Witam,
Pali mi się kontrolka od poduszki, mechanik odczytał im kod, że nie widzi napinacza. Gdzie mogę szukać problemu, chyba tego napinacza i jak sprawdzić w czym dokładnie leży problem...
Witam,
Pali mi się kontrolka od poduszki, mechanik odczytał im kod, że nie widzi napinacza. Gdzie mogę szukać problemu, chyba tego napinacza i jak sprawdzić w czym dokładnie leży problem...
Prawdopodobnie masz problem z napinaczem od strony pasażera. Trzeba sprawdzić dokładnie miernikiem opór na stykach od napinacza, u mnie było 0,6 Om a ma być poniżej 0,3 Om. Po przeczyszczeniu przez znajomego elektryka i wykasowaniu błędu wszystko wróciło do normy.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
bob96 nie twierdzę że od razu by wybuchło ale człowieku pomyśl zanim dasz taką super radę komuś niezorientowanemu! Pomiar rezystancji zwykłym miernikiem podobno (choć przyznaje sam w to do końca nie wierzę) może spowodować detonację takiego ładunku. Jeżeli już to na kablach z daleka od siebie - tak dla świętego spokoju.. Do kolegi gopher - przy sprawdzaniu błędów powinien się wyświetlić który napinacz i jaki jest stan (przerwa/zwarcie/za niska lub za wysoka rezystancja i czy błąd jest stały czy chwilowy / obecny lub nie).
Pozdrawiam
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Byrrt dlaczego mają wystrzelić poduszki ?? przecież pomiar robisz przy wyłączonym zapłonie. Mnie w ten sposób elektryk właśnie usunął błąd poduszki i nic się złego nie stało.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Dlaczego? A no dlatego, że podłączając miernik do poduszki/napinacza ogólnie zapalnika podajesz też tam pewien potencjał (prawo ohma - podstawówka). Wydaje mi się (na chłopski rozum) że zapalniki uruchamia się prądem nie napięciem, innymi słowy jest to pewnie grzałka która przy wysokim prądzie bardzo szybko się zapala i detonuje ładunek. Miernik uniwersalny aby zmierzyć rezystancję przepuszcza przez taką poduszkę pewnie coś poniżej 1-0,1mA więc nie sądzę, ale wspomnieć o bezpieczeństwie jak już piszesz takie rzeczy byś mógł. Wydaje mi się, że detonacja poduszki następuje przy 2-3A, nie mniej ręce i uszy mamy po 2 sztuki i więcej nie będziemy mieli - trzeba uważać.
---------- Post dodany o 17:52 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:51 ----------
Przede wszystkim pierwsze co to dokładne zinterpretowanie błędu centralki - tam jest praktycznie wszystko napisane. Sam miałem awarię paru rzeczy przy aribagach w tym jedną poduszkę i sam do wszystkiego doszedłem.. Można ale uważać trzeba
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ja napisałem w jaki sposób elektryk usunął usterkę w moim aucie, też komputer wyświetlał jakiś problem z napinaczem. Sam tego nie robiłem , tylko byłem obecny podczas naprawy.
Stwierdził że jest za duży opór na kostce idącej do napinacza i po przeczyszczeniu ( przesmarowaniu jakimś środkiem) błąd udało się skasować.
Jak wcześniej pisałem robił to elektryk !!! Ja nie jestem elektrykiem i na tym się nie znam, tylko napisałem, koledze w jaki sposób zostało to zrobione w moim aucie.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Najbezpieczniej jest odłączyć aku i sprawdzić sam napinacz, wystarczy że fotel kiedyś był wymieniony na podłączonym aku i już mamy palącą się kontrolkę AirBag
Zgadza się , dlatego wszystkie wymiany i naprawy trzeba robić przy wyłączonym zapłonie.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Sterownik AirBag zapisuje stałe potencjały, jeśli na podłączonym aku wypniemy i podłączymy inny sensor napinacza mamy wtedy błąd AirBag gdyż zmienił się nagle potencjał... Jak podepniesz ponownie stary sensor napinacza błąd zniknie.... Tak że jeśli był wymieniany fotel przedni wystarczy skasować tylko błąd i powinno być OK
Co do mierzenia sensora AirBag zwykłym miernikiem za 10- 15zł również odradzam gdyż po podłączeniu takiego miernika do instalacji działa on wtedy jak opornik / rezystor, czyli wprowadza w instalacje już inne wartości
Virusek bez urazy, ale nie wiesz o czym piszesz.. Fotel nie ma nic wspólnego z napinaczem, cala reszta kupy tez się nie trzyma - Ty w ogóle wiesz co to jest potencjał i rezystancja? heh ręce opadają..
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 01-01-2012 o 18:12
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
powiedzcie mi , gdzie mam tego szukać (chodzi o air bag pasażera) w prawym słupku czy moze pod fotelem pasażera ?
A co komputer wyświetlił ?? Pod fotelem kierowcy masz złącza od maty pasażera , a w słupku od napinacza.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Nic bardziej mylnego, jeżeli centralka zapamięta jakikolwiek błąd, nie ma opcji żeby błąd sam zniknął. Nawet wypięcie wtyczek od zegarów przy włączonym zapłonie, spowoduje wyświetlenie się błędu poduszek i usunąć go można tylko poprzez wykasowanie go z pamięci komputera.
Co do bezpieczeństwa pracy przy poduchach, trzeba wiedzieć że centralka może odpalić poduchę do 10 min po odłączeniu zapłonu
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
no ja mam ciekawy objaw kontrolki AIRBAG, normalnie się po zapłonie włączy i zniknie, i czasem raz na jakiś czas pojawi się ponownie i świeci do ponownego zgaszenia silnika. czasem odpalam zapłon kontrolka się zapali zgaśnie i znów zapali, nie odpalam silnika tylko wyłączam zapłon i włączam ponownie i już jest ok....
kabelek mam jednak nie udało mi się nigdy podłączyć i zdiagnozować błędu.... prawdopodobnie jakiś styk na złączu....
---===M.U.R.C.I.N.===---
był Golf III 1997 1,8gt
była Brava 1997 1,6 16v
był Peugeot 206 1999 1,4 8v
i powrót do korzeni
jest Marea Weekend 2001 1,8 16v - najlepszy wybór