Więc sprawa jasna,nie szukaj już przyczyny gdzieś indziej.Odszukaj bezpiecznik od sprężarki(nie pamiętam gdzie jest w marei,ale to masz w instrukcji)i sprawdź czy jest ok,jak tak to szukaj zaśniedziałych połączeń w komorze silnika.
Więc sprawa jasna,nie szukaj już przyczyny gdzieś indziej.Odszukaj bezpiecznik od sprężarki(nie pamiętam gdzie jest w marei,ale to masz w instrukcji)i sprawdź czy jest ok,jak tak to szukaj zaśniedziałych połączeń w komorze silnika.
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Witam.
Dziś posprawdzałem wszystkie bezpieczniki no i ZNALAZŁEM! Był przepalony bezpiecznik lecz nie znalazłem go wcześniej bo był w innym miejscu niż instrukcja podaje. No ale klima działa. Dzieki Robert!!
Napisał szybki76
Możesz napisać gdzie ten bezpiecznik był ?? Pytam z ciekawości , choć nigdy nie wiadomo kiedy taka wiadomość może się przydać
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Bezpiecznik jest kolo kierownicy na panelu górnym bodajże drugi od dołu 7,5 A.
odswiezam temat gdyz mam problem podobyn jak w temacie, a w nim zostalo juz duzo poruszone,
otoz troche o pojezdzie i problemie,
pacjent to
Fiat brava ze zwykła klimatyzacja manualna,
klimatyzacja nabita, dzialala przez 2 tygodnie, pozniej przestala dzialac,
wyciekow zadnych nie ma, cisnienie jest odpowiednie
podłączajac sprężarke na krutko czyli podpinajac kabel "+" do kabla idacego do spreżarki klimatyzacja dziala chlodzi, czyli pompa jest ok, i caly układ, i mozna to wyeliminowac
i problem tkwi gdzies w elektryce
bezpieczniki sprawdzone, wszystkie dobre(miejsca w ktorych sprawwdzalem to panele gorny, dolny koło kierownicy,przy akumulaorze i jeszcze jakby an scianie grodziowej), nastepnym krokiem dorwalem sie do przekaznikow klimatyzacji koło akumulatora, styki byly troszke zasniedziale, wiec poczyscilem popryskałem tgz "contactem"
zdjąlem pokrywke przekaznika i wciskajac recznie na styki klimatyzacja sie załącza ,
wracajac do schematu, u mnie jest troszke inaczej niz na schemacie tzn
przy właczonej kklimatyzacji
wtyk 30 ma prąd ( na schemacie jest ze wlasnie to idzie do elektromagnesu sprezarki)
wtyk 85 ma prąd ( na schemacie co to za oznaczenie ? masa? to kluczyk co to jest ?)
wtyk 86 nie ma nic ( a na schemacie jest jakby ze ma sie włączac prad u mnie jest tak pod 85)
teraz tak, po włączeniu klimatyzacji przyciskiem zapala sie kontrolka przycisku na pomaranczowo, a takze złącza sie wentylator nawet jak jest w pozycji zerowej, czyli włacznik jest jakbty dobry ? czy to moze byc jego wina ? czy jak załącza sie wenntylator i pali sie dioda to mozna uznac ze przełącznik dobry i szukac dalej tak jak na schemacie czyli komputer klimatyzacji i dalej ?
co jeszcze sprawdzic, macie jakies pomysly ?
jescze jedno pytanie czy przy włączonej klimie "+" ma byc na stykach 30 87 85 i 86 ?
a czy jakiś błąd typu "error cli" Ci się wyświetla? czy wszystko jest na wyświetlaczu ok, jeśli chodzi o przełącznik i wentylator to z nim według mnie wszystko ok.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Już wcześniej dzisiaj pisałem o tym w innym temacie dot. klimatyzacji.
W układzie jest coś takiego jak presostat. To jest swojego rodzaju czujnik, gdy jest za mało czynnika lub za dużo nie pozwoli włączyć sprężarki. Więc jeżeli klimę masz nabitą na 100% dobrze i tyle już sprawdziłeś to możliwe, że ten czujnik coś szwankuje.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
nie mam zadnych błedów, nawet nie mam wskaznika temperatury mam klimatyzacje manualna,
klima na 100% nabita jezdzilem sprawdzalem, pozatym jak na ktortko podlaczylem wieje zimnym powietrzem nawet w goracy dzien,
kolego miszko w ktorym miejscu jest ten presostat ( na sprężarce ? ) i czy sie go da sprawdzic ?
w jakim temacie pisales o tym przegldalem inne tamety i nic nie zauwazylem
W moim przypadku to wygląda tak:
http://sklep.climateam.pl/product_in...roducts_id/542
Czujnik ten zazwyczaj montowany jest blisko osuszacza.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
tak znalazlem ten czujnik, prawdopodobnie to jego wina da sie go jakos sprawdzic ?
teraz jak go odkrece freon ucieknie i od nowa trzeba nabic ? czy jest tam jakis zaworek ?
Jakoś sprawdzałeś ten czujnik?
Trudno mi powiedzieć jak jest w Twojej instalacji. Wiem, że np. w VW da się ten czujnik zdemontować bez spuszczania czynnika z układu. Niestety nie jestem pewien jak w Fiatach jest. Trzeba się dopytać kogoś bardziej poinformowanego.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
wszystko sprawdzone i na to wyglada ze to jest wina presostatu (czujnika cosnienia czynnika chlodzacego w ukladzie klimatyzacji)
odpiolem kostke od niego, przy wyłączonej klimie nie ma zadnych pradow w kostce, gdy klime włączam pojawia sie plus jednak czujnik nie zwiera i sygnal nie idzie dalej, gdy zmostkuje dwa piny w kostce klima zaczyna dzialac,
czyli wymiana czujnika i powinno znowu dzialac 8)
wiec zostalo teraz znalezc czujnik w dobrej cenie
ciekawy temat