Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    31
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V

    Nierówne obroty, ciężko pali - Ad.2 ;/

    Witam, po półrocznej przerwie od samochodu i zabawą w wymienianie kolejnych cześci przez mechanika, paprak poddał się...
    "Naprawiane" było:
    planowana głowica
    nowa cewka, przewody, swiece
    nowy wałek rozrzadu
    Popychacze
    Magistrala
    Panewki
    Podmieniane 3 przepustnice i 3 krokowce.
    Cz. temp. cieczy sprawny.
    Chyba jedynie sonda i cz. położenia wału nie został wymieniony bo u mechaksa nic nie wykrywało na komputerze.
    1000zł poszło się j***ć a nic nie zostało przez ten czas poprawione, nie mam już sił na ten samochód...

    Ostatnie objawy to:
    bardzo ciężkie odpalanie na benzynie (niby łapać łapie, ale bez dodania gazu zdarza się, że zgaśnie), jak już zapali to chodzi na 1000 obrotów, ale kuleje.
    Na gazie ciut lepiej, również 1000 obrotów - minimalne falowanie no i ciągłe drżenie budy (poduszki silnika całe).
    Dziwne syczenie na jałowym...
    Instalacja II generacji.
    Pytam ponownie Was, gdyż na kolejny remont brak funduszy a nie wiem czy mogło zostać jeszcze coś bardziej kosztownego do wymiany (popychacze 320zł) niż do tej pory.

    Pytanko: sondę sprawdzam na czarnym i biały przewodzie ale ma być wypięta i tylko wkręcona czy wpięta i sprawdzam na tych przewodach?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czy była sprawdzana kompresja na garach? Resetowany był ECU (mapy benzyny?) robiona adaptacja?
    Czy sonda lambda pracuje normalnie? (napięcie 0,1-0,8V?)

    Na moje - choć to już trochę po ptakach to zacznij od zmiany mechanika skoro wymienił pół silnika w ciemno a nie naprawił..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    31
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Tak, po planowaniu, kompresja jest OK na wszystkich garach.

    Adaptację robił, co do resa ECU nie mam pojęcia.
    Mechanik odrzucił sondę na starcie bo twierdzi, że zaczyna pracować po załączeniu wentylatora, a nierówne obroty są już po uruchomieniu silnika.
    Sondę sprawdzam podpiętą z obu stron tak? Ale jak wpiąć się w 2 przewody? Naderwać trochę izolacji i czarny oraz biały przewód pod miernik? Sorry za banalne pytania. Wiem, że na nagrzanym silniku i jak mówić takie napięcia.
    Nie wiem czy odrzucić cz.p. wału niby z tego co słyszałem to w ogólne nie ma reakcji podczas próby uruchamiania przy jego usterce.

    Aha, wymieniany był jeszcze komputer ;/
    Ostatnio edytowane przez savi ; 27-07-2013 o 12:39

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sona raczej nie powoduje takich rzeczy, napięcie sprawdzasz na przewodzie sygnałowym względem masy pojazdu. Zależnie od kondycji sondy i jej grzałki sonda powinna zacząć oscylować po ok minucie po odpaleniu auta.. Tyle tylko że Ty masz instalację gazową i ona ingeruje w lambdę - nie wiem jak jakiś majster to podłączył.. A może są zapieczone pierścienie i sobie ECU nie radzi z tym oporem? Nie wiem sam..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    31
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    A jednak, dla ciekawości poszedłem spryskać przewody - 2,3 przewody mają przebicie, czyli możliwe, że problem obrotów spowodowany jest właśnie nimi.
    Fajnie, że mechanik zauważył...
    Może to być spowodowane samoistnym gaśnięciem auta?
    Jutro wezmę się jeszcze za spr CPW i Lambdy

    Czy ten model przewodów spiszę się z instalacją gazową?
    NGK RC FT1201 - cena zachęca
    Na forum fiata czytam że to jest to samo co FC201, no ale te to już niby pod gaz.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    31
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Sorry za post pod postem.
    Sprawdziłem: rezystancja CPW ani drgnie po podłączeniu do pierwszego i drugiego pinu czujnika. Walnięty?


 

Podobne tematy

  1. Nierówne obroty Palio Weekend 1.6 16V
    Napisany przez mayjor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 27-10-2012, 12:52
  2. Fiat Cinquecento ciezkie odpalanie i nierówne obroty na ssaniu
    Napisany przez sowa na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-01-2012, 00:26
  3. [silnik] Nierówne falujące obroty i wysokie spalanie
    Napisany przez mariuszsciubak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-01-2011, 22:34
  4. [silnik] [CC 700] Nierówne obroty silnika
    Napisany przez OGr na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 01-04-2009, 09:51
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl