Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Brava 1.6 100 rok 2000

    Problem z uruchomieniem/odpaleniem Fiata Brava 1.6 z 2000r.

    Witam,

    Co jakiś czas mam problem z uruchomieniem silnika Fiata Brava 1.6 100 z roku 2000 (z gazem). Problem zdecydowanie nasila się jesienią i zimą (trwa już trzeci rok), generalnie wówczas gdy jest bardziej wilgotna pogoda.
    Samochodem codziennie dojeżdżam do pracy, tak więc auto stoi na parkingu na dworze ok 9-10h i zazwyczaj po tym czasie jest problem z jego odpaleniem. W domu, samochód jest garażowany i gdy wyjeżdżam rano do pracy, silnik uruchamia się normalnie.

    Objawy problemu:
    - po włożeniu kluczyka i przekręceniu, standardowo załącza pompa, ale rozrusznik w ogóle nie kręci, natomiast normalnie uruchamia się radio, światła działają prawidłowo, lampki na tablicy rozdzielczej są, nic nie przygasa (więc to nie kwestia akumulatora - był sprawdzany nie raz),
    - wystarczy zapchać na drugim biegu auto i silnik zaskakuje, jedzie się już zupełnie normalnie i po tym samochód potrafi odpalać z kluczyka ileś razy bez problemu, aż do następnego razu wystąpienia problemu,
    - problem pojawia się co jakiś czas od ok 3 lat, w tym czasie, był już zrobiony rozrusznik, nawet dwa razy była wymieniana cała puszka z bezpiecznikami bo pogniła. Dostawała się do niej woda, ponieważ szyba przednia była nieszczelna, natomiast szyba została rok temu uszczelniona, skrzynka bezpiecznikowa jest już teraz ok, a problem z odpalaniem samochodu na jesień tego roku znów o sobie dał znać,
    - także została wymieniona kostka stacyjki, bo było podejrzenie, że to stacyjka jest wadliwa, nawet został założony taki osobny włącznik, aby omijać stacyjkę i na krótko zapuszczać rozrusznik i czasem faktycznie, gdy nie można było samochodu uruchomić z kluczyka, włącznik pomagał (niekiedy też nie za pierwszym razem), niestety dwa dni temu nawet włącznik nie poskutkował, trzeba było samochód zapychać,

    Wygląda na to jakby to był problem z prądem, z przekazywaniem prądu do rozrusznika, może jakieś kable, może rozruszniki, sam już nie wiem szczerze mówiąc...
    Przypadek ciekawy trzeba przyznać, chociaż niestety sprawiający wiele kłopotów (szczególnie jak jedzie się gdzieś z dziećmi )
    Być może spotkaliście się z takim czymś, albo macie pomysł co mogłoby być przyczyną całego problemu z uruchamianiem silnika?

    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc,
    Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a jak z masą na rozruszniku?? może warto dać osobny przewód pod śrubę rozrusznika do akumulatora. taki pierwszy strzał.potem zobaczylbym w jakim stanie jest przewód wzbudzeniowy i prądowy

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Brava 1.6 100 rok 2000
    Zapomniałem jeszcze dopisać jednego objawu... mianowicie:
    - poza tym, że jest problem z odpaleniem samochodu, to co jakiś czas jak jadę autem i słucham radia, gdy chcę trochę zwiększyć lub zmniejszyć głośność radia, kiedy trochę tylko ruszę pokrętłem głośności, nagle radio zwiększa dosyć drastycznie głośność - przykładowo ja chcę zwiększyć o 1 czy 2 kreski, np. z 4 na 6, a on skacze na 14, 15, dosyć dziwne zachowanie. Niestety nie mam pojęcia jaki związek (bo podejrzewam, że jakiś ma) jedna sprawa z drugą.
    - powodem nieodpalania nie jest też chyba brak masy, bo podpinałem nawet specjalnie kabel bezpośrednio od akumulatora do silnika, więc masę powinien mieć, a mimo to odpalać nie chciał, rozrusznik się nie ruszał. Chyba, że faktycznie jeszcze spróbować podpiąć kabel od akumulatora do rozrusznika.

    Choć dzisiaj też zacząłem intensywniej myśleć nad samym rozrusznikiem i tak mi przychodzi na myśl, że być może to jeszcze kwestia wadliwie działającego w rozruszniku włącznika elektromagnetycznego. Może to być też z tym związane? Kabel wzbudzający i prądowy przy rozruszniku były robione, ale było to ponad rok temu. Tak samo szczotki ponad rok temu były robione w rozruszniku, choć po roku codziennego używania samochodu (odpalany kilka razy dziennie) może to i szczotki się już nie ustawiają prawidłowo.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    bardzo możliwe że to automat warto byłoby sie temu przyjrzeć
    podejrzewam że radio to osobny kłopot nie związany z tym pierwszym


    sprawdź ten automat koszt nowego to jakieś 70 zl warto może podstawić drugi i wtedy zobaczyć jak będzie działało

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Brava 1.6 100 rok 2000
    Właśnie mam zamiar jutro wyjąć w ogóle rozrusznik i spróbować poza samochodem go podłączyć na krótko, a przy okazji sprawdzić jak się szczotki ustawiają, bo być może szczotki są już też kiepskie i stąd problemy. Jakoś tak też kombinuję.
    Tyle, że teraz akurat jak na złość samochód odpala w porządku, czyli rozrusznik działa.
    Ale wyjmę go i zostawię na parę godzin na dworze, tak jakby samochód stał, zobaczymy czy rozrusznikowi się pogorszy w ten sposób.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał godfather_ps Zobacz post
    może to jeszcze kwestia wadliwie działającego w rozruszniku włącznika elektromagnetycznego
    Właśnie od sprawdzenia tego włącznika zacząłbym na Twoim miejscu szukać przyczyny, Mogą być tam nadpalone styki i raz łączy a raz nie. Szczotki też trzeba by sprawdzić czy któraś nie jest już zbyt krótka, może też być tak że któraś się po prostu zawiesza.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jakby nie bylo rozrusznik musisz wyciągnąć. zdjąć automat zobaczyć styki. no i obowiązkowo szczotki i stan komutatorów na wirniku

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Układ rozruchowy jest tak prosty, że jego diagnostyka jest trywialnie prosta. Rozrusznik - poprzez alternator - jest bezpośrednio połączony z plusem akumulatora i bezpośrednio poprzez swoją obudowę z masą samochodu. Ważnymi punktami newralgicznymi w tym układnie jest czystość i jakość połączeń wysokoprądowych (przewody o dużych przekrojach) oraz podłączenie głównej masy do silnika. Automat wysuwający zębatkę i załączający rozrusznik jest sterowany poprzez przekaźnik przez stacyjkę i w tym procesie nie bierze udział żadna elektronika (pomijam immo i ECU bo to jakby inna warstwa). Jeżeli po włączeniu zasilania i próbie uruchomienia silnika nic się nie dzieje wskazuje to bezpośrednio na automat rozruchu na rozruszniku lub też przekaźnik, który nim steruje. Jeżeli problemem był by przepływ prądu (zaśniedziałe przewody wysokoprądowe, zużyty rozrusznik itp) podczas rozruchu widać to przez efekt przygasania kontrolek co świadczy o zwiększonym poborze prądu. W przypadku autora wątku na bendix wskazuje jeszcze fakt iż nawet bezpośrednie sterowanie automatem poprzez dorobiony włącznik nie przynosi skutku. Taki sam efekt można uzyskać łącząc bezpośrednio plus akumulatora z cienkim przewodem wsuniętym w automat na rozruszniku - jeżeli taki zabieg nie przyniesie efektu przyczyną problemów jest rozrusznik. Warto jeszcze przestudiować schematy ale raczej nic odkrywczego się tak nie znajdzie. Powodzenia
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    zg
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    brava 1,2
    do godfather_ps


    mam ten sam problem od kilku lat ale z silnikiem 1,2 i nikt tu nam raczej nie pomoże ponieważ nikt na forum nie zna tematu ( rozrusznik , elektromagnes) nic z tych rzeczy ja juz wymieniałem rozrusznik i nic to nie dało , w moim przypadku nie trzeba nawet mrozów wystarczy czasem duza wilgotnosc i tez lipa z odpaleniem

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a moduł patrzyłeś??

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    zg
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    brava 1,2
    hmm jaki modu
    ł

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    cos mi się pomieszało chyba z tematami. tak patrzee że aquarius dość szeroko opisałe temat. jeśli forum nie pomoże to chyba nei pozostaje nic innego jak wizyta u dobrego mechanika który wszystko sprawdzi.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    zg
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    brava 1,2
    powiem Ci ze mi raczej nikt nie pomoze mam bravke od nowosci od 99r problem pojawił sie jakies 6 lat temu przez ten czas wymieniłem juz z 4 akumulatory , rozrusznik cewke przewody swiece dodatkowe zero i ic a zeby było smiesznie to jak juz mnie ktos zaciagnie to wtedy od razu moge zgasic silnik i zaraz odpalic normalnie z kluczyka problem jest tez taki sam w upały jak jest gorocy silnik ( takie same objawy jak podczas mrozu) a raz w czasie upału zatrzymałem sie na parkingu zgasiłem i chcac odpalic to po przekreceniu kluczyka roszrusznik nawet nie dał zaku zycia byłem z zona zapychałem auto a jak to z kobieta nie potrafiła uruchonic na zapych wiec nie pozostało mi nic innego jak czekac az ktos bedzie jechał i mnie zapnie nie mogoc sie doczekac postanowiłem spróbować jeszcze raz i co ???? jak gdyby nigdy nic auto normalnie odpaliło kluczykiem .

    i co ????? magia czary czy o co chodzi , smieje sie ze autko poprostu "ma swój świat" )

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2011
    Skąd
    Wrocław Psie Pole
    Postów
    90
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD
    Cytat Napisał mateo1994 Zobacz post
    i co ????? magia czary czy o co chodzi , smieje sie ze autko poprostu "ma swój świat" )
    Najwyraźniej "żyje własnym życiem" co nie zmienia faktu, że tego typu zachowania to pochodna kiepskiej i zabrudzonej instalacji. Ja bym jeszcze zerknął na czujnik położenia wału, ale zdecydowanie cała instalacja nadaje się*do gruntownej konserwacji
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    zg
    Wiek
    30
    Postów
    5
    Auto
    brava 1,2
    dzieki - tak mysle zeby cala instalacje przejrzeć ale w taki mróz to mi sie nie chce a jak nie ma mrozu to problemy tez nie ma i tak juz 6 lat a do mechanika nie prowadze bo zadnemu nie wierze


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.2 16v 2000r. - Korpus pompy paliwa
    Napisany przez hugerth na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-10-2011, 15:31
  2. Problem z uruchomieniem
    Napisany przez mw555 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-06-2010, 00:10
  3. [silnik] BRAVA 1,6/16v +gaz problem z odpaleniem zimnego sil
    Napisany przez mick075 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2009, 14:17
  4. Fiat Brava 1.2 16v problem z odpaleniem po nocy -20 C
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-01-2009, 10:34
  5. problem z odpaleniem fiata uno
    Napisany przez lukaszmacher na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-12-2008, 17:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo problem z odpaleniem

fiat brava - problem z odpaleniem

fiat brava 1.6 16v problem z odpaleniem

bendiks rozrusznika fiat punto 1.2 2000r

problem z odpaleniem bravo fiat brava zacina przy kreceniu rozrusznikiemproblemy z odpalaniem fiat brava nie krecifiat marea problem z rozrusznikiemproblemy z odpalaniem fiat brava nie kreci kontrolki przygasajaproblem z odpaleniem samochodu fiat bravafiat bravo 1 6 nie odpalarozrusznik jak podpiac na krotkofiat bravo uruchamianie na kablefiat brava problemy z uruchomieniemproblem z uruchomieniem fiata mareamarea problem z uruchomieniemproblemy z rozrusznikiem fiat mareafiat bravo problemy z odpalaniem

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl