Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez miszko

Temat: Mój pierwszy Fiat Bravo  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2008

    Mój pierwszy Fiat Bravo

    Cześć

    jestem nowy na forum dlatego chciałbym się z wszystkimi przywitać Jednocześnie proszę o wyrozumiałość, ale nie jestem jeszcze dobrze ogarnięty w tematach jakie były tutaj poruszane. Starałem się odnaleźć interesujące mnie zagadnienia ale bez skutku.

    Otóż nabyłem w ostatnim czasie swojego pierwszego Fiata! Wcześniej były to VW, Opel oraz Seat.

    Fiat jest z 2008 roku oraz pracuje z silnikiem 1.4 T-JET 120KM. Podobno wszystkim dobrze znany.

    Jako, że jego przebieg nie jest już mały 176.000km przymierzam się do wymiany rozrządu. Poprzedni właściciel (Niemiec) stosował w nim olej Mobile 1 5W30 a w instrukcji wyczytałem, że producent zaleca 5W40. Powiedźcie mi proszę czy przy najbliższej wymianie oleju zastosować rodzaj jaki zaleca producent czy olej 5W30 jest w porządku?

    Nie chciałbym narażać jednostki na ewentualne uszkodzenie (zatarcie). Bardzo Was proszę o informację w tym temacie.

    Kolejną sprawą jest jakieś zabezpieczenie w stacyjce. Otóż, jeżeli przekręcę Kluczyk na pozycję 2'gą ale ruszę nim nieco mocniej - jednak zatrzymując przed pozycją 3'cią to nie mam później możliwości przekręcenia go dalej - muszą powrócić na pozycję stop i jeszcze raz kręcić. Instrukcja mówi tutaj o jakimś zabezpieczeniu - czy właśnie tak to ma działać?

    z góry serdecznie dziękuję Wam za pomoc!

    Łukasz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    Zatrze się jak oleju nie wlejesz Wg mnie śmiało lej 5w40.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do oleju to jest on lepszy, ale tam gdzie go zalecają. Lej jak instrukcja mówi. Co do kluczyka to jak dobrze rozumiem co robisz to jest dobrze. Masz po prostu wykonać pełny cykl gdy chcesz odpalić.
    lukasz.wojtun lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2008
    Cześć, nie wiem skąd u mnie taki nawyk ale nigdy nie odpalam auta za jednym pełnym obrotem - może to przyzwyczajenie z diesla i grzania świec... :/ dotychczas żadne auto, którym jeździło nie miało zabezpieczenia, które blokowało taki styl odpyaania i stąd moje zdziwienie. Początkowo obawiałem się, że Stacyjka się po prostu zacina. Wracając jeszcze do oleju. Czy zalany 5W30 mógł wpłynąć na żywotność jednostki? Turba? Z góry dziękuję za informację zwrotną. Samochód mnie urzekł i staram się dowiedzieć o nim jak najwięcej

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2008
    Sprawdziłem dokładnie olej jaki był zalany w silniku - jest to Shell Helix Ultra ECT 5W30.

    Proszę o poradę czy dalej lać olej Shell'a czy mogę zmienić na jakiś inny? Jaki? Co polecacie do T-JET 120KM ? 176tys przebiegu.

    Proszę o poradę

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Dla Twojego auta (Bravo) zgodnie z zaleceniami Fiat są przewidziane 2 oleje:

    Selenia K P. E. Pure Energy 5w40 który spełnia normy ACEA C3, API SM/CF, SAE 5w40, FIAT 9.55535.S2
    lub
    Selenia WR 5w40 który spełnia normy ACEA B3/B4, SAE 5w40, FIAT 9.55535.N2, VW 505.00, 502.00, GM-LL-B-025, MB Approval 229.3

    Przy czym ten pierwszy jest do benzynowych silników wyposażonych w wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę lub Multiair.
    Drugi jest do silników diesla wyposażonych w turbosprężarkę.


    Twój Shell Helix Ultra ECT 5W30 spełnia normy ACEA C3, API SN; BMW LL-04, MB 229.51, MB 229.31 GM dexos2, Chrysler MS-1106.

    Zły nie był, ale był lepszy to znaczy takie oleje są bardziej płynne gdy są rozgrzane, lepiej penetrują silnik, ale tworzą też automatycznie cieńszy filtr.
    Powinno się stosować olej zalecany, a wybierać inny gdy są ku temu powody.

    Możesz spokojnie zalać 5W40 spełniający ww. standardy, możesz kupić Selenie lub inny olej spełniający te normy jak np. Valvoline, Castrol itp.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Tak naprawdę olejów spełniających normę FIAT 9.55535.S2 jest raptem kilka, więc wielkiego wyboru nie ma. Selenia jest oczywiście dobrym olejem jednak cena też jest dobra
    Ja leję MOTUL 8100 X-clean C3 5W40 i z powodzeniem mogę go polecić.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2008
    Dzięki chłopaki za wskazówki. Zawsze w swoich maszynach stosowałem MOBIL'a i nic złego się nie działo. Zaleję albo Mobil 1 albo właśnie Selenie.

    Mam jeszcze pytanie o płyn chłodniczy bo trochę się naczytałem i każdy inaczej pisze. Otóż poziom płynu był nieco poniżej min. dlatego postanowiłem go nieco dolać. Na dolewkę zastosowałem olej orlen Petrygo Q - widzę, że w specyfikacji na stronie producenta jest informacja, że jest on mieszalny z każdym rodzajem płynu - ile w tym prawdy?

    Nie mam zielonego pojęcia co wcześniej było zalane do chłodnicy.

    To chyba ostatnie pytanie jakie do Was mam Naprawdę ogromne podziękowania dla Was za pomoc.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Kup jakiś płyn za parę groszy i napewno będzie lepiej niż teraz,odrazu silnik przepluczesz. Ja ostatnie lata zacząłem kupować w Tesco za 30 zł i nic się nie działo, wymiana co 2 lata


 

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - pierwszy test na polskich drogach
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-03-2016, 20:07
  2. pierwszy samochoód dla nowicjusza-pomoc!! bravo I
    Napisany przez 9daniel2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-08-2015, 23:35
  3. Pierwszy samochód - Fiat Brava lub Marea, benzyna, Poznań
    Napisany przez Crocodil na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-06-2015, 11:33
  4. Marea weekend rozrząd + pare pytan ,- pierwszy moj fiat :)
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-06-2013, 23:10
  5. Czy bravo jest dobrym autem na pierwszy własny samochód?
    Napisany przez bartic505 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 07-05-2010, 08:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

shell helix ultra 5w40 t jet

acea b3 tjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl