Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok

    Lightbulb Problem ze sprzegłem czy skrzynią ?? Bravo GT 97 rok

    Witam,

    mam pytanie, jakiś czas temu kupiłem fiata bravo GT 1.8 i dziś zaczynam mieć problem z:

    wrzucajac bieg wsteczny - nie ma szans zeby sie udało bez jakiś większych zgrzytów , kiedy chce to zrobić powoli to jest typowe wiercenie jak wiertarką udarową wiec musze silniej i energiczniej i wtedy wskoczy ale wiadomo aż autem troche szarpnie .

    Kolejnie jadąc normalnie wchodzi 1,2,3,4 ale jak dochodzi do piątki to zmieniając normalnie bieg nie ma szans go wrzucic i wtedy musze wrócic na 4 i bardzo szybko zmienic na 5 i wtedy bieg ładnie wskakuje tylko mówie ze musze to bardzo szybko zmienić.

    Teraz mam pytanie czy to problem ze sprzęgłem czy skrzynią biegów ?? Jeśli ze sprzęgłem to czy pomoże mi coś podciągniecie linki sprzęgła ??

    Dodatkowo dodam ze kiedy stoje i silnik pracuje i nawet lekko połoze noge na sprzęgle to już z pod maski wydobywa sie metaliczny dzwięk kręcacęgo sie elementu który jakby ocierał o jakiś drugi element.

    Panowie proszę o podpowiedz co jest grane i czy jeśli jest to sprzęgło to czy może pomóc podciągniecie tej linki ??
    Aha i moje sprzęgło i tak juz mam dość głęboko czyli musze wciskać do samej podłogi.

    Pozdrawiam w oczekiwaniu na wasze jak zwykle fachowe porady



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spr podciągnąć ale to już raczej jego koniec.. Regula je masz pod maską - pod obudową akumulatora..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    Byrrt czy napewno jest to sprzęgło ???? Nie jest to problem z skrzynią?? Tak przy okazji to widze ze masz to samo auto lecz nie wiem z którego roku ale powiedz mi ile Twoj kopci benzynki na 100 po mieście ?? Ja za 50 zł zrobie 100 km po miescie, miasto dość małe wiec czeste rozpedzanie i hamowanie ale też jakoś zbyt lekkiej i cięzkiej nogi nie mam.

    Pozdrawiam

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Rocznik mam przy każdym poście w sygnaturce jest też link do auta.. Rok 98/99 po FL ale silnik i skrzynia przed..

    Jeżdżę od ponad roku na gazie, ale paliwa mi palił ok 8,5 litra w takiej lekko trasie / mieście 50/50.. Ale jak śmigałem przez miasto - tyle że prosta droga, nie tak dużo korków ale parę świateł i stopów to też palił podobnie.. Na trasie z prędkością ok 110-120km też palił gdzieś tyle..

    A czy to sprzęgło nie wiem, spróbować podciągnąć bym spróbował tym bardziej że łapie na dole..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2011
    Skąd
    Gródek
    Wiek
    40
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Jak wciśniesz sprzęgło na luzie na włączonym silniku to też słychać mielenie w skrzyni? U siebie mam podobne objawy odnośnie dziwnych odgłosów, które cichną po wciśnięciu sprzęgła. Sam nie wiem czy winna jest skrzynia czy sprzęgło. Stawiałbym jednak na skrzynię. Mało tego, miałem w przeciągu 2 lat dwa razy zblokowany 4 bieg. Winne były odłamki z trybów wewnątrz skrzyni. Całe szczęście wystarczało spuścić olej, odkręcić pokrywkę na skrzyni przy lewym kole i w niej za każdym razem siedział kawałek metalu. Co ciekawe sam olej przekładniowy jest bardzo czysty, bez opiłków. Ponoć w naszych Fiatach dobrym sposobem na wrzucanie wstecznego jest wciśnięcie sprzęgła i odczekanie ok. 2 sekund i nastepnie wbijamy wsteczny. U mnie to działa i zgrzyty występują rzadko

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Arsen Zobacz post
    Ponoć w naszych Fiatach dobrym sposobem na wrzucanie wstecznego jest wciśnięcie sprzęgła i odczekanie ok. 2 sekund i nastepnie wbijamy wsteczny. U mnie to działa i zgrzyty występują rzadko
    Fakt u mnie również, ale to że się tak dzieje nie jest kwestią uszkodzenia tylko kwestią konstrukcji - to normalne w tych skrzyniach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    szczecin
    Postów
    18
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    To ja podepnę się pod temat.

    Co prawda inny silnik, 1.6 16v.
    Otóż sprzęgło łapie na samej górze, tzn wystarczy, że leciutko nacisnę pedał sprzęgła i już mi wyprzęga biegi. Generalnie jakieś 9/10 skoku sprzęgła jest kompletnie niepotrzebne. Czy można to wyregulować? Czy może to jednak jest koniec sprzęgła?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    42
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Zasada jest prosta: wciskając sprzęgło rozłączasz skrzynię biegów. Jeżeli przestaje hałasować to znaczy, że winna jest właśnie ona.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    to ja już nie wiem nic z tego tematu - mam problemy z wrzuceniem wstecznego oraz jeśli chce wrzucić na 5 bieg to mauszę to zrobić w bardzo szybki sposób przeskakując z biegu 4 na 5. Na postoju zauwazyłem bo wtedy auto nie huczy tak jak w czasie jazdy ze wystarczy wcisnąc delikatnie sprzęgło i słychać metaliczny pogłos kręcących się tarczy ocierających sie o siebie. Sorki ze tak opisuje bo przy sprzęgle jeszcze w życiu nie grzebałem więc nie znam ani jego konstrukcji i zasady działania.

    Więc Panowie jak - skrzynia czy sprzęgło??

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    41
    Postów
    6
    Auto
    fiat palio 1.2 16v HL
    Rocznik
    2002
    Dobra metoda na zgrzytanie biegu wstecznego - najpierw byle który bieg do przodu 1/3/5, a potem wsteczny.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dycja1111 Zobacz post
    Dobra metoda na zgrzytanie biegu wstecznego - najpierw byle który bieg do przodu 1/3/5, a potem wsteczny.
    Metoda znana od dawna nawet w poczciwym maluszku tak robiłem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Bydgoszcz/Wałcz
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Marea Weekend 1.9TD100
    Rocznik
    1997
    Skoro już odkopaliście post sprzed kilku miesięcy to ustosunkuję się do postu założyciela tematu:

    Jeżeli przy biegach 1-4 nic nie zgrzyta, a hałas i opór przy wrzucaniu biegów pojawia się przy biegach prawej strony wybieraka 5 i R to najpewniej winny jest wybierak biegów. Sprawdzić należy drążki idące z lewarka do skrzyni, ich łożyskwowania (mogą być zapieczone i nie wykonywać pełnych operacji). Następnie sam mechanizm wybieraka na wejściu do skrzyni (ew. wycieki), zgrzytania czy tarcia przy ruchach drążkami.
    W drugiej kolejności stawiałbym na sprzęgło, ale nie pasuje mi to kompletnie do problemów z biegiem 5'tym skoro 1-4 działają w porządku, a jedynie do R.
    I tu pytanie: Czy wsteczny w tej skrzyni jest synchronizowany? Jeżeli tak to bardzo możliwe, że synchronizator wspólny dla biegów 5 i R jest już mocno zużyty.
    Ostatnio edytowane przez AdamJ ; 16-01-2014 o 11:48


 

Podobne tematy

  1. Fiat bravo 2.0 155hp problem ze sprzegłem
    Napisany przez ksiadzrks na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-01-2013, 02:21
  2. problem z pedalem sprzegła punto 2 1.9 jtd
    Napisany przez neon251 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-07-2011, 22:43
  3. [skrzynia biegów] Brak sprzegła po załozeniu skrzyni biegów.
    Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2009, 15:39
  4. Problem ze sprzegłem
    Napisany przez meres na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-04-2009, 08:32
  5. Bravo 1,8 GT r.1996 Problem ze skrzynią
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-11-2008, 13:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea problem ze sprzeglem

metaliczny zgrzyt punto ii

fiat marea jak wrzuce wsteczny 3 i 4 jest z 1 niema

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl