Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    54
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 90km
    Rocznik
    1996

    Problem z pompą paliwa przy zatankowaniu.

    Witam serdecznie. Panowie 3mieśiące temu czyściłem pompę paliwa, bo na rozgrzanym silniku wóz jakby krztusił się przy obrotach pow.2 tyś. Po całym czyszczeniu była zauważalna pozytywnie zmiana pracy silnika tzn. silnik pracuje równomiernie bez krztuszenia się. Jest jednak problem, nie wiem czy czegoś przypadkiem nie uszkodziłem w pompie.Mianowicie przy odpaleniu na zimnym silniku (ssanie), obroty są skaczące 1.500/700 do rozgrzania silnika. Przy aktualnej wieczornej temp.8st. jest to w przedziale 1-3minut.
    Problemem natomiast sporym który wręcz wyprowadza człowieka z równowagi, a mnie się przydarzył była jazda do zera paliwa. Po zalaniu rezerwowego baku pełnymi 5L auto za nic nie odpali, można zajechać aku. Więc bez odpalenia silnika, przekręcałem kluczyk wielokrotnie żeby pompa doprowadziła paliwo-dobre 10-15 razy z pół minutowymi przerwami czasowymi. Nie pomogło silnik zapalał na pół sekundy. I teraz najciekawsze po zostawieniu auta na +-40minut, odpalenie natychmiastowe wręcz wzorowe. Wiem że nie jeździ się do zera-pójdzie pompa. Ale może kiedyś się przydarzyć w trasie podobna sytuacja i wedle mojego doświadczenia z nie 1 autem, zalewam 5L. kręcę żeby paliwo doszło do silnika i normalnie odpalam.
    Z zaniepokojeniem jak i ryzykiem uszkodzenia pompy wykonałem test, czyli praca silnika do zera paliwa. Zalanie 5L noo i gehenna na nowo którą opisałem wcześniej. Tylko tym razem już zaskoczyłem trzeba odczekać +-40min. i wóz bez jakiegokolwiek wcześniejszego kręcenia kluczykiem odpala natychmiast. Pompa wraz z bakiem wyczyszczona więc Panowie może ja coś przy czyszczeniu pompy uszkodziłem?, bądź jest coś źle poskładane?. Na zdrowy rozsądek wedle mnie nie jest to normalne żeby odczekiwać taki czas po zalaniu 5L. Dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Jeśli zdublowałem temat to przepraszam. Proszę zerknąć zdjęcie przy okazji z zapytaniem o element.
    Ps.Wiem dobrze Koledzy że ta ilość paliwa jest dobra dla motoroweru, ale bak rezerwowy wszędzie i do wszystkich aut ma 5L jako dojazdowy żeby zatankować.
    1a.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    54
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 90km
    Rocznik
    1996
    szkoda nikt nie powie co może być przyczyną. Może inaczej nawet tankując 20litrów przy pustym baku, przekręcając kluczyk parę razy żeby paliwo doszło i tak trzeba odczekać +-40minut po czym wóz odpala wzorowo. Z tego co wyszukałem na forum to ten rocznik ma filtr paliwa w module pompy.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Z tego co zauważyłem, to kosz pompy jest szczelny (przynajmniej w JTD - wyjmując kosz paliwo się z niego nie wylewa), więc jeśli wyjeździłeś paliwo do zera, to musi minąć trochę czasu zanim paliwo do niego napłynie z baku. Zaznaczony na zdjęciu na czerwono otwór służy do odpowietrzenia przedniej części baku (tej przed belką).
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    54
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.6 90km
    Rocznik
    1996
    Dziękuję kolego za podpowiedź. Też tak pomyślałem że musi minąć trochę czasu żeby paliwo napełniło kosz, tylko aż tyle hmm.Myślę jeszcze czy może być przyczyną zagięty przewód powrotny paliwa. Oczywiście sprawdzę tylko jak na mnie przewód powrotny nawet jak zgoiłem przy wkładaniu, może się mylę ale miałby wpływ na większe spalanie.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    No niestety wygląda na to, że tyle czasu potrzeba. Jeśli masz cały czas paliwo w baku to nigdy tego nie odczujesz. Dodatkowo paliwo z powrotu wpada od razu do kosza.
    Ty doświadczalnie dowiodłeś, że lepiej nie wyjeżdżać paliwa do końca, jesli nie ma się wystarczająco dużo czasu
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena


 

Podobne tematy

  1. Seicento 900 problemy z pompą paliwa
    Napisany przez stts na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-11-2013, 17:19
  2. Błąd P1671 - problem z czujnikiem czy pompą paliwa.
    Napisany przez Schwer na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2013, 15:15
  3. gaśnie przy małej ilości paliwa
    Napisany przez kurierkrystek na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-07-2012, 23:10
  4. problem z pompą paliwa
    Napisany przez Remote na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-07-2010, 13:34
  5. Problem z pompą wtryskową
    Napisany przez Greg1990 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-06-2010, 22:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

krztuszenie po rozgrzaniu Fiat 1.9

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl