Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Marchewa:/  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r

    Marchewa:/

    Mam problem, licze, ze pomozecie...
    jade sobie ostatnio do centrum, przyspieszam jak to przy wyprzedzaniu i nagle spadek mocy...patrze na deske, a tam swieci sie marchewa i zgaslo auto. Zjazd na pobocze i nie moglem odpalic. Musialem ok 30 sek poczekac, i odpala. Marchewa sie nie pali, mysle jakis trik jednorazowy. Ruszam, znowu wdepnalem, obroty powyzej 2500 obrotow o to samo.
    Teraz zapala sie po kilku minutach kazdy i jak nie gazuje, to mozna jezdzic. Przy probie mocniejszej jazdy powtarza sie historia.
    Komp w ASO wskazal na czujnik polozenia walu, ale po wymianie nie bylo poprawy. Wstawili mi stary i nic nie skasowali mowiac, ze ich wieda sie tu konczy bo nie wiedza co to...
    Przebieg 150 tys i pierwszy raz sie marchewa pokazala...
    Bede wdzieczny za jakies sugestie, moze ktos juz mial cos takiego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    kable WN sa wporzo?moze niewielkie przebicie,a jezeli to na wysokich obrotach to raczej trzeba szukac z doplywem paliwa lub powetrza
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    No na wysokich. Jak nie przekraczam 2 tys obrotow, to auto jezdzi.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał piotr1343
    kable WN sa wporzo?moze niewielkie przebicie
    No szczególnie w dieslu .... patrza ludzika czasem co piszecie i do kogo bo bzdury z tego wynikają.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    33
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    jakby z powietrzem to może przepływka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Dzis bylem u bardzo konkretnego goscia mechanika.
    Mial taki maly komputereg, ktory wygladal jak metkownica, ktory sluszyl tylko do diagnostyki aut.
    Wyskoczyl problem z ciscieniem paliwa.
    Takze prawdopodobnie wtryski do regeneracji, albo zabawa z EGRm lub reszta ukladu.
    Najlepsze, ze stwierrdzil to po 15 min, a w ASO 90min sie zastanawiali i czesci sprowadzali...BIEDA!
    Rozwiazanie konkursu prawdopodobnie w piatek jak sie ten mechanik dobierze pod maske.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    A wcale niekoniecznie! Kolego polecam wymienic czujnik cisnienia palwia na railu (nowy 800zl w ASO, uzywany 80zl w Italcarze na allegro). Bosh, koncowka numerka 405 zdaje sie (chociaz ja mialem 210, zamienilem na 405 i jezdzi). Mialem baaaardzo podobne objawy, auto raz jezdzilo raz nie, pojawila sie marchewka i tryb awaryjny (ni z gruszki ni z pietruszki), raz zglaslo i juz nie chcialo zapalic, poczekalem gdzies ze 20-30 minut i zapalilo. Tez sie juz obawialem ze to niewiadomo jakie cuda. Na kompie (KTS 520) pokazalo czujnik polozenia walu i czujnik cisnienia paliwa, potem jeszcze pojechalem do Fiata na kompa (eXaminer) i wyszedl tylko czujnik polozenia walu. W Zembrowiczu wyczytalem ze na podstawie tych 2 czujnikow dobierane sa czasy wtrysku (bez ksiazki mozna to przeciez wywnioskowac na logike..). Usiadlem wiec ktoregos dnia i wymienilem ten cholerny czujnik (ciezki dostep ale z dobrymi kluczami rurkowymi dasz rade - o ile znajdziesz rurkowa 27). Po wymianie tryb awaryjny ustal, auto jezdzi jak szalone! Pozostaje zgasic kontrolke na kompie, ale to juz przy okazji bo przeciez nie dam 40 zl za 1 klikniecie. Auto jezdzi calkowicie normalnie (poza tym ze chyba od dluzszego czasu ten czujnik dawal w dupe, bo nagle dostalo niesamowitego kopa i pali kapcie jeszcze na 2), spalanie w normie.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Hej
    EGR, wtryski i przeplywka sa OK
    wlasnie wczoraj kupilem ten tzw zawor cisnienia paliwa od boscha, 400zl kosztowal nowy i jutro bedzie wymieniany. Oby bylo taj jak mowisz, bo nie moge juz tego zwrocic po otwarciu. A blad zresetuje mi kolega, bo ma kompa do tego.

    [size=2][ Dodano: 2010-08-09, 18:09 ][/size]
    Wymienilem zawor i jest nieco lepiej, ale dalej gasnie...
    Chyba pozostaje jeszcze ten czujnik...juz trace wiare w mojego fiacika...do tej pory jezdzil bezawaryjnie...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    No niestety ten selenoidowy zawor na pompie to cholernie drogie k[color=red]OMG[/color]sto.. uzywka kosztuje ok 200-250zl A czujniki po 80zl chodza uzywane (w aso 800zl). Mysle ze to moze byc czujnik. Moze tez byc czujnik polozenia walu (jeden z dwoch ktore sa takie wazne). Tymbardziej ze wlasnie ten czujnik wskazal komputer

    Moja rada jest prosta: komputer do diagnostyki i wypinac po kolei czujniki i sprawdzac jakie bledy sa.. Najpier wypiac czujnik cisnienia paliwa, wpiac spowrotem, potem wypiac zawor regulacji cisnienia i wpiac spowrotem a na koniec (o ile sie da) czujnik polozenia walu. Bledy powinny byc o braku sygnalu.. Ale.. mozna cos z tego wnioskowac.

    [kom:77f7cb8726]Proszę nie używać wulgaryzmów.[/kom:77f7cb8726]
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Czujnik polozenia walu byl wymieniony i bez zmian, zawor wymieniony, pozostal tylko czujnik cisnienia...
    Dzisiaj o dziwo chcialem sprawdzic, czy dalej mi gasnie i juz nie. Auto jezdzi jak nowe, az do momentu zapalenia sie marchewki. Wtedy traci moc a na luzie moge zakrecic silnikiem tylko do 3500 obrotow. Wczesniej przed wymiana zaworu po 2500 zdychal.


 

Podobne tematy

  1. Problem z odpaleniem; marchewa
    Napisany przez seba_999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-08-2011, 19:06
  2. rozrzadu 2.4TD ok, ale problem z marchewa
    Napisany przez slejzi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-04-2011, 20:57
  3. [silnik] CC900 pali się "marchewa" problem z wtrys
    Napisany przez Banas921 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2011, 21:33
  4. Układ chłodzenia, zapłon, marchewa... Brava 1.2
    Napisany przez paseczek1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-03-2010, 21:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl