Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Ale nie rozumiem do końca, auto z 1 nie chce ruszyć a 3 biegu rusza ? może to nie wina silnika tylko coś innego się wali - np skrzynia ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Podpinam sie pod temat bo mam podobne problemy plus dodatkowe okolicznosci .
    Zaliczylem w trasie zerwanie sie paska (alternator , klima itd) i musialem dojechac okolo 20 km do warsztatu . Po drodze wyladowal sie kompletnie akumulator i marycha zgasla . Musialem wynajac taksiarza do holowania .
    W warsztacie mechanik zauwazyl , ze urwany jest taki maly wezyk dochodzacy do jakiegos urzadzenia mieszczacego sie po prawej stronie kolektora wydechowego . Wezyk zostal skrocony i zalozony spowrotem .
    Po wymianie paska ujechalem moze z 10 km i zaczely sie wlasnie takie problemy:
    Cytat Napisał haszeq
    Autko chodzi dość dobrze na 3 biegu, dość łatwo wejść na 2,5-3tys obrotów, aby miało moc, ale przy wyższych biegach jest to cięższe, wciskanie przyspieszenia niewiele daje.
    z tym , że u mnie muli na kazdym biegu w okolicach 2.2-2.5 tys obr. Do tych wartosci autko porusza sie w miare plynnie . W momencie mulenia temperatura potrafi wzrosnac do polowy skali , gdy normalnie tkwi na 1/4 .
    Czy ta awaria moze byc spowodowana jazdą bez prądu?
    I czy można jakimis domowymi metodami znależć przyczyne tego stanu rzeczy ?
    Przejechalem z ta awaria 250 km . Koszmar . Zero wyprzedzania , zero klimy , maks predkosc 120 i pod byle goreczke redukcja na 3 albo i na 2 bieg . Na biegu jałowym mozna osiagnac wyzsze obroty , nie slychac za to turbiny . Boje sie ,ze to ona wlasnie siadla .
    Slowem katastrofa.
    Jak mozecie pomozcie .
    Pozdro

  4. #18
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    jasiu_m, masz typowe objawy niesprawnego elektrozaworka od EGR, spróbuj zrobić tak że przy zmianie biegu wcisniesz sprzegło, poczekaj aż obroty opadną poniżej 1k obr/min i wtedy puść sprzęgło i gaz w podłoge, zobacz czy coś się poprawi.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Jest jak napisales ,Mistrzu Hipo . Ta metoda rozpedzilem auto do 160 na krotkim odcinku dwupasmowki .
    Czyli co? Wymienic zaworek? Czy moze dac do jakiejs regeneracji?A moze powalczyc ze stykami?

  6. #20
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Kup sobie elektrozaworek z 1,9TD, na 99% będzie on dobry, nie wiem dlaczego ale tam nie padają tak jak w naszych motorach, czyszczenie uszkodzonego nic nie da.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    dzieki Hipo , nie moj topic to nie moge przyznac pkt . Kupie , wymienie zobaczymy co bedzie
    Pozdrawiam

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie ma problemu, ważne żeby kółka się dobrze kręciły

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    hm
    czy moglby mi ktos wskazac ktory to ten elektrozaworek na tym zdjeciu ?

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Wydaje mi się, że koło tej niebieskiej kostki jest.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  11. #25
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Mam problem . Z marychy 1.9 TD ciezko mi znalezc ten zawor . Czy moze byc z bravy 1,9TD100 ?

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Tak bo to ten sam silnik.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2009
    Skąd
    Bolesławiec
    Postów
    9
    Auto
    Marea 2.4 TD

    problemy z wrzuceniem 1-ki i 2-ki

    Witam
    Mam problem ze zmianą biegów.
    Otóż nie da się wrzucić 1-szego i 2-go biegu.
    Zamiast tego wchodzą 3-ka i 4-ka.
    Czasami uda się wrzucic jedynkę lub dwójkę.
    Jeśli chodzi o pracę dźwigni - to dzwignia działa płynie, ale potrafi się zaciąć zwłaszcza
    między 1-ką a 3-ką, nie ma żadnego problemu z wrzuceniem 3-ki, 5-tki czy wstecznego.

    Z tego co wypatrzyłem w serwisówce to mechanizm zmiany biegów złożony jest
    z linek.
    Da się jakoś sprawdzić w miarę prostym sposobem cały ten mechanizm ?? np przez
    rozebranie tunelu albo zdemontowanie akumulatora i tej półki pod akulatorem??

    Może ktoś ma jakieś zdjecie, albo opis działania tego mechanizmu ? Co się dzieje z
    linkami przy przechyleniu dźwigni w prawo albo w lewo ?

    Pozdrowienia i dziękuje za pomoc

  15. #29
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Zobacz czy coś nie wpadło Ci tam na to sterowanie bo wyczytalem na sieci że kolega w Alfie 156 miał taką samą przygodę z biegami a okazało się że jakieś mocowanie kabli odpadło od skrzynki akumulatorowej o blokowało mechanizm od biegów.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    21
    Auto
    Marea Weekend 2.4 TD HLX
    Witam ponownie .
    Jest tak: kupiłem używany elektrozaworek , zamontowałem i..........
    Generalnie jest lepiej . Na jałowym biegu słychać już turbinę , autko jest bardziej dynamiczne , ale....
    Podczas testów , w momencie przyspieszania czasami ,powtarzam, czasami autko dostaje znów muła .
    Dzieje się to w różnych zakresach obrotów przeważnie w okolicach 2,2 tys i okolo 3 tys obrotów .
    Czy kupiłem zepsuty zaworek ? Czy to może wina nieszczelnych wężyków bo tych nie wymieniałem ?
    Aha . Zaworek nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki przez jakiś czas buczy .


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 09:41
  2. Moja Maryśka łykendowa 2,4TD
    Napisany przez Hipo na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 06-05-2010, 08:30
  3. [silnik] Spadek mocy w JTD! POMOCY!!!!
    Napisany przez talerz9 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2009, 19:57
  4. [silnik] Brak sprężania
    Napisany przez robson1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-12-2008, 09:09
  5. jaką Maryśkę kupić
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-09-2008, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 2.4 jtd dzwonienie z silnika

silnik dzwoni brava

marea 2.4 td dziura za przeplywomierzem

dzwonienie w okolicach silnika w fiacie marea weekend

od czego pasuje pompa olejowa do fiata marea weekend 2.4td 125KM 97r

marea brak mocy

fiat brava 1 2 dzwoni

niedawno wymieniany olej brudny

fiat marea 2.4 jtd dzwonienie z silknia

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl