Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Orzechowce
    Postów
    2
    Auto
    Brava 1.4 12v

    Obfity wyciek oleju z silnika/Fiat Brava 1,4 12v

    Witam
    Jestem świeżutkim posiadaczem Fiata Brava rocznik 97.
    Kupiłem i na początku obmyśliłem wymianę oleju i filtra, ale nie przystąpiłem do czynu od razu. Przejechałem jakieś 300 kilometrów i w garażu zauważyłem plamki oleju (teraz sobie jeszcze przypominam że raz w trasie wariowała mi kontrolka - ten taki olejnik). Umówiłem się z mechanikiem na wymianę oleju bi co się będę brudził. Po oględzinach stwierdziłem mokrą miskę olejową. W tym wieku samochodu to norma - myślę, ale już często sprawdzałem poziom oleju na szabelce i nie zauważyłem zmian. Problemy zaczęły się po przejechaniu 500kilometra. Była noc. A że samochód miałem od tygodnia, to jw często sprawdzałem poziom oleju i zatrzymałem się na poboczu bo coś zaczęło śmierdzieć, ale nic specjalnego. Do domu miałem 12 km. Noc ciemna. Wjeżdżam na podwórze, Podnoszę maskę, a tam lekki siwy dym, pod wozem kałuża oleju o średnicy 50 cm, na szabelce sucho. W panice dolałem oleju ze starego samochodu, włączyłem silnik. Chodzi. Sprawdziłem jeszcze raz poziom oleju. Wydaje mi się że ledwo lizną szabelkę. Znalazłem to forum i szukałem pół nocy, a jak się naczytałem to spać nie mogłem. To był mój BŁĄD. Ilu użytkowników tylu specjalistów. Wspomnę że nie jestem mechanikiem więc co się mogę znać.

    Rano bladym świtem (nie mam kanału) podnośnik, klocki, autko 30 cm wyżej i ja pod spodem. Silnik mokry od strony kabiny od wysokości alternator/rozrusznik. Krople spadały na rurę wydechową i stąd ten dym. Całe podwozie aż po hak holowniczy mam z oleju. Pierwsza myśl poszła uszczelka na bloku silnika. Sprawdzam poziom płynu w chłodnicy (w sumie nie wiem skąd przyszedł mi ten pomysł) - poziom i barwa od zakupu ten sam.
    Macam silnik, internet, telefon do lokalnego serwisu Fiata, ale co można załatwić bez oględzin przez telefon. Tylko od tych teorii człowiek się naje strachu.

    Zeszło mi tak 3 godziny. W końcu wybadałem wtyczkę czujnika ciśnienia oleju mokra. Jak cały silnik mokry to i wtyczka, chyba normalne ale skąd na wtyczce sylikon szklarski - ktoś coś już kombinował. Wykręciłem czujnik - klucz oczkowy 19 - łatwo nie było, a na dodatek mam instalację gazową to od góry nie dla nie zorientowanego nie było szans. Wykręciłem od spodu, mam sprężarkę, podłączyłem czujnik do niej i pluje olejem. Zakupiłem nowy. Konsultacja u mechanika - mówi że to możliwe, że w silniku olej ma ciśnienie 3 atm?.

    Wkręciłem czujnik, w konsekwencji sam zmieniłem filtr i olej.
    Kosztowało mnie to 29zł za czujnik, 20 za filtr, 75 zł za 4 litry oleju półsyntetyk 10W40, 19 zł za 1 litr tego samego oleju na bezpieczny zapas w bagażniku oraz mnóstwo strachu.

    Olej zalałem do połowy wskaźnika szabelki i mówię do ojca - jak gdzieś jedziesz to nie przegrzewaj silnika, pilnuj kontrolek i sprawdzaj olej. no i pojechał. Gdzieś w trasie sprawdzał, wystraszył się i dolał. Teraz mam na zimnym silniku na szabelce olej max, a na gorącym trochę więcej. Nie wiem, czy olej też zwiększa w temperaturze soją objętość?

    Obecnie jak postawię samochód w garażu to na posadce po nocy stwierdzam 1-2 kropelek oleju o średnicy ok 1cm. Jak patrzyłem to wygląda że to uszczelka miski olejowej.

    Dużo strachu. Mając na uwadze wszystkie opinie ekspertów którzy jeszcze nie widzieli a z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ stwierdzili co 25 km sprawdzam poziom oleju na szabelce. Jeszcze trochę a nie będę potrafił wsiąść do samochodu bez wcześniejszego podniesienia maski, sprawdzenia poziomu oleju i obszukaniu silnika czy czasem gdzieś nie błyszczy stróżka oleju.

    Oby to tylko ten czujnik.

    Przestroga dla wszystkich. Zanim zaczniecie drzeć włosy z głowy dokładnie sami obejrzyjcie pacjenta a dopiero później podnoście larum. I starać się dużo nieskomplikowanych napraw robić samemu - wiadomo można coś zepsuć, ale nauka jest bezcenna. Sam kiedyś biegałem z każdą głupotą do mechanika. Dzisiaj wahacze, amortyzatory, klocki hamulcowe takie tam drobne sprawy to idą mi już coraz szybciej. Zapewne do czasu ale za to mniej więcej wiem jak co wygląda.

    Ale się spisałem. Ciekawe czy ktoś to czyta?
    Pozdrawiam
    1. Ten samochód to nie żaden "kaszlak"
    2. Kosztuje tyle co Ferrari
    3. Z....a 200 na godzinę
    Za szarpanie klamką i trzaskanie drzwiami walę w pysk bez ostrzeżenia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał spam01
    Ale się spisałem. Ciekawe czy ktoś to czyta?
    przeczytałem,
    Cytat Napisał spam01
    eraz mam na zimnym silniku na szabelce olej max, a na gorącym trochę więcej. Nie wiem, czy olej też zwiększa w temperaturze soją objętość?
    , a do dlatego, że oleju nie powinno się sprawdzać na ciepłym silniku, pomiar nie do końca jest dokładny gdyż, jest "porozrzucany" w silniku. Na zimnym można zmierzyć dokładnie, gdyż ścieka do miski i do komory.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Poobserwuj stan oleju przez tydzień czasu nie dolewając bez potrzeby. Poziom oleju mierzymy po 10-15 minutach od wyłączenia silnika.

    Cytat Napisał spam01
    Konsultacja u mechanika - mówi że to możliwe, że w silniku olej ma ciśnienie 3 atm?.
    Nawet 4 atm, tylko już nie pamiętam przy jakich obrotach.

    Aha i umyj w miarę możliwości silnik i podłogę od spodu.
    Tylko ECU nie zalej wodą.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2018, 21:28
  2. Fiat Brava 96r. 1,6 90KM - klima, "czujnik kąta"
    Napisany przez RobertW na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-01-2009, 09:13
  3. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 15:51
  4. wyciek paliwa !
    Napisany przez lien na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-09-2008, 11:42
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek oleju fiat brava

miska olejowa fiat bravo 1.4 12v

fiat brava wyciek oleju

fiat brava wycieki miska olejowa

fiat brava 1.4 wyciek oleju

gdzie wycieki oleju w silniku 1 4

miska olejowa fiat brava 1.4 12v

miska olejowa brava 1.4

uszczelka pod miske olejowa fiat bravo 1 4 12v

fiat bravo wyciek oleju

wycieki oleju z silnika fiat brava

fiat brava wycieki

wymiana miski olejowej fiat bravo 1.4 12v

miska olejowa fiat bravo 1.4

jak wymienic klocki hamulcowe brava 1.4 12v rok 96

wyciek oleju fiat brawauszczelka pod miske olejowa brava 1.4filtr oleju w silniku 1.4 fiat bravajak wymienic uszczelke miski olejowej fiat bravawyciek oleju fiat bravowyciek z filtra oleju fiat bara
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl