Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000

    Marea - cichy stuk, coś jak spalanie detonacyjne.

    Czasami, ale nie zawsze; klekotanie na zimnym silniku, na wolnych obrotach.
    Silnik rozgrzany; ciche stuki w zakresie obrotów 1500-2000, podczas jazdy. Stuki te przypominają mi spalanie detonacyjne, tylko bardziej subtelne, cichsze. Jak włączę radio, nawet bardzo cicho to ich nie słyszę. Przypomina mi to też odgłos jak do wiatraczka przyłoży się kartkę papieru

    Dzisiaj z Marysią pobawiłem się w lekarza (wiem że jest niepełnoletnia, ale poważnie wygląda) i ją osłuchałem; pompa od klimy ok. pompa od wspomagania ok, łożysko od alternatora nie ok, (do przedniego nie mogłem dojść) ale nie klekocze. Wałki rozrządu; wydaje mi się że ok. Są za to duże stuki na I cylindrze, (II, III, IV ok.) wrażenie takie jakby sworzeń korbowodu, ale nie wiem, za mało się na tym znam Wyraźne stuki słyszę tylko na stetoskopie, i tylko mogłem posłuchać na kolektorze ssącym.

    Czy to mogą być dwie różne rzeczy; czyli sworzeń (ale np. niekoniecznie) i coś co powoduje te ciche stuki? I co może być ich powodem. Czy cos jeszcze powinienem osłuchać?

    Próbowałem je nagrać, ale mój aparat nie jest wystarczająco czuły i przy odtwarzaniu ich dobrze nie słychać.

    ps. olej jest zalany do max.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    I cylinder. Jak dodałem gazu słuchając na tej oryginalnej membramce, to na chwilę ogłuchłem
    I cylinder.JPG

    .................................................
    wałek rozrządu. Kawałek drewienka ze starego pędzelka jest zdecydowanie bezpieczniejszy dla moich uszu Niestety miałem pod ręką tylko krótki, i dlatego nie mogłem posłuchać przedniego łożyska alternatora.
    wałek rozrządu.JPG

    .................................................

    Słuchawki za 15 pln-ów ze sklepu medycznego:
    zestaw.JPG

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Wiem że ten temat, aż się prosi o odpowiedz, typu: idż do wróżki, bo przyczyn może być kilkanaście. Ale chociaż, może, mała sugestia? Czy może być powodem tego zjawiska; rolka napinacza? Nie słuchałem jej, bo nie wiedziałem gdzie dokładnie się znajduje. Lub za słabo napięty pasek rozrządu? Ewentualnie wariator, mimo że olej mam na max?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chmm powiem Ci, że jak kupiłem Lybrę z tym motorem i założyłem gaz to przez pół roku myślałem, że mam spalanie stukowe. Sprawa wyglądała podobnie do Twojej.
    Takie wyraźniejsze postukiwania, kręciłem wyprzędzeniem zapłonu, patrzyłem w ustawienia LPG. A wyszło na to, że ... pracując na LPG ten typ tak ma. Na LPG ten motor lubi wydawać taki odgłos. U mnie jak mam prawie pustą butlę to nasila się ten dźwięk. Jak tylko nabiję to wraca do normy. Najlepszym testerem na to jest... przełączenie na benzynę. Na benzynie silnik pracuje ciut ciszej i zupełnie ustaje wspomniany efekt.

    Ja to utożsamiałem z spalaniem stukowym, ale czujnik niczego nie rejestruje i ani razi nie wyskoczył mi błąd związany z tym.

    Martwi mnie jedynie to klekotanie. To może oznaczać, że naprawdę masz jakąś usterkę. Czy leci wtedy jakiś czarny dym? Jak to klekotanie słychać? To jest takie ciężkie, mocno wpływające na pracę?
    Ogólnie auto jak się sprawuje? Takie klekotanie może być spowodowane faktem wytarcia się krzywek na wałku (ach) rozrządu. Wtedy zawory się nie otwierają do końca i stąd klekot lub spalanie stukowe.

    1.6 16V nie ma wariatora jako oddzielnego urządzenia.
    Jedynie ECU reguluje sobie kąt wyprzedzenia zapłonu, co możesz zauważyć podpinając motor pod FiatEcuScan i patrząc na taką wartość z listy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    miszko,
    niestety takie objawy mam i na LPG i na benzynie. Auto uważam że ma swoją moc. Nie kopci z rury na czarno. Na zimnym silniku jego praca przypomina trochę pracę diesla (klekotanie). Na stetoskopie słychać stuki na wolnych obrotach, na I cylindrze. Mogłem niestety słuchać na kolektorze ssącym, a to bardzo nie miarodajne. W sumie z dnia na dzień chyba coraz gorzej. Albo ja już jestem przeczulony. Zastanawia mnie, czy to może być jakaś rolka.

    Na rozgrzanym silniku, tak jak pisałem powyżej; podczas jazdy, w zakresie 1500-2000 obrotów, to bardzo ciche stukanie. Czy to może też być powodowane np. uszkodzeniem świecy, przewodu lub cewki? Na kompie u elektryka nic nie wyszło, poza ABS-em.


    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    co możesz zauważyć podpinając motor pod FiatEcuScan i patrząc na taką wartość z listy.
    Na razie za wysokie progi jak na moje nogi
    Kiedyś na pewno kupię interfejs i poproszę Was o korepetycje

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chmm, a może Ty masz przestawiony rozrząd? Sprawdzałeś może poprawność jego nastawienia?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    To może być to. Kupiłem auto niecały miesiąc temu, Maryśka bardzo zaniedbana. Sprzedający mówił że wymieniał rozrząd około 10 tyś. km. temu. Patrząc na niechlujstwo z jakim obchodził się z tym samochodem, to może być i tak że rozrząd wymieniał mu przysłowiowy kowal (bo taniej) i jest przestawiony.

    edit:
    Plastikową osłonę od rozrządu ściągnę bez kanału? Może ktoś pamięta rozmiar klucza do kręcenia wału korbowodowego? Mam nadzieję że zwykła nasadka wystarczy i nie trzeba mieć jakiegoś specjalnego klucza.
    Ostatnio edytowane przez spawacz ; 16-12-2012 o 01:32

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Osłonę ściągniesz bez kanału tyle że chyba najperw paski musisz ściągnąć od osprzętu.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Dzięki byrrt.
    Dzisiaj znalazłem Wymiana paska rorządu w silniku 1.6 16V - Downloads - Fiat Klub Polska
    Czekam na termostat, to przy okazji jego wymiany sprawdzę ustawienia rozrządu.

    edit; nasadka do kręcenia wałem spora, najprawdopodobniej jak wynika z z download jest to rozmiar 34. Muszę dokupić, bo największą mam chyba 30 lub 32.
    Ostatnio edytowane przez spawacz ; 17-12-2012 o 12:14

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Chyba nawet 36

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    To na wszelki wypadek kupię dwie nasadki. Co by się nie skończyło jak z zaciskiem hamulca, imbus na prowadnice 7 a ja w zestawach tylko parzyste numery..... i spacer do sklepu.

    edit:
    Czy jest niedrogi a uniwersalny przyrząd do blokowania kół rozrządu? Spryciarsko zrobił to kolega w download, ale ja chyba nie będę miał tego dnia tyle czasu (wymiana termostatu, muszę też wymienić filtr powietrza, a nie mogę dostać się do obudowy filtra; kręcą się tuleje razem ze śrubami, więc jeszcze jedna rzecz tego dnia do naprawy) żeby zrobić sobie taki sam, jeżeli okaże się że pasek rozrząd jest żle ustawiony.
    Ostatnio edytowane przez spawacz ; 17-12-2012 o 12:59

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A nie możesz najpierw zmierzyć? 34/35 to przyda Ci się do wymiany przegubów w razie co
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Na mróz mnie wyganiasz 35 na przegub? ok, to już też kupie najwyżej lakierowanie autka odłożę na 2014

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Według mnie śruba koła pasowego 36 ,nakrętka przegubu 32

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał spawacz Zobacz post
    35 na przegub? ok,
    Sprawdź bo mogło być 35 lub 34 zdaje się.. albo 35/36 - już nie pamiętam.. Ja miałem jedne a w zestawie z osłonami były już np. inne. Z tym, że tam to trzeba taki jebitny klucz kupić typu kość 3/4 cala z dobrą przedłużką żeby dało radę to odkręcić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie chwilowe, l/100km - Fiat Brava/Bravo/Marea ?
    Napisany przez Service90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-12-2014, 03:51
  2. Marea ,spalanie 1,9 JTD (110km)
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-08-2013, 18:18
  3. Marea Weekend - ABS - stuk, Klimatyzacja - wizg
    Napisany przez oleg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-07-2012, 17:11
  4. MAREA 1.9jtd spalanie koło 10 litrów w mieście
    Napisany przez dyziek821 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 26-10-2011, 09:07
  5. Duże spalanie Marea 1.9 JTD 105
    Napisany przez epmd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 01-10-2011, 09:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ciche stuki fiat 1.6

wariator do fiata marea 1 6 16v

klub lancia lybra forum klucz do wariatora

silnik spala detonacyjnie

stuki z pompy oleju fiat 1 2

kat wyprzedzenia zaplonu marea 1.6

spalanie detonacyjne yt

fiat marea stuk z prawej strony

fiat marea klekocze silnik

cos stuka po rozgrzaniu silnika jtd

1.2 spalanie stukowe na niskich obrotach

1.2 spalanie stukowe na niskich obrotach

silnik cicho klekocze fiat marea

marea 1.6 stukanie prz 2 tys obr

czy fiat bravo jest cichy

clio 1.2 silnik klekocze

fiat 1 6 16v cos klepie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl