Witam.
Wiem że były już takie tematy ...
Chce wymienić olej całkowicie gdyż kupiłem dopiero co auto , nie wiem jaki był wcześniej lany więc wchodzi w gre tylko wymiana całkowita, i teraz pytanie najlepiej na jaki ?
Pozdrawiam
Witam.
Wiem że były już takie tematy ...
Chce wymienić olej całkowicie gdyż kupiłem dopiero co auto , nie wiem jaki był wcześniej lany więc wchodzi w gre tylko wymiana całkowita, i teraz pytanie najlepiej na jaki ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 14-08-2012 o 10:37
chodzi ci o silnik 1.9 JTD, rekomendowany to tam był 5w40 ewentualnie 10w40. jesli auto ma już znaczny przebieg a nie wiesz czym był wcześniej zalany to najbezpieczniej będzie wlać 10w40.
no niby ma 174 tysiące ale kto to wie jak to jest z tym przebiegiem . Tak 1.9 JTD umskło mi T
Nie masz możliwości dowiedzieć się co było lane wcześniej? Nie ma żadnych kartek?
Jeśli nie jesteś pewny to zalej 10w40 jak pisał poprzednik.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Nie nie mam możliwości , a chce tak czy siak wymienić olej, więc chyba zdecyduje się na ten 10w40
ja bym lał 10w40. sam na takim jeżdżę. moja brawka ma ponad 180 tyś. ja po pewnym czasie od pioerwszej wymiany znalazłem kartke i okazało się że wcześniej też taki lali. z kolei klientowi lałem 5w40 ale oni byli pewni że na takim cały czas chodził.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (DT) REKOMENDOWANY Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 4.5
POLECANY Mobil Super 2000 X1 10W-40
Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY Mobilube 1 SHC 75W-90 2.0
POLECANY Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Mobil na swojej stronie podaje naweet 0w40 oraz 10w40
skoro nie mozesz dowiedzieć sie co było wcześniej wlane, a przebieg bedzie faktycznie oryginalny to zalej 10w40 jak nie bedzie kopcił i nie bedzie go ubywac to spróbuj zalać 5w40 na zime zawsze to lepiej. Ja miałem castrola 10w40 którego wcale nie popieram i zmieniłem na 5w40 Petronas synthium i po 2tys km. nic sie złego nie dzieje a mam nalatene 232tys plusów wiele nie odczuwam może ciszej troszkę chodzi ale pewnie wyjdzie mu to na zdrowie i w zimę lepiej bedzie kręcił.
Pamietaj o wymianie filtra oleju i powietrza
Co do marek oleji fiat zaleca SELENIE.. produkuje ją Petronas. Potem troche drogawy Millers i Valvoline, Motul, GM... itp. prynajmniej wg. mnie
dodam jeszcze ze niektóre oleje 10w40 sa tak samo dobre albo i lepsze niz 5w40, tym bardziej że robione sa na bazie syntetycznej.
Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 13-08-2012 o 22:56
a ja bym się nie zastanawiał i od razu silnik zalał olejem syntetycznym 5w40. Nie wieżę w brednie że przejście z gorszego na lepszy może zaszkodzić silnikowi. W poprzednim aucie które miało na budziku ok 240tyś z czego ok 60tyś na oleju mineralnym ( 15w40) przeszedłem na półsyntetyk 10w40 i z tego co się orientuję to autko jeździ bardzo dobrze i nie bierze więcej oleju niż na mineralnym. Kiedyś oleje były inne i faktycznie nie zalecane były takie eksperymenty ale w dzisiejszych czasach wszystkie oleje bazują na bazie oleju MINERALNEGO a różnią się większą lub mniejszą ilością dodatków syntetycznych. Poza tym na chłopski rozum co ma zużycie oleju do jego gęstości? przecież większość olei sprzedawanych u nas w kraju ma oznaczenie Xw40 czyli wszystkie zachowują bardzo podobne parametry po osiągnięciu swojej temperatury pracy. Pierwsze cyfry w oznaczeniu olejów świadczą o jego płynności w temperaturach ujemnych. Najlepszy będzie 0w40 lub 5w40. Zaraz ktoś napisze ze producent nie zaleca do tego silnika takiego oleju a z tego co pamiętam to nawet na naszym forum jest pewna osoba która posiada Fiata Sienę z motorem 1.2 8v i ma w silniku olej 0w40 a fabrycznie te auta wychodziły na półsyntetyku 10w40, i co coś się dzieje ? Z tego co pamiętam to nie i użytkownik sobie chwali ten olej. Zrobisz co będziesz uważał ale według mnie powinieneś silnik zalać syntetykiem 5w40 lub syntetykiem 10w40 ( są niektóre oleje 10w40 które są pełnymi syntetykami np Texaco). Aha no i trzeba pamiętać że jak silnik bierze olej to świadczy to o jego uszkodzeniu i przejście na gęstszy olej nie da mu drugiej młodości. Na takie awarie to tylko rozbiórka motoru i wymiana zużytych elementów.
Zgadzam się z tym w zupełności choć rozumiem ludzi którzy chcą sprawę załatwić olejem 15W Sam leje 10W40 bo nie wiem co lano wcześniej. Może kombinować i lać 5W40, z ew. częstą kontrolą i szybszą wymianą (chodzi o wypłukanie tego co było wcześniej) albo zalać 10W40 i jeździć z w miarę spojonym sumieniem
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT