Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Objawy padniętej uszczelki pod głowicą - wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia

    Witam,

    Zdiagnozowałem, że poszła mi uszczelka pod głowicą gdyż,

    - ubywa płynu chłodniczego, leje teraz wodę, bo bym nie wyrobił na płyn
    - z rury dość mocno dymi na biało przy dodaniu gazu
    - pod korkiem od płynu chłodniczego jest orzechowy nalot
    - delikatnie ubywa oleju
    - rano jak odpalam nie chodzi na wszystkie gary ale jak dam gazu to załapuje i chodzi normalnie

    Ale również po odpaleniu samochodu, gdy chodzi około 5 min zgaszę i odkręcę korek od płynu chłodniczego to jest tam strasznie duże ciśnienie mało korka nie wysadzi jak odkręcam, czy to jest też objaw padniętej uszczelki i minie gdy ją wymienię ? I czy przez ta uszczelkę moge odczuwać, że silnik jest trochę zamulony ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Równie dobrze może być uszkodzona głowica. Nie zwlekaj z naprawą, nie używaj auta - bo niedługo będziesz miał pół silnika do wymiany.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Musze jeździć jeszcze przynajmniej do 13 bo wtedy wpłynie mi wypłata i odstawie do mechanika. I właśnie do pracy muszę mieć czy jeździć, a nie mam innego samochodu.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Takie jeżdżenie może się źle skończyć ale Twój wybór..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Chociaz mi odpowiedzcie na pytanie czy przez uszczelke jest takie ciśnienie w układzie chłodzenia ?

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Pytanie do wróżki - w tych silnikach potrafi pęknąć głowica, objawy będą identyczne.
    PRZEWAŻNIE uszczelka, ale dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki, a co z dynamiką i mocą ?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Tak, jak masz uszkodzoną UPG to w układzie chłodzenie będziesz miał bardzo wysokie ciśnienie. Sprawdź przewody co idą do chłodnicy jak masz UPG walniętą to będą bardzo twarde. Wszyscy mówią że nie wolno jeździć autem z wydmuchaną uszczelką, no fakt faktem taka jazda jest ryzykowna ponieważ ubywa płynu i można zatrzeć silnik ( no chyba że co parę km dolewa się płynu) oraz olej zmieszany z płynem nie ma już takich właściwości smarnych ale ja jak miałem sienkę jeździłem z uszkodzoną UPG tydzień i nic mi się nie stało. Wiadomo ryzykowałem, jak chcesz możesz jeździć tym autkiem i ryzykować tak jak ja ale robisz to na własne ryzyko. Pamiętaj dzisiaj jest 3 a do 13 jeszcze kupa czasu. Koszt naprawy uszkodzonej UPG to ok 1000zł oczywiście +/- parę złotych zależy gdzie robisz i na jakich częściach. Proponuję Tobie kupić porządną uszczelkę za 100zł nie kupuj tańszych bo szybko może się Tobie ta awaria odnowić. No i co najważniejsze dopilnuj mechanika żeby sprawdził szczelność głowicy oraz żeby ją splanował. Jak nie masz teraz kasy to odstaw autko na te 10 dni albo idź do banku i weź kredyt na naprawę a po wypłacie go spłacisz. po 10 dniach jazdy tym autkiem możesz mieć cały silnik do wymiany bo uszkodzisz tłoki, pierścienie i cylindry!!!

    [COLOR="silver"]Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.[/COLOR]

    Co do dynamiki i mocy to różnie bywa. Uszczelka pod głowicą pada w różny sposób i w niektórych autach może być więcej objawów jej uszkodzenia a w innych mniej. W mojej sienie 1.2 8v przy padniętej uszczelce znikał tylko płyn a dynamiki auto nie straciło, ale w większości przypadkach jest to jeden z objawów uszkodzenia UPG

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Dzwoniłem do swojego mechanika, a rozrząd z pompą wody kupiłem kiedyś i jeszcze nie zmieniałem więc od razu z tym wymienię. Powiedział 470 zł + 80 zł planowanie. Uszczelki jakie stosuje to victor reinz. Myślicie, że opłaca się do u niego to zrobić ? Dodam, że robił uszczelkę w fabii mojego ojca i wszystko śmiga do dziś.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    UPG Victor Reinz akurat do tego silnika nie polecam.
    Elring moim zdaniem jest lepszy.
    Śruby głowicy pasowało by wymienić,i uszczelniacze zaworowe .
    Co do ceny to wszystko wyjdzie dopiero po zdjęciu głowicy , bo nie wiadomo w jakim stanie są zawory , gniazda , prowadnice.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Właśnie chyba tez uszczelniacze wymienię bo w sumie przebieg to 213000 tyś więc taką generalkę zrobię już żeby potem się nie bawić... Jaki jest koszt uszczelniaczy i jakie najlepsze?

    BTW.

    Jakie uszczelki się wymienia przy takim remoncie ? głowica, pokrywa zaworów, kolektor wydechowy i ssący, uszczelniacz wałka rozrządu (ile ich jest?) i coś jeszcze? Może zamówię je sobie u siebie bo jednak chcę mieć pewność, że to będą te z górnej półki, a nie jakaś lipa więc jak patrzyłem to do tego co napisałem około 200 zł chyba, że coś pominąłem to sprostujcie.

    Dzięki za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez nike166 ; 12-07-2012 o 23:09

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    podjedź do ASO i spytaj mają takie zestawy uszczelek Ricambi oryginali

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Kawałek mam do tego ASO :p a w dość tanim sklepie wszystko by mnie wyniosło 181 zł tak mi wyliczył sprzedawca i wszystko od Reinz'a także może bym się skusił aczkolwiek pod głowicę tego Elringa. Ogólnie zobaczyłem wczoraj przy odkręconym korku od płynu chłodniczego jakie tam bąble idą, jakby woda się gotowała... dopiero na czwartek się z mechanikiem umówiłem, wcześniej nie da rady.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2013
    Skąd
    Belgia
    Wiek
    31
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    12.2000
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Elring moim zdaniem jest lepszy.
    Dlaczego akurat ? Na pytam bo mam zamiar kupic i elring nie ma na allegro
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Śruby głowicy pasowało by wymienić,i uszczelniacze zaworowe .
    Moze nowe auto kupic ? Sruby sie naciagaja niby, o to chodzi czy cos jeszcze ?

    Mi tez padla uszczelka, co wymienic oprocz uszczelki samej glowicy ? Przebieg 150tys nigdy nie przegrzany mam go od 100tys ( nic nie krecone )


 

Podobne tematy

  1. Wymiana Uszczelki pod głowicą - warto naprawiać?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 20-11-2011, 18:50
  2. Kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą
    Napisany przez cruel67 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-03-2011, 09:04
  3. [silnik] Co oprócz uszczelki pod głowicą?
    Napisany przez tomeq77 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2010, 22:34
  4. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 23:55
  5. Ciśnienie paliwa w układzie wtryskowym JTD
    Napisany przez ziut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-03-2009, 18:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

objawy uszkodzonej uszczelki pod glowica

objawy padnietej uszczelki pod glowicaobjawy uszkodzenia uszczelki pod glowicajak sprawdzic uszczelke pod glowicaobjawy wydmuchanej uszczelki pod glowica

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl