Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Gdów
    Wiek
    48
    Postów
    3
    Auto
    BRAVO 1.6 16V

    Problem z napinaczem paska rozrzadu

    Witam wszystkich

    Mam problem z naciagnieciem paska rozrzadu w Bravo 1.6 16v. Rolka napinacza dziala na zasadzie dzwigni ale nie moge jej ruszyc zeby naciagnac pasek. Rolka jest popuszczona na maxa ale podczas pruby naciagania klucz sie wygina a rolka stoi w miejscu. Comam zrobic pomozcie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Słuchaj śruba służy tylko do przykręcenia rolki a napina się,przesuwają całą rolkę na bok aż wskaźnik na napinaczu pokryje się ze znakiem na jego podstawie.Nie wiem jak jest w 1.6 ale JTD pod napinaczem jest otwór w silniku i tam można włożyć jakieś żelastwo żeby sobie pomóc.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ostro tam "kręciłeś", że klucz wyginasz Bynajmniej Zielony ma rację. Tam musisz wpierw naciągnąć napinacz, tak aby w okienku pojawił się znak. Dopiero wtedy przesuwasz ku przodowi auta napinacz i gdy pasek będzie już odpowiednio napięty dokręcasz śrubę. Wtedy też po puszczeniu to sprężyna w napinaczu będzie niwelowała "drgania" paska i to ona będzie odpowiadać za jego poprawne napięcie.
    Innymi słowy po skręceniu tego napięcie paska powinno być takie, żeby w tym okienku widać było znak.

    Z innego tematu, może coś zobrazuje.
    mocownie_napinacza.png

    Zatem, naciągasz napinacz (do tego jest specjalny klucz, ale bez niego też dasz radę - trzeba takim "dzynglem" naciągnąć i jakoś przytrzymać), przesuwasz ku przodowi całość, skręcasz śrubę mocującą napinacz. Jak w okienku widać znak to jest ok Warto po tej operacji 4 razy obrócić wałem bez odpalania i zobaczyć czy dalej widać znak.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Włączę się do tematu, ostatnio zdjąłem obudowę rozrządu i był on bardzo luźno, przestraszyłem się odpaliłem samochód zgasiłem i pasek był już napięty mocno, powtórzyłem czynność i dalej napięty. Czemu on się tak zluzował ? Nie chcę że by mi dostawał takiego luzu można go było przekręcić o ponad 180 stopni.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    nike166 a skąd wiedziałeś że miałeś nie napięty pasek?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Czyściłem silnik i przy okazji zajrzałem do rozrządu dotknąłem pasek i był bardzo luźno, przestraszyłem się, odpaliłem samochód żeby zobaczyć jak on tam się obraca czy nie lata na boki, nie wszystko było ok. Zgasiłem i pasek był już naciągnięty....

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Gdów
    Wiek
    48
    Postów
    3
    Auto
    BRAVO 1.6 16V
    A ma ktos moze zdjecie lub rysunek jak powinna byc zamontowana rolka napinacza? Ja nie popatrzylem przed odkreceniem. I powiedzcie gdzie na rolce jest to okienko? Czy jest to dziurka w blaszanej podstawie rolki?
    Ostatnio edytowane przez thandi ; 27-03-2012 o 20:25

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tam trudno włożyć źle Najważniejsze jest napięcie go. Patrząc tam na obudowie silnika masz taki bolec. Ten bolec powinien wejść w miejsce oznaczone na foto.
    Na zdjęciu też oznaczyłem okienko z znakiem. W prawidłowo naciągniętym napinaczem znak powinien być w tym okienku.

    napinacz-paska-rozrzadu-fiat-palio-siena-stilo-1-6-16v.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Gdów
    Wiek
    48
    Postów
    3
    Auto
    BRAVO 1.6 16V
    OK juz dalem rade. Napinacz nacaglem tak ze znaki sie pokrywaja - zrobilem to srubokretem i potem kluczem docaglem rolkei ja zablokowalem nakretka. Myslalem ze jak pociagne kluczem do napinania rolki to znak mi wejdzie na swoje miejsce a tu trzeba bylo sobie pomoc srubokretem. (madra ksiazka tego nie napisala) Dzieki wszystkim za pomoc bez was nadal dreptal bym w miejscu. (przepraszam za brak polskich znakow ale w moim W7 nagle wyparowaly)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2012
    Skąd
    Leeds
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    Włączę się do tematu, ostatnio zdjąłem obudowę rozrządu i był on bardzo luźno, przestraszyłem się odpaliłem samochód zgasiłem i pasek był już napięty mocno, powtórzyłem czynność i dalej napięty. Czemu on się tak zluzował ? Nie chcę że by mi dostawał takiego luzu można go było przekręcić o ponad 180 stopni.
    To całkowicie normalne zjawisko, po prostu silnik przy gaszeniu moze sie minimalnie "cofnac" i stąd czasem pojawia sie luz.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez fisha ; 12-09-2012 o 15:21


 

Podobne tematy

  1. wymiana paska rozrzadu Fiat Marea 2.0 20v HLX 1998
    Napisany przez rafal_cph na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 12-09-2013, 01:12
  2. Ustawienie rozrzadu ???
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-10-2011, 09:34
  3. rozrzadu 2.4TD ok, ale problem z marchewa
    Napisany przez slejzi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-04-2011, 20:57
  4. Koszt robocizny wymiany paska rozrzadu z pompą
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2010, 13:59
  5. Pasek rozrzadu....
    Napisany przez Izka_sk82 na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-09-2009, 11:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak napiac napinacz paska rozrzadu

jak dziala napinacz paska rozrzadu

ustawienie napinacza rozrzadu fiat 1.6 16v

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438problem-z-napinaczem-paska-rozrzadu-14782

napinacz paska rozrzadu

jak naciagnac napinacz rozrzadu

schemat napinacza fiat

zasada dzialania rolki napinajacej w 1.9 jtd

napinacz rozrzadu fiat 1.6

zasada dzialania napinacza paska rozrzadu

jak napiac napinacz

wymiana rolki napinacza 2.0 jtd

klucz do napinacz rolki rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl