Witam czy wiecie jak swieca zarowki ksenonowe bez soczewek w zwyklych lampach czy oslepiaja innych?
dostalem taki zestaw w pracy i chcialbym zamontowac
Witam czy wiecie jak swieca zarowki ksenonowe bez soczewek w zwyklych lampach czy oslepiaja innych?
dostalem taki zestaw w pracy i chcialbym zamontowac
To nie zgodne z prawem. Wiele osób tak jeździ ale takie rozwiązanie oślepia innych kierowców bo szkło reflektora z zwykłą żarówką np h4 jest rąbkowane i załamuje strumień światła tak że świeci to w każdą stronę i nie ma za bardzo różnicy między światłami mijania i drogowymi. druga sprawa to to że ty sam masz kiepską widoczność bo to co ma być oświetlone czyli droga jest widoczna tylko do pewnego momentu (światło rozbryzguje się po całej przestrzeni zamiast świecić docelowo w jedną stronę tak jak to jest przy użyciu soczewki).
Sam aspekt estetyki przemawia za tym by tego nie montować gdyż rozjarzony jak bombka reflektor bez soczewki wygląda zabawnie. ksenon daje efekt gdy jest w soczewce a samochód jadący z przeciwka widzi skondensowany w małym punkcie strumień światła. wtedy wygląda to bardzo ładnie i awangardowo, bez soczewki to nie obrażając wsi z to wieś tuning
Wszystkie przeróbki reflektorów na ksenony są nielegalne i możesz za to dowód rejestracyjny stracić ! Ksenony wymagają odpowiednich reflektorów oraz systemu samopoziomowania. Jedyną opcją jest wstawienie dedykowanych reflektorów ksenonowych ale do bravolotów takowych nie produkowano (a przynajmniej nie słyszałem o takowych).
Nie produkowano
Każde źródło inne od żarowego powoduje utratę homologacji lamp..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
chyba się zapędziłeś trochę.Są firmy przerabiające lampy na xenonowe i dają an to homologację pytanie tylko co z samo poziomowaniem i spryskiem. O ile to drugie to nie problem o tyle z pierwszym może być ciężko. Sam nosiłem się ze zmiana soczewek na xenon. I o ile teoretycznie mógłbym wpakować w nie xenon to jednak wolałbym miec lampy do tego przystosowane. Najgorsze to to samo poziomowanie którego praktycznie nie da się dorobić..
czy w soczewkach czy w ryflowanych lampach jest to nielegalne, ale w soczewkach nie ma aż takiego "przypału".
generalnie jak Ci słabo świecą lampy, to zmień je na soczewki i włóż dobrą żarówkę, a zobaczysz że ksenon nie będzie Ci potrzebny.
więc jeszcze raz ci tłumacze że są firmy przerabiające lampy. Co do soczewek to ksenon zazwyczaj jest w soczewce różnice w budowie są jakieś znikome
Oj mylisz sie i to bardzo. Nowe bravo w soczewce jest i światło nie powala, jazda takim samym bravo z xenonem to poezja więc nie wmówisz nikomu że soczewka jest lepsza lub taka sama jak xenon.
Nie ma raczej firm które lampy przerabiają ale są owszem firmy które tworzą całę zestawy - np. Hella. Tylko taki zestaw kosztuje tyle ile warte jest średnio stare bravo Tak więc można uznać że taka alternatywa w ogóle nie istnieje.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Xenonowe.pl: przerbka samochodu na owietlenie ksenonowe ta firma przerabia lampy na xenon. Tak więc alternatywa jest. Kwestia jeszcze ceny i ryzyka. Ja osobiście zrezygnowałem bo gra nie jest warta świeczki. O ile fajnie widzieć więcej na drodze o tyle wolałbym nie dyskutować z policjantem na temat tego co mam.
dlaczego ma nie przejść?? jeśli firma ma wszystkie certyfikaty na takie przerabianie (a zapewne ma) to przejdzie) u nich można kupić samopoziomowanie za 700zł i do tego spryski za 200 i masz komplet. więc twoje stwierdzenie że się nie da tego zrobić legalnie jest mylne.
Czy to bravo I czy II żadna różnica. Efekt nie będzie bardzo dobry tylko ledwo zadowalający. Oczywiście różnica będzie ale warto sprawdzić ile wyniosłaby taka profesjonalna przeróbka na xenony. Jest jeszcze przecież opcja przeróbka przodu i wsadzenie lamp od innego auta np. alfy 156. Wtedy mamy lampy z oryginalnymi xenonami. wyjść jest wiele trzeba tylko poszukać najtańszego
Ale takie auto też legalne nie będzie bo nie chodzi tylko o homologację na lampie ale o homologację całego auta i ręsztę wyposażenia. Sama lampa naprawdę nie jest żadnym problemem, spryski również, chodzi raczej o samopoziomowanie które takie już bardzo łatwe w realizacji nie jest.. Przeróbka kompleksowa auta to na pewno nie jest 700zł, bardziej obastawiałbym w kwotę 3,5-4 tyś dla wykonania jednostkowego.
A ta firma seth co Ty podałeś to nie robi nic więcej jak przerabia same reflektory..
Tu np. przeróbka cienkieczłenko:
http://www.xenonowe.pl/produkt/129/f...a-lamp-bixenon
W BBMach taka przeróbka polega na wymianie lamp na soczewki i wstawieniu hidów.. Tak więc wiesz
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 23-11-2012 o 09:19
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
700 zł kosztuje samopoziomowenie Piotrze chyba nie odczytałeś
To zaraz bo ja w takim razie pewnie czegoś sobie nie doczytałem. Jak walnę do swojego bravo lampe z innego które było na xenonie to będzie źle?? Bo auto ma homologacje na zwykle soczewki?? Cały czas mi się wydawało ze kwestia jest tylko posiadania lamp xenon z homologacją i załatwieniu sobie glejta w SKP że wszystko jest ok.
Wszystko będzie legalne jak zrobisz i przejdziesz przegląd zerowy. Samopoziomowanie możesz dołożyć, spryski, do tego klosz z wybita homologacja.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi