Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997

    nie działa wentylator chłodnicy.

    Witam, użyłem szukajki ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanko. Moja marejka strasznie szybko sie nagrzewa, dzis bylo tak ponad połowe wskaźnik, otwożyłem maske i zobaczylem ze wentylator wogole się nie kręci. Stałem w korku i auto mi się prawie zagotowało. Co może być przyczyną? jak go zreanimować?

    Dostałem info z innego forum żeby odłączyć dwie kostki, i je połączyć.
    coż połączyłem te dwie kostki i wentylator nie zadziałał. otworzyłem puche pod maską z napisem fuse i tam dałem wd40 na każdy styk i sprawdzilem kazdy bezpiecznik, byly cale. odlaczylem tez kabel od samego wentylatora i tez tam psiknalem wd40. Gdzie szukac tych przekaznikow i innych rzeczy, ktore moga sprawiac ze wentylator nie chodzi? wyjalem chyba czujnik temperatury :


    to jest czujnik temperatury? przepsikałem go też wd40.
    rozłączyłem też tą kostke i też przepsikałem :

    i przy okazji zapytam co to są za 2 kostki :

    i


    Moje autko ma dokładaną klimę, z jednym wentylatorem. poszedłem jeszcze przed chwila poszukać przekaźników, i chyba znalazłem.


    ale jak widać w środku czegoś brakuje.. co tam powinno byc? przeczyscilem styki wszystkie papierem sciernym pozostałych kostek i popsikalem wd40.

    prosze jeszcze o jakies sugestie co moze byc nie tak i gdzie szukac lusterek. pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    najprostszym sposobem na zdiagnozowanie usterki będzie bezpośrednie podanie napięcia ( 12V) z akumulatora na wentylator chłodnicy. jeżeli wiatrak zacznie się kręcić to albo masz uszkodzony czujnik załączania wentylatora który jest umieszczony w chłodnicy albo masz zapowietrzony układ chłodzenia albo masz jakąś inna usterkę. A jeżeli chcesz w łatwy sposób sprawdzić czy czujnik załączenia wentylatora działa to odłącz kostkę od czujnika i wepnij w nią jakiś spinacz lub zwykły bezpiecznik. Wtedy to zamykasz obwód i wentylator powinien się kręcić . Jak się mylę to niech inni mnie poprawią

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    napisałem już, że połączyłem 2 kostki które wychodzą od czujnika kabelkiem, wentylator się nie załączył.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    tomasz_, dudus$ napisał w pierwszym zdaniu abyś połączył wentylator bezpośrednio pod akumulator. Zrób to a przekonasz się czy przypadkiem silnik wentylatora nie jest spalony. Co do ostatniego zdjęcia. FIAT często stosuje praktykę "nadmiarowości" czyli kładzie instalację wspólną w obrębie paru rodzai wyposażenia. Tak więc, jeżeli tam nie masz przekaźnika to najzwyczajniej tak było od nowości. W tym miejscu był przekaźnik od zespołu/urządzenia którego nie masz na pokładzie. Najlepiej weź multimetr i pomierz napięcia czy dochodzą do elementów składowych instalacji.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nic nowego nie wniosę ew. zaproponuje zerknięcie w schematy - jeżeli tomasz_ zna się trochę na elektryce/elektronice to powinien sobie z tym poradzić.. Jak nie to pisze kolego na forum. Swoją drogą zaciekawiło mnie - jak to dokładaną klimę? Robił ktoś coś takiego? Napiszesz więcej szczegółów?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    niestety nie moge nic więcej powiedzieć, bo autko zostało kupione jako używane już wtedy z klimą chyba dołożoną(nie znam historii) ale widze że nawet w środku przyciski od klimy różnią się od tych które są w marejkach z seryjną klimą, wiem też że marejki z seryjna klima maja 2 wentylatory, a moja ma jeden, wiec wniosek taki że jest dokładana. Jest to marea weekend sx, seryjnie ta wersja chyba nie miala klimy z tego co mi wiadomo no coź. zostało mi podlaczyc aku do wentylatora, jak nie to chyba odwiedze elektryka jakiegos.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To w takim razie nie sądzę, żeby klima była dokładana - są poprostu 2 rodzaje tych klimatyzacji - jedna pęczna, 2ga automatyczna. Te pierwsze zdaje się były montowane w autach przed liftem w autach z licznikami mechanicznymi, 2ga potem. Po FL były już chyba tylko automatyczne.. To czy byłą dołożona czy nie możesz sprawdzić po nr VIN w eperze..
    Wentylator w autach z klimą ma 2biegi, w tych bez może być jeden (tak jest u mnie stąd wiem). Wnioskuje zatem, że albo nie wszystkie miały 2 wentylatory.. Coś mi się obiło o uszy, że w tych pierwszych autach były w ogóle 2 chłodnice.. ale to może tylko coś mi się obiło

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    mam 2 chlodnice, jedna mniejsza 2ga wieksza, ale moja marejka jest z 2000r. Wiec nie wiem czy po, czy przed lifcie. w kazdym razie jakies nowe sugestie co sie popsulo?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Teoretycznie po - FL miał miejsce na końcówce 1998 roku ale to chyba też zależało od silnika.. Np. ja mam z grudnia 98 i jest generalnie poliftowy ale silnik mam jeszcze przed.. W 2001 zdaje się były już wszystkie po FL i w dodatku z OBDII..

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    podlaczylem na krotko went do aku, zakrecilo. takze wiem teraz ze nie dochodzi na niego napiecie.. ale w ktorym miejscu sie przerywa to ja nie wiem juz. sugestie?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czyli najprawdopodobniej czujnik temp wkręcany w chłodnicę.. Ew. przekaźnik (jest w takiej czarnej puszcze koło wentylatora).. Trochę inwencji twórczej - próbówka za 5 zyla ze stacji beznynowej i sprawdzasz

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    gdzie znajde ten czujnik temperatury? to nie jest to samo co jakistam rezystor?

    [size=2][ Dodano: 2011-06-01, 20:39 ][/size]
    tak jak kolega byrrt poradzil odlaczylem czujnik na termostacie, i po przekreceniu stacyjki wentylator sie zalaczyl. Teraz nie wiem czy wymieniac tylko czujnik, czy caly termostat? i czy jak to albo to wymienie to bedzie z powrotem wporządku.

    wlasnie przed chwila sprawdzilem tez termostat.. sprawdzalem naraz ta rure i miejsce w chlodnicy w ktora ona wchodzi to w 10 minucie zaczelo robic sie cieplo i w 20-30 sek 10tej minuty byla jak kubek kawy ktory sie obejmuje po 3 min ostygnięcia. potem do 16 minuty tak samo, i potem zgasilem, na 16 minucie wskaznik byl na 2giej kropce. Moim zdaniem po 16 minutach chodzenia silnik chyba juz powinien osiagnac 90 stopni? a skoro tak to nie dałbym rady utrzymać tej rury w ręce, a mogłem bezproblemu, była przyjemnie ciepła, jesłi wiecie o co chodzi. tak na oko to z 50stopni, nie wiecej. moze nawetn mniej.. to znaczy ze termostat do wyrzucenia?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Dziś bedziemy diagnozować marejke, jade do kolegi kablem i postaram się pomóc w tej sprawie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    niestety moja marejka jest tak cudownie jeszcze nieodgadnięta, że przy tym roczniku ma innne złącze do kompa i nie dalo się podłączyć. ale przynajmniej wiemy, że to czujnik na termostacie jest popsuty i oby tylko dlatego nie działa wentylator. Dziekuje koledze lukq.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    33
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Czyli Twoja Marejka ma pod maską OBDI, a jest z 2000r, to samo mam w swojej Bravie, najpierw kupiłem kabel na OBDII, a potem okazało się, że jeszcze muszę kupić przejściówkę na OBDI co mam pod maską, bo tam mam to złącze.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-05-2023, 12:14
  2. Błędy w działaniu forum
    Napisany przez unknown na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 06-06-2011, 00:24
  3. Nie działające ogrzewanie tylnej szyby-podremontowanie
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-01-2011, 18:29
  4. Pomocy!! Nie działa obrotomierz
    Napisany przez maciek638 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-09-2008, 21:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bezpiecznik wentylatora chlodnicy bravo 1.4

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438nie-dziala-wentylator-chlodnicy-12339

dlaczego nie dziala wentylator chlodnicy

termostat fiat brava schemat

wentylator chlodnicy

dlaczego nie chodzi wentylator

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl