Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    33
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v 103PS
    Rocznik
    07.1998

    Podciśnienie w kolektorze ssącym Fiat brava 1.6

    Witam jakie powinno być podciśnienie w dolocie przy silniku rozgrzanym ? Dodam że mam za niskie gdyż na rozgrzanym silniku wynosi około 320-30 mBar. Słyszałem że powinno być około 600 mBar ? Co może powodować tak niskie ciśnienie ? Lewego powietrza nie bierze bo gdy zatkam kanał silniczka krokowego to zaraz gaśnie. A tu dodaje logi z Fesa :
    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Licznik przebiegu: 167280 km
    Predkość pojazdu: 0 km/h
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 880 obr/min
    Obroty silnika: 884 obr/min
    Ciśnienie w dolocie: 362 mBar
    Obciażenie silnika: 12,500 Kg/h
    Ciśnienie atmosferyczne: 1004 mBar
    Napięcie akumulatora: 13,9 V
    Pozycja zaworu przepustnicy: 0,4 °
    Pozycja silnika krokowego: 78 kroków
    Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
    Kąt wyprzedzenia (obliczony): 7,0 °
    Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 °
    Wyprzedzenie zapłonu: 5,5 °
    Czas wtrysku: 3,608 ms
    Czas wtrysku (cylinder 1): 3,564 ms
    Czas wtrysku (cylinder 2): 3,718 ms
    Czas wtrysku (cylinder 3): 3,734 ms
    Czas wtrysku (cylinder 4): 3,612 ms
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,127 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,127 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,156 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,132 V
    Temperatura powietrza: 26 °C
    Temperatura wody: 56 °C
    Czas ładowania cewki 1: 2,042 ms
    Czas ładowania cewki 2: 2,076 ms
    Zawór odzysku par paliwa (EVAP): 0,0 %
    Integrator sondy lambda: 1,043525
    Napięcie sondy lambda: 0,122 V
    Elektrozawór chłodzenia: WYŁ.
    Kod uniwersalny: Nieodebrany
    Klimatyzator: WYŁ.
    Stan sondy lambda: Pętla zamknięta
    Mieszanka: Bogata
    Test rozpoznawania faz: Wykonany
    Rejestracja danych: Przerwany
    Kontrolka temp. wody: WYŁ.
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Centralka silnika: Zaprogramowany
    Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
    Rozpoznanie fazy: Ok



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Artysta Zobacz post
    Słyszałem że powinno być około 600 mBar
    Gdzieś to słyszał ? dla twego auta jest dobrze. Jest wiele czynników które wpływają na wysokość ciśnienia .Twoje jest w normie dla tego silnika.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    33
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v 103PS
    Rocznik
    07.1998
    Jeden mechanik mówił. No i prawda jest taka że u wujka w marei weekend też z tym silnikiem 1.6 16V jest ponad 500 na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach. Sam podłączałem i widziałem. Przełozyłem czujnik podciśnienia z jego samochodu bo myslałem że jest uszkodzony ale u mnie wskazywała tak samo czyli ze 320

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Prędzej wujek ma nieszczelność skoro ma wyższe ciśnienie w kolektorze . Sprawdzałem teraz logi z kilku samochodów z tym silnikiem i tak :
    Multipla 370
    Bravo 380
    Stilo 330
    Co do twojego innego pytania to odległość śruby od bolca 62mm długość krótkiego bolca 30mm długość grubego 25mm śruba 8

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    33
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v 103PS
    Rocznik
    07.1998
    Wnioskuje że to wszystko jest dziwne xD Mój chodzi źle a wujka dobrze pomimo tego że ma wyższe ciśnienie a ja niższe. Dzieki za wymiary. Teraz sobie dorobie napinacz. To jeszcze prośba. Pomóż mi w tym temacie czy jest wszystko okej czy to sprawka rozrządu. ponć pierwszy skok powinien mieć 4-6 mBara. A tu link.
    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...a-1-6-a-30004/

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Od tego właśnie jest ten czujnik, żeby komputer sobie dobrał dawkowanie paliwa i zapłon do występujących parametrów. Z dziurą w dolocie / odpiętym którymś z wężyków najpierw też będzie miał bardzo wysokie obroty jałowe, po czym się dostosuje krokowcem i dawką i będzie chodził równiutko i tak jak trzeba. Niestety wygląda na to, że to nie tutaj go boli ...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    33
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v 103PS
    Rocznik
    07.1998
    Ja już nie wiem co go boli ale jest to irytujące. Wszystko w tym samochodzie porobiłem. Kazdy czujnik przekładałem, sterownik i nawet wyciągałem wiązkę elektryczną w celu sprawdzenia przejścia na każdym pinie. Nic to nie dało. Teraz według mnie to może być kwestia rozrządu albo może pompa paliwa (co prawda rozrząd był robiony ale nie wierze tym mechanikom co mi robili). Nie sprawdzałem tylko pochłaniacz par paliwa a jest podłaczony z kolektorem ssącym.


 

Podobne tematy

  1. Podciśnienie w odmie
    Napisany przez boch na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-02-2021, 18:00
  2. Duże podciśnienie w kolektorze dolotowym
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-05-2017, 10:38
  3. Bravo 1.6 LPG podciśnienie
    Napisany przez pawel73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-01-2014, 20:42
  4. Prawidłowa wartość podciśnienia w kolektorze ssącym
    Napisany przez boch na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-03-2013, 17:54
  5. Duże podciśnienie w zbiorniku paliwa 1.9 TD ??
    Napisany przez Mc_Homer na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-06-2008, 22:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo cisnienie w ukladzie dolotowym

za niskie podcisnienie w silniku samochodowym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl