Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996

    Płyn do Wspomagania

    Mój płyn w zbiorniczku ma kolor spracowanego oleju silnikowego. Jak skrecam kierownica prawie do oporu to słychac jak by pompa nie miałą płynu a jest w zbiorniczku miedzy min a max. na jaki płyn moge to wymienic (obojetnie jaki do wspomagania ? )



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    35
    Postów
    212
    Auto
    Brava 1.4 12V + JUNKERS ;)
    Rocznik
    12.1997
    ja zawsze lalem orlenowski hipol i nigdy nie miałem zastrzeżeń do niego

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Możesz zalać też na przykład Mobil ATF220.Też miałem bardzo brudny olej a pompa pracowała dość głośno,ale po wymianie nastała cisza.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja wymieniał olej na Elf Elfmatic ATF.. Jakoś tak

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    417
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    Trzeba poprostu pamiętać żeby lać cokolowiek co ma oznaczenie ATFII ATFIII nie polecam bo pompa zacznie się pocić

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Proponuję nie dolewać, a wymienić całość. Kiedyś w aucie ciężarowym taty zmieszane zostały 2 różnej marki płyny i dosłownie po krótkiej pracy płyn zaczął się "gotować". Płyn tak się spienił, że leciało z zbiorniczka, a wspomaganie prawie nie działało. Dopiero po przepłukaniu i wlaniu 1 rodzaju problem ustał.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Mądre słowa , tym bardziej że litr płynu powinien wystarczyć a wymiana jest bardzo prosta
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    mam pomysł aby wyssac strzykawką cały płyn ze zbiorniczka i nalac nowego. a i widziałem dzisaj płyn do wspomagania z STP czy tego płynu moge wlać czy jednak olej do przekładni ? (czy to nie jest to samo ?)

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    STP być może też ma taki olej. Jest to olej przekładniowy ATF i taki musisz kupić nie ważne jakiego producenta ale ponieważ jest to tylko litr nie ma co mocno oszczędzać na producencie. Wyssanie płyny strzykawką nie załatwi wszystkiego bo większość i tak zostanie w układzie.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    a jak go zlać ?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Są instrukcje na necie (chomik ale może i jest coś w download). Generalnie najlepiej odciągnąć to ze zbiorniczka, zalać świeżym pod korek, ściągnąć wąż z maglownicy (ale jak i gdzie to nie powiem bo nie robiłem tego w ten sposób)trzymając jego koniec w jakimś pojemniku i Ty trzymasz ktoś odpala auto. Pilnujesz jednocześnie żeby płynu nie ubyło i czy leci już czysty olej. Gasicie auto, wężyk zakładasz, dolewasz płynu do stanu, odpalasz, kręcisz lewo prawo parę razy aby się odpowietrzył i ew. przepłukał i tyle. Jak po tym przepłukaniu wyjdzie znów syf to pewnie fajnie byłoby to powtórzyć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jest w dziale download manual jak to zrobić

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  14. #13
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Ja odkręcałem na maglownicy ten przewód który idzie od pompy do maglownicy, ścieka wtedy calutki płyn.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."


 

Podobne tematy

  1. pompa wspomagania do 1.2
    Napisany przez karte32 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-05-2012, 18:55
  2. Pompę wspomagania
    Napisany przez lukq na forum Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-04-2012, 08:57
  3. Układ wspomagania .
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-07-2011, 21:46
  4. płyn wspomagania kierownicy
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 25-12-2010, 11:36
  5. [ukł. kierowniczy] jaki płyn do wspomagania?
    Napisany przez qra69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-05-2010, 19:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat olej do wspomagania

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438plyn-do-wspomagania-16772

olej do wspomagania fiat

olej do wspomagania kierownicy fiat marea

olej do wspomagania kierownicy fiata brava

jaki plyn do wspomagania fiat bravo 1.4

olej do wspomagania marea

jaki olej do przekladni kierowniczej lancia lybrawspomaganie kierownicy w fiacie bravoplyn wspomagania kierownicy multiplawspomaganie-fiat-brawafiat bravo 1.8gt plyn czy olej wspomagania jakifiat bravo 1.9 td co wlac do wspomaganiafiat bravo brava marea plyn wspomaganiaLybra wspomaganie plynbrudne przewody wspomagania

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl