Witam. kupiłem niedawno maree 2,4 JTD. Jaki olej wlać do silnika? Chodzi mi o rodzaj a nie marke. Auto ma na liczniku 172 tys km. Przebieg ten jest raczej prawdziwy. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam. Zbyszek
Witam. kupiłem niedawno maree 2,4 JTD. Jaki olej wlać do silnika? Chodzi mi o rodzaj a nie marke. Auto ma na liczniku 172 tys km. Przebieg ten jest raczej prawdziwy. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam. Zbyszek
nie masz plakietki z info przyczepionej gdzies w komorze silnika albo naklejki na wierzchu na obudowie??? najlepiej wlac taki sam jaki jest, ja przy przebiegu 180k mam polsyntetyczny, jak nie masz zadnej plakietki i nie wiesz jaki olej teraz jest to nie ryzykuj bo mozna sobie problemow narobic, najlepiej jakbys mial jeszcze nr telefonu to poprzedniego wlasciciela, zadzwon zapytaj i po problemie..
no niestety. Plakietki albo naklejki nie ma a z numerem telefonu to też problem. Auto jest przywiezione z niemiec.
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
Opcje są dwie, delikatnie 10W40 albo idziemy na całość i syntetyk 5W40. Jeśli motor nie ma nigdzie wycieków widocznych to jestem za opcją drugą.
pociągnę temat ...
ze względy na rodzaj wtrysku -JTD, wskazane/nalezy by była spełniona norma ACEA:B4, chętnie jak najmłodsza, np B4-02 lub B4-04.
Ponieważ również do motorka wlewa się 5l oleju, można rzucić się na dystrybucję bezpośrednio niemiecką, wyróżnia się ona właśnie 5l pojemnikami - dostęp np. na Allegro.
Te rozlewane w kraju są w pojemnikach 4L.
Tak jak z proszkami do prania i winami, najlepsze jakosciowo są jednak oryginalne produkcje
Lepkosc - czyli klasyfikacja SAE: zwykle dedykowany do tego jest 10W-40 tzw technologia syntetyczna, czyli mieszanka dobrego mineralnego i trochę syntetycznego,
ew. 5W-40 syntetyk albo też na całego 5W-30, z tym że ten powinien lepiej by był też jakości najwyższej, bo oleje rzedsze są łatwiejsze do wyciśnięcia ze szczeliny smarnej, więc by sobie szkody nie zrobic to powinny być jak najlepszej jakości. Chętnie jeśli też mają spelnine normy np VW 505 506 lub 507.
Selenia Turbo Diesel - fiatowa o SAE:5W-40 ma ACEA:B4-ale już nie pisze z którego roku, ma też VW 502,00 i 505,00 i BMW-Longlive-98 czyli byłaby ok.
ale Selenia TD 10W40 to już ACEA jedynie B3 i z 98r czyli już nie do JTD!
Z kolei pełny syntetyk: Castrol EDGE , SAE 5W-30, ACEA B4,
a inne specyfikacje to: MB 229.51, VW 504.00/507.00, BWM Longlife-04.
CASTROL EDGE TURBO DIESEL ASAE: 5W-40, ACEA A3/B3 B4 B3
ale dla aut z pompowtryskami,
jednak castrola wyszukiwarka oleju po modelach, ten właśnie dedykulje jako dobry : /
link tutaj: http://ew5.earlweb.com/recommendatio...=&vehicle=3508
kolejny pełny syntetyk, to:
Olej Shell Helix Ultra Extra, SAE: 5W-30, ACEA: B4,
inne rekomendacje: Mercedes-Benz MB 229.51;
BMW Longlife-04; VW 504.00 / 507.00; czyli wysoko ....
Również producent krzyczy że dedykowany dla diesla przebieg to (!) 50 000 km!.
Olej Mobil 1 XE 3000;SAE:5W30 nastepca Special V ; ACEA:B4
producenckie: MB229.3, VW505, Porshe A40, - czyli Shell powyżej jest lepszy
Jakby tego mało było, to są
oleje f.LIQUI MOLY,
Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH SAE:5W40, ACEA: B4-98,
firmowe: BMW Longlife-98, VW 502.00, 505.00
MB 229.3 / 229.1 , Porsche - wszystkie pojazdy - nieżle,
Liqui Moly Top Tec 4100 SAE: 5W40 , ACEA: B4-04 - czyli b. dobrze,
producenckie: Mercedes-Benz MB 229.31 VW 502.00/505.00/505.01
Porsche - wszystkie.
- Okres wymiany oleju do 30 000km !
Liqui Moly Top Tec 4200, SAE:5W-30, ACEA: ACEA A3-04/B4-04 czyli OK,
inne: BMW Longlife-04, MB-Freigabe229.51 VW 504.00 / 507.00 - pozytyw.
i chyba finał - pełny syntetyk,
Liqui Moly TOP TEC 4300 SAE:5W-30, ACEA:B5-04 -czyli chyba najwyżej,
Liqui Moly rekomenduje ten olej do samochodów Citroen, Fiat,Honda, Toyota.
A teraz pytanie zagadka - kto z Was jeździł na którymś z tych olejów
i jakie wrażenia, a głównie pzrebiegi były z tych jazd. Również w sytuacji gdy producenci podają deklarowane przebiego 30 a nawet i 50 tys km na danym oleju, to jakie własnie trasy zrobiliście na jednej zmianie oleju.
Pomijam tu rozważania, że dobrze jest zmieniać olej co 10 tys ko, bo pewnie można i co 5 tys, silnikowi i to też nie zaszkodzi, interesują mnie jednak max uzyskane sensowne tzn nieszkodliwe i skuteczne przebiegi.
I takich tez życzę.
Aha- pominąłem celowo castrola magnateca, to ze względu na to że biorę pod uwagę użycie ceramizera, co się z magnatekiem raczej wyklucza.
-jeśli skopałem gdzieś znaczące dane albo podobnie, to serdecznie prosze o uwagi.
Aha - jakie filtry uzywacie?
MAnn, Fiam, Filtron, -inne?
Oryginał ozn,filtra oleju wg.fiata jest 46805832.
- pozdrowienia dla jeżdżców burzy
rośniemy z marzeniami gdy je realizujemy ...
Ja jeżdżę na Liqui Moly Top Tec 4100 SAE: 5W40 i mogę go polecić z czystym sumieniem. Jak kupiłem Mareę miała zalaną Selenię. Odkąd gdy jeżdżę na LM silnik pracuje ciszej i płynniej, nie klepie po rozruchu jak na Seleni. Cóż, olej nie jest tak znany w Polsce jak Castrol czy Mobil (oba w Polsce przereklamowane), ale na pewno pod wieloma względami lepszy, ja swój kupuję od importera z Niemiec. Olej wymieniam co 15-18 tyś. km.
Gdybyś był zainteresowany olejami LM polecam tą stronkę -> http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju
Jeśli chodzi o filtr to oryginał.
Pozdrawiam
ponieważ serwisówka Marei poleca Lutellę Fiata za jej deklarowany przebieg 20 tys km,
więc chyba wskoczę w LM 4300 SAE: 5W-30 ACEA: B5-04 z deklarowanym przebiegiem 40 000 km,
i moze jakaś ostrożność albo inne pzrypadki skrócą to do 30 tys km.
Aha - filtry chyba jednak własne, tzn oryginalne.
Swoją drogą, warto by chyba w jednym miejscu podzielić się uwagami
co do tak ważnego medium jak smarowanko ... : )
rośniemy z marzeniami gdy je realizujemy ...