Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    240
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021

    [osprzęt silnika] Czyżby niesprawność kierownic turbo ?

    Witam
    Jak większość nowych na forum, ja również mam problem z autem, i związane z tym pytanie, i co za tym idzie, prośbę o pomoc w wyjaśnieniu gdzie leży przyczyna, zagadkowego zachowania auta. Fiat Marea, 1.9 JTD,110 kM,CF 3, 2001rok. Podczas przyśpieszania jest mułowaty, dopiero od ok. 1800 obr. dostaje nagłego ,,kopa". Tak samo w czasie jazdy, gdy prędkość obrotowa spadnie poniżej 1800 obr., np. na 5 biegu, przy szybkości 60-70 km/h, Do tej pory przyśpieszał płynnie, dlatego wiem ze nastąpiła zmiana. Nie muszę chyba dodawać że włączenie klimy potęguje wrażenie mułowatości. Silnik ma zaślepiony zawór EGR, ale z powodu awarii, na próbę został podmieniony sterownik turbo- bez efektu, podłączenie pod komputer, w serwisie Boscha, nic nie wykazało, poza awarią EGR. Mechanik, stwierdził że pozostają kierownice turbo. Prawdopodobnie zanieczyszczenie. Auto sprowadzone z Włoch, we wrześniu 2008, przebieg 170 tyś., z tego ja przejechałem 12 tys. Całe turbo kosztuje od 600zl wzwyż. Za 330zl można spróbować zdemontować turbo, oczyścić w.w kierownice, lecz bez gwarancji skuteczności. Oczywiście może to być całkiem inny problem, ale jaki? Proszę o wyrażenie opinii na ten temat.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Odepnij przepływomierz na próbę.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    240
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Witam, zgodnie z sugestią odpiąłem na próbę przepływkę. Nastąpiła poprawa dynamiki, silnik wkręca się na obroty ochoczo i od samego dołu. Wprawdzie te wrażenia są po kilkukilometrowej przejażdżce, ale myślę że wyjaśnił się problem. Jak rozumiem czeka mnie wymiana przepływki. Dam znać jakie będą wrażenia po wymianie na nowy. Dzięki za poradę.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Czekamy na potwierdzenie diagnozy

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    240
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Witam cd. historii, mechanik sceptycznie odniósł się do pomysłu odpięcia przepływki, ponieważ jak stwierdził to nie przesądza sprawy. W każdym razie zaproponował podmianę przepływki na próbę, co nastąpi w najbliższych dniach, cdn.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jeżeli po odpięciu przepływomierza się poprawi to wina przepływomierza. I nie ma co kombinować z podmianą. Bo to na dobrą sprawę więcej grzebania i rozkręcania czyli więcej kasy dla niego.
    Jeżeli po wypięciu wtyczki (co możesz zrobić bez problemu sam) nie będziesz umiał stwierdzić czy jest różnica to można kombinować z podmienianiem.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    240
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    ...Sorry ale namotałem trochę. Mechanik nie tyle sceptycznie odniósł się do pomysłu odpięcia przepływki, co nie podzielił mojej radości z łatwego wyjaśnienia problemu.Chodziło mu o to że ewentualna awaria przepływki nie wyklucza awarii zmiennej geometrii tzw. kierownic turbo. To zaufany mechanik, jeździłem do niego jeszcze z Temprą, inkasuje pieniądze dopiero jak będzie naprawione.Przepływka będzie nowa f-my Bosch, w przyszłym tygodniu. Nawiasem mówiąc to zapiekanie kierownic turbo to ,,zaraza" szmelcwagenów, wystarczy poczytać na forum TDI. Cdn.

    [size=2][ Dodano: 2009-09-30, 18:51 ][/size]
    Witam
    ... a więc diagnoza kolegi Hipo została potwierdzona. Po 2 dniach testowania nowej orginal-bosch przepływki, okazało się że auto odzyskało właściwe parametry. Dzisiaj byłem w serwisie zapłacić i skasować błąd, który powstał po odpięciu przepływki. Chciałbym podziękować koledze Hipo za pomoc, i wyrazić podziw dla jego intuicji że obstawił awarię przepływki, mimo że sam widziałem jak komp. pokazał dobry stan czujnika masy powietrza.Ten komp. to bosch ST 540, w serwisie boscha. Za całość zapłaciłem 300zł.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 23:15
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 15:51
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 22:13
  5. [osprzęt silnika] Wariujący obrotomierz
    Napisany przez Andrzej_F12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl