Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    "W tym zestawie wyciągam SWR'a prawie i idealnego bez przycinania bata więc chyba warto." - co to SWR???? Nie znam sie kompletnie dlatego pytam
    Ok wiec poszukam magnetycznej anteny około metra(do 10km wydaje mi sie chyba idealna, nie chce za duzej hmm??) i radia poprzegladam President, jezeli bedzie drogie kupie troszke tansze. Polecacie cos tanszego ale nie tandetnego??
    Co do magnetycznych jeszcze, nie ma opcji aby przy duzej predkosci przesuneła sie, spadł??
    Co do tych podkładek to widocznie obnizaja moc, zasieg anteny??
    Co do samego juz radia, wiadomo President, rozgladam sie i sa ceny rozne, ale od czego to zalezy? Jakie najlepsze parametry itd? Czy te kupione za przypuscmy 280 tez bedzie ok?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Postów
    63
    Auto
    BRAVA 1.9 JTD
    kolego MichaelloEs , podam Ci linka do takiej stronki, tam według mnie jest to dobrze wytłumaczone, bez zbędnych rozpisywań tylko krótko i treściwie, powinieneś to zajarzyć

    http://www.cbradio.pl/modules.php?na...jenie+anteny#7

    U mnie na 19 jest 1.1 a na 1 i 40 (kanałach) jest ok. 1.3 do 1.4 to uważam za świetny wynik chociaż podobno ludzie wyciągają lepsze, nie wiem, może udaje się bo to możliwe. Faktem jerst że jak byś uzyskał SWR na poziomie 1 to masz wzorcowo idealnie, choć według mnie mało realistyczne. Aha, i nie daj się mabrać nikomu że niby sobie zestroił i ma SWR ciut poniżej 1, to niemożliwe!!! Słuszałęm już takie rzeczy ale doświadczy albo o zepsutym reflektometrze albo o źle zrobionym pomiarze.
    Co do prędkości to one niby mają jakieś tam atesty, nie wiem na ile to prawda ale moja 1,5 przy prawie 170 km/h została na dachu w tym samum miejscu, tylko że one mają solidny magnes.
    Co do podkładek to podobno mają nieznaczny wpływ ale tego Ci nie potwierdze-niech inni się wypowiedzą, ja tego nie doświadczam bo nie używam, jak pisałem umiejętne ściąganie anteny zapobiega rysowaniu
    Co do ceny Presidenta to mnie kolego bardzo zaskoczyłeś !!! Powiedz mi, jak pisałeś tą cene 280 to dotyczyła ona Presidenta ??? Jak tak to gdzie ją zobaczyłeś bo jestem w szoku Ja za mojego owego czasu dałem troche ponad 500 a nie wybierałem drogiego modelu.

    Pozdrawiam
    FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM

  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał CONRADO
    Pozwolcie ze podepne sie do tematu-gdzie polecacie zamontowac CB w fiacie bravo?
    Fiat ma to do siebie że w środku jest problem z montażem radia CB , w mojej Marejce rozwiązałem to w ten sposób klik
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał madmodeno
    W tym zestawie wyciągam SWR'a prawie i idealnego bez przycinania bata
    Co wg. Ciebie znaczy "idealny" SWR wiadomo, ze czym mniejszy tym leprzy I to, ze bez przycinania to chyba normalne, bo za przeproszeniem, kto przycina anteny to nie logiczne przeciez, nowe anteny maja dlugosc jaka mają ,a SWR reguluje sie poprzez wysuwanie/wsuwanie bata, ale to chyba wiesz o co mi chodzi
    Co do radia, to zalezy czego od niego oczekujemy, ja osobiście używałem Alana102 z anteną Lemm AT-1700 (ponad 180cm) zamocowanej na stałe do dachu i naprawde polecam, radio spisuje sie wręcz wspaniale, a i cena w miare przystępna
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    CD: Uniden 520XL Pro (tylko trzeba kupic pracujacy w "zerach" a nie w "piatkach" - albo przestroic a to koszty) - koszt radyjka ok 300zl - mam byc szczery to chyba najlepsze radio jakie mialem (a mialem bazowke midlanda, onwe, pre johnego i pre jimmiego, jeszcze gruche cobry itp - ogolnie zapalony ze mnie cbradiowiec co prawda stacjonarny;P w samochodzie wozilem tez swego czasu dragona ale byl kiszkowaty). Za ta kase naprawde polecam to radio. President Johny (odpowiednik tego Unidena) kosztuje ok 500-550zl na alledrogo. A wg. mnie Uniden lepszy.

    A do auta antena ok metra - w sam raz. Uwazaj na anteny Presidenta - czesto sa mejd in czajna - produkuje je firma Size Price (szajs prajs w wolnym tlumaczeniu?!). Wyrob chinski, cena Presidenta, jakos chinska..

    Antena: Ja uzywam Hustlera 70. Jest ok, ale szalu nima. Na podobnym midlandzie sa lepsze wlasciwosci. Nie polecam anten firm mniej znanych: Siro, Hustler, Cobra itp.. Poszukaj Midlanda, Presidenta (tylko uwaga na podrobki) takiej zeby miala jak najwiekszy zysk (tylko tez potraktuj to z rozsadkiem - jak pisza ze metrowka ma +6dB to raczej omin ja z daleka). Cena: ok 120-200zl (moj Hustler 119zl w sklepie nie na alledrogo - ale tak jak mowie ujdzie, ale bez szalu jest).
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Postów
    63
    Auto
    BRAVA 1.9 JTD
    kolego egon ,w moim poście napisałem jak słusznie zacytowałeś "prawie idealnego" i tu jest ten bubel. Celowo napisałem "prawie" bo "prawie robi wielką różnice" 8) Jak pisałem, idealny SWR (równy poziomowi 1 w pełnym zakresie kanałów) jest trudny do osiągnięcia, wręcz moim zdaniem nieosiągalny i niemożliwy (bo są to założenia czysto teoretyczne-tak jak np. wiele zjawisk, badań i obliczeń w fizyce), przynajmniej się jeszcze z takim nie spotkałem, nawet na forach.
    A co do przycinania to zdarza się, nie raz to widziałem i o dziwo naprawdę zdawało to egzamin (bat był minimalnie za długi) jak by tak nie było to bym tego nie pisał
    FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Anteny nie wolno przycinać, a jesli nie da się osiągnąć SWR na przyzwoitym poziomie to znaczy że coś z instalacją jest do duszy albo z przyrządem lub po prostu antena w tym miejscu nie będzie poprawnie pracować ( np rynienki, relingi, zderzaki i inne podobne dziwne miejsca).


    A co do zysku to wogóle śmieszne to jest bo każda antena na pasmo 11m czyli CB nie ma zysku a wręcz tłumi sygnał ze względu na swoją długość względem długości fali.

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    madmodeno, ja miałem na Lemmie 1700 (ponad 180cm) SWR rzedu 1,1 na kanale 1szym, 1,2 na 20tym oraz 1,1 na 40tym
    Cytat Napisał Hipo
    Anteny nie wolno przycinać, a jesli nie da się osiągnąć SWR na przyzwoitym poziomie to znaczy że coś z instalacją jest do duszy albo z przyrządem lub po prostu antena w tym miejscu nie będzie poprawnie pracować ( np rynienki, relingi, zderzaki i inne podobne dziwne miejsca).
    Dokładnie, kumpel mój (troche w tym siedzi) zamiast anteny ciął np. kabel bo nie wszyscy wiedzą, ze to tez ma znaczenie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Postów
    63
    Auto
    BRAVA 1.9 JTD
    egon , z tego co kojarze to LEMM 1700 to antenka z motylkiem czyli praktycznie mocowana na stałe do karoserii a więc ma dobrą masę względem karoserii więc nie ma się czego dziwić tak dobrego SWR a poza tym czym dłuższa antena (pisałeś o 180 cm) tym lepiej, łatwiej uzyskać dobry SWR. W Twoim przypadku nic tylko się cieszyć z tak dobrego wyniku. CO do porównania to się nie dziwię że masz lepszego SWR niż ja, to raczej normalne i standardowe przy dłuższej antenie i z dobrym masowaniem z karoserią, nie ma się co licytować z magnesówkami. Każdy wybiera wedle gustu,upodobań i jego potrzeb, a według mnie nie ma potrzeb i najmniejszego sensu dziurawić karoserii dla lepszego SWR rzędu 0,1 do 0,2 (których taką wielkość i tak się nie odczuwa, przynajmniej lwia część użytkowników) i to jeszcze na kanałach granicznych których mało się używa.Jak już ktoś się uprze na tych małych dziesiątkach SWR to lepiej w granicach najczęściej używanego kanału czyli 19 i jemu bliskich.
    FIAT BRAVA 1.9 JTD 105 KM

  11. #25
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał madmodeno
    nie ma potrzeb i najmniejszego sensu dziurawić karoserii dla lepszego SWR rzędu 0,1 do 0,2 (których taką wielkość i tak się nie odczuwa, przynajmniej lwia część użytkowników)
    Tu sie z Tobą zgodzę ja dziurawiłem dach z tego powodu iz w Tipo klapy są z tworzywa i niema na nich wogóle masowania i SWR jest poprostu kosmiczny
    madmodeno, co do reszty to sie z Tobą zgadzam
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Hajnówka/Warszawa
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Brava 1,9JTD 2001r.
    posiadam zestawik Presidenta Harrego II wraz z anteną Sirio ML-145. SWR rzędu 1,2 na 1 i 40 kanale, a na 19-20 1,1 antena została przycięta około 0,5 cm dla uzyskania lepszego SWR także to nieprawda, że się ich nie przycina, poprawiło się znacznie, no, ale co komu prawda ? dodam, że mam osadzoną po środku dachu przy tylnej szybie. zasięg nadawania około 15 km, odbiór(jeśli nadaje ktoś z dobrym sprzętem) potrafi dojść do 20-25 km.
    Szatanowóz - Bravka 1,9 JTD 105 KM

  13. #27
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    PaweeeeK legendy krążą, że na takim zestawie przy odpowiednich warunkach atmosferycznych kierowcy zbierają hindusów
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2010
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    47
    Auto
    Ducato/Marea/Brava
    panowie coscie sie tak uparli na ten SWR, jak jest 1,5 to jest ok i sie nei ma co brandzlowac za przeproszeniem, wspolczynnik fali stojacej ma tylko znaczenie przy nadawaniu i starty mocy dla wskazania do 1,5 sa okolo 2% z tego co pamietam, kolejna sprawa to ciecie anteny, sa sytuacje, ze trzeba i koniec a kto roznosi teorie ,ze to nie mozliwe i fabryczna antena powinna dac sie zestroic malo widzial w dziedzinie radiokomunikacji, kolejna sprawa, rowny SWR na calej 40tce - niemozliwe, jesli ktos osiagnal to ma popsuty miernik (wystarczy popatrzec w specyfikacje strojenia kazdej anteny)

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Hajnówka/Warszawa
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Brava 1,9JTD 2001r.
    miernik jest dobry, a odchylenie SWR uzyskane przez podcięcie anteny tylko 0,1 pozytywnie całkiem planuje jeszcze w niedalekiej przyszłości dokupić jakiś porządny wzmacniacz do radyjka, żeby mieć silniejszy sygnał
    Szatanowóz - Bravka 1,9 JTD 105 KM

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2010
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    47
    Auto
    Ducato/Marea/Brava
    pamietaj tylko ,ze wzrost sygnalu o tzw 1s (w skali Santiago Radio) osiagalny jest przez 4 krotne zwiekszenie mocy, lepiej zainwestowac w dobry mikrofon z kompresja


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Radio
    Napisany przez Kiler na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-03-2014, 23:27
  2. Jakie Opinie o Cinque/Sei cento?
    Napisany przez simonkw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2013, 22:17
  3. CB RADIO
    Napisany przez rob na forum CB Radio
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post: 03-06-2012, 17:37
  4. Jak wyciągnąć żarówkę... oraz symbole żarówek.
    Napisany przez tomaschek30 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2008, 18:38
  5. Jakie głośniki do Marea Weekend
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-07-2008, 11:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cb radio do samochodu

jakie cb do auta

najlepsze cb radio do samochodu

cb radio do autadobre mobilne radio cb do samochoducb radio fiat bravodobre cb radio do samochodufiat bravo cb radioantena cb na bravocb radia do samochodu opiniejakie cb radio do autajakie radio cb do samochodudobra antena cb fiat bravofiat marea weekend elx 2000 antenacb radio w samochodziefiat brava cb radiowww.cb radio do samochodujakie sa marki radia do samochoducb do fiat bravo kupie sibi radio do samochoducb radio w fiat bravoantena cb do fiat barvowww.cbdobreradio
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl