Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw

    [osprzęt silnika] turbina

    Mam maryske 100konna i chcialbym ominac intercoler.To znaczy puscic rure z turbiny bezposrednio do kolektora ssacego,moze ktos juz testowal takie rozwiazanie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Najgłupszy pomysł jaki słyszałem
    Intercooler jest po to by schłodzić powietrze co ma 2 ogromne zalety:
    1) zmniejsza się jego objętość a więc więcej tlenu w cylindrze (co można uzyskać również przez podniesienie ciśnienia na turbinie)
    2) chłodne powietrze wlatujące do cylindra chłodzi tłok, a bez tego łatwo o jego przepalenie.

    Dlaczego chcesz to zrobić? Ciekawość czy chcesz zaoszczędzić na niekupowaniu zamiennika uszkodzonej chłodnicy?
    pozrdawiam
    KK

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał klimekkk
    1) zmniejsza się jego objętość a więc więcej tlenu w cylindrze (co można uzyskać również przez podniesienie ciśnienia na turbinie)
    2) chłodne powietrze wlatujące do cylindra chłodzi tłok, a bez tego łatwo o jego przepalenie.
    O ile z punktem pierwszym jeszcze bym się zgodził w 50% to punkt drugi to bzdety wyssane z palca.

    IC stosuje się po to żeby obniżyć temperature w dolocie bo normalną sprawą jest że powietrze które zostaje sprężone to się nagrzewa, w efekcie przy butowaniu a bez zastosowania IC mamy gwałtowny wzrost temperatury silnika i za pomocą chłodzenia cieczą nie jest on w stanie utrzymać właściwej temperatury. Jeździłem chwile Tipo 1,9TD bez IC to przy rozpędzeniu do 160 wskazówka odrazu wyskakiwała poza 90*C, po dodaniu IC można było sobie do woli butować a temperatura zawsze była w normie.

    A żeby dziure w tłoku wypalić to trzeba mieć nieźle lejący wtrysk i paliwo musi się spalać bezpośrednio na sciance tłoka a nie jako mieszanka.


    Ogólnie podsumowując to ominiecie IC to zły pomysł, jakby był tylko zbędnym dodatkiem to producent by tego elementu nie montował.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Nie to nie są bzdury wyssane z palca!
    W silnikach doładowanych często się zdarza stopienie tłoków przy ostrym "butowaniu". Nikt doświadczony nie zamontuje turbiny bez chłodnicy bo silnik nie pożyje długo!
    pozrdawiam
    KK

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał klimekkk
    W silnikach doładowanych często się zdarza stopienie tłoków przy ostrym "butowaniu". Nikt doświadczony nie zamontuje turbiny bez chłodnicy bo silnik nie pożyje długo!

    Prędzej Ci silnik się przegrzeje i zatrzesz na tulejach niż dziure w tłoku wypali ... i to jest powodem montowania IC a nie jakieś mity o dziurach w tłoku.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    Ogolnie chodzi mi o to,ze IC nie jest zbyt szczelny.Pomiedz tymi plastikami gdzie sa rury dolotowa i wylotowa a chlodniczka sa szczeliny i powietrze z turbiny moze tam uciekac.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jesli nie jest szczelny to wymień i tyle, ominięcie będzie złe dla silnika.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    Mulenie silnika moze byc spowodowane tym ze czesc powietrza idzie bokiem?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Dolot ma byc calkowicie szczelny. Szczegolnie w wypadku turbiny gdzie masz nadcisnienie w stosunku do atmosfery.

    Co do IC i jego stosowania i nie - polecam sie zapoznac z niektorymi konstrukcjami turbodoladowanych silnikow (X20DTL 82KM Opla, lub wersja X20DTI 102KM) - sa silniki turbo (diesle) bez IC. Zasadniczo IC stosuje sie z przyczyn ktore koledzy wymyslili, a podstawa fizyczna stosowania tego elementu jest rownanie Clapeyrona ktore mowi ze:

    Kod:
     P * v = n * r * T
    Mowiac po ludzku:
    P - cisnienie
    v - objetosc
    n - liczba moli gazu
    r - stala gazowa zalezna od gazu (dla gazu doskonalego liczba Avogadra, srednia wazona dla mieszaniny gazow)
    T - temperatura

    Wniosek jest taki ze jesli zalozymy ze objetosc dolotu jest stala (nie do konca ale o tym pozniej), staly jest tez gaz (zalozmy ze powietrze w kazdej chwili ma taki sam sklad co tez nie do konca jest prawda), to wychodzi nam na to ze aby zrownowazyc wzrost cisnienia po jednej stronie rownania, musi wzrosnac temperatura. Z drugiej strony wiadomo ze im nizsza temperatura powietrza, tym wieksza jest jego gestosc - a co za tym idzie jest wiecekszy udzial masowy tlenu. Dlatego stosuje sie IC. Najpierw jest stopien ktory spreza (sprezarka), nastepnie w nadcisnieniu powietrze jest chlodzone w wymienniku powietrze-powietrze jakim jest IC i do kolektora ssacego jest dostarczane po primo w nizszej temperaturze, po secondo dalej w nadcisnieniu. Same plusy i to dodatnie

    Co do niescislosci warunkow w jakich sie to odbywa: powietrze nie jest gazem idealnym przez co nalezy rozumiec ze czlon "n*r" jest obliczany jako srednia wazona stalych gazowych gazow bedacych w mieszaninie: tutaj pojawia sie problem bo jak wiadomo: azot 79%, tlen 20% (lub tez 19 roznie zrodla podaja),1% CO2 i inne gazy (Argon, Wodor, Hel, Tlenek wegla, Para wodna) w sumie ok 1% - ciezko jest obliczyc wartosc bardzo dokladnej stalej gazowej. Drugim aspektem jest wspomniana wczesniej stala objetosc - nie jest mozliwa do uzyskania przy gumowych przewodach a takich jest dosyc sporo Guma sie rozszerza (puchnie bardzo fajnie w rece jak sie docisnie gazu i zwieksza sie obroty turbiny). Ostatnim chyba aspektem niescislosci jest dodatkowa zmiana parametrow gazu w trakcie jazdy - na to ma niestety wplyw bardzo duzo czynnikow (temperatura otoczenia, lokalne prady powietrzne, cisnienie, wilgotnosc). Wiekszosc z tych parametrow jest zapisana na stale w komputerze, na potrzeby pracy silnika mierzy sie natomiast przeplyw powietrza (MAF) i jego temperature na wlocie do sprezarki i to w zasadzie tyle, niekiedy mierzone jest tez cisnienie doladowania (tak zeby z polaczenia rownania Clapeyrona, Bernouliego i Ciaglosci Strugi komputer mogl sobie obliczyc najistotniejsze parametry i do nich dobrac dawke wtrysku oraz jego czasy)

    Koniec wykladu.


    I teraz na temat: jesli auto jest mulowate, to polecam na poczatek zrobic diagnoze komputerowa (ale to najczesciej kosztuje, wiec moze zostawmy to na koniec). Druga sprawa to odpiecie MAFu - jesli nie zauwazysz roznicy to znaczy ze jest do wymiany. Gdzies tez na forum przeczytalem kiedys ze komp ma zapisane parametry stale na wypadek awari MAF i tych uzywa w przypadku awari/odpiecia wiec moze sie poprawic - ale wtedy spalanie wzrosnie. I ostatni element ktorym bym sie zainteresowal (w swoim przypadku) to EGR czyli zawor recyrkulacji spalin (chociaz nie wiem czy w TD wystepuje). Jak jest zatkany i jest podobnie zbudowany do tego w JTD to kolektor dolotowy moze byc po prostu zawalony sadza Znam z doswiadczenia.

    Pozdrawiam
    Bolek
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 23:15
  2. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53
  3. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 22:13
  4. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:27
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbina to osprzet silnika

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl