Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001

    [MW] Zgrzytanie skrzyni przy jedynce i wstecznym

    Witam,

    Zwracam się do Was o pomoc, bo dwóch mechaników nie jest w stanie powiedzieć co jest nie tak w mojej Marejce.

    Pacjent:
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 2000 rok.

    Problem:
    Auto na luzie, skrzynia wiruje razem z silnikiem. Wciskam sprzęgło - skrzynia powinna się zatrzymać po wysprzęgleniu, jednak tak się nie dzieje.
    Gdy wrzucam wsteczny i delikatnie popycham drążek do tyłu, to słychać jak zęby wyhamowują ją po czym bieg wchodzi płynnie.
    Podobnie jak z wirującej skrzyni próbuję wbić jedynkę. Oczywiście jak zrobię to od razu, to jest opór, ale nie ma zgrzytania. Ale wystarczy, że odczekam chwilę cały czas trzymając drążek w pozycji "przed jedynką" lekko popychając go do przodu i w końcu bieg wejdzie spokojnie.

    Sprawdzony wysprzęglik, dodali nawet jakąś podkładkę, żeby go jeszcze bardziej podciągnąć, ale skutku żadnego.
    Olej ze skrzyni spuszczony - czysty
    Skrzynia w środku sprawdzona pod kątem luzów, wszystko trzyma się na swoim miejscu.
    Sprzęgło nowe, Valeo 82811. Na starym sprzęgle był dokładnie ten sam objaw



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Bieg pierwszy i wsteczny to z tego co kojarzę biegi bez synchronizacji. Piszesz, że sprzęgło wymieniłeś, czy kpl?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Oczywiście kompletne sprzęgło zostało wymienione

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To trochę dziwne. Skoro docisk, łożysko, tarcza wymieniona, wysprzeglik ok. Winna w takim razie jest sama skrzynia.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Też do tego doszliśmy, ale szukanie przyczyny w ciemno, zajmie mnóstwo czasu, a przede wszystkim pieniędzy

    Na tą chwilę szukam gdzieś podobnych przypadków. Z ekonomicznego pktu widzenia, taniej kupić drugą skrzynię, niż bawić się w szukanie usterki w tej.
    Jakby ktoś miał jakieś pomysły, lub widział już kiedyś takie cuda na kiju, to czekam na sugestie

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Miałem właśnie zaproponować zakup nowej/używanej, przełożyć graty z Twojej.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Obstawiał bym synchronizatory - czyli kończąca się skrzynia....
    albo poduszka pod skrzynią biegów - może to się wyda nie logiczne - ale już widziałem takie przypadki...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał tomxx Zobacz post
    Obstawiał bym synchronizatory - czyli kończąca się skrzynia....
    albo poduszka pod skrzynią biegów - może to się wyda nie logiczne - ale już widziałem takie przypadki...
    Wsteczny nie jest synchronizowany
    Cytat Napisał tomxx Zobacz post
    poduszka pod skrzynią biegów - może to się wyda nie logiczne - ale już widziałem takie przypadki...
    Jeżeli mówisz o środkowej (za skrzynią) to ma może max rok czasu i trzyma dobrze. Ta po stronie kierowcy, nie jest nowa, ale jeszcze trzyma dobrze

    Problem to fakt, że skrzynia przy wysprzęgleniu, powinna się wyhamować. Moja po otwarciu pokrywy i odpaleniu, mimo wciśnięcia sprzęgła i oddzielenia skrzyni biegów od wału, nadal kręci się swobodnie, żeby po około 10 sekundach wytracić prędkość. Takie coś nie powinno mieć miejsca i co ciekawe, jest teoretycznie nie możliwe
    Jeżeli chodzi o pozostałą pracę skrzyni, to działa bez zarzutów. Żadnych hałasów, szumów, wyskakujących biegów, nawet już przy odcięciu robiłem szybkie zmiany i też wytrzymuje przeciążenie

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    Dziwny przypadek...
    aczkolwiek zmień skrzynię bo naprawa nic nie da na dłuższa metę;>

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    To samo zasugerował mój mechanik

    Na razie pojeżdżę tak jak jest, a jak zacznie się pogarszać, to zmienię skrzynię na inną.

    Nie mniej jednak, będę śledził temat, bo może ktoś miał podobne przygody

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    233
    Auto
    Peugeot 206
    W ramach OT powiem, że w oplu miałem tak- strzał jakby rozrząd i koniec jazdy- biegi chodziły bez sprzęgła, samochód w miejscu, zero jakichkolwiek dźwięków -a cała skrzynia w środku wyglądała na zdrową...

    ja bym radził odłożyć kasę "na wrazie czego"

    jaki masz przebieg na liczniku ?
    Ostatnio edytowane przez tomxx ; 16-08-2013 o 12:56

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Niecałe 230 kkm. Oczywiście jestem przygotowany na zakup skrzyni i jej wymianę, ale dopóki jeździ niech jeździ

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chociaż to 10 sekundowe opóźnienie może wskazywać na niepełne wysprzęglenie. Tak samo zgrzyty na 1ce i wstecznym. A próbowałeś podregulować skok? Może gdyby zwiększyć skok wysprzęglenia to by się coś poprawiło.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Tak próbowaliśmy. Na wysprzęglik nałożona jest nakrętka, dając mu jeszcze większe wychylenie.

    Poza tym przy otwartej pokrywie, oglądali skrzynię i mechanik twierdzi, że ona się wysprzęgla prawidłowo.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    42
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Skrzynia kosztuje 200 zł. Na prawdę w tych 14 letnich trupach nie opłaca się remontować jeżeli jest to koszt wyższy niż część używana.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwny odgłos przy biegu wstecznym w automacie
    Napisany przez szymek280 na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 26-04-2013, 18:30
  2. problem z biegiem wstecznym
    Napisany przez suchyma na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-10-2012, 21:58
  3. sprzeglo dziwne zachowanie. zgrzytanie biegow
    Napisany przez Czajna na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-08-2011, 09:24
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-02-2010, 16:17
  5. witam....zgrzytanie drugiego biegu i nie tylko
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 24-02-2009, 23:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co morze byc ze 1 bieg zgrzyta w rowerze 200

zgrzyt przy jedynce i wstecznym auris

zgrzyt przy wrzucaniu jedynki

wyskakujacy pierwszy bieg w fiacie croma

leon ii wsteczny zgrzyta 1.9

dlaczego jedynka w samochodzie zgrzyta

jedynka w toyocie wyskakuje

zgrzytanie na wstecznym fiat brao

Wyskakuje bieg wsteczny fiat jtd

punto 1 wsteczny zgrzyta

marea jtd zgrzyta wsteczny

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl