże ciśnieniowe .Napisał Zielony
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Zielony, sprawdź po partyzancku ( wciśnij wentyl ) czy jest wogóle czynnik w instalacji.
Kolego sprawdź jak załączysz klimę czy czasem chłodnica od klimy nie robi się zimna bo w mojej pierwszej Marei jak kupiłem to jakiś magik zamienił przewody przy sprężarce a powiedział że trzeba tylko nabić a jak nabiłem to wszystko działało tylko że w środku dalej było gorąco a chłodnica zimna jak cholera
brava22