Witam.
Wiem że były już takie tematy ...
Chce wymienić olej całkowicie gdyż kupiłem dopiero co auto , nie wiem jaki był wcześniej lany więc wchodzi w gre tylko wymiana całkowita, i teraz pytanie najlepiej na jaki ?
Pozdrawiam
Witam.
Wiem że były już takie tematy ...
Chce wymienić olej całkowicie gdyż kupiłem dopiero co auto , nie wiem jaki był wcześniej lany więc wchodzi w gre tylko wymiana całkowita, i teraz pytanie najlepiej na jaki ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 14-08-2012 o 10:37
chodzi ci o silnik 1.9 JTD, rekomendowany to tam był 5w40 ewentualnie 10w40. jesli auto ma już znaczny przebieg a nie wiesz czym był wcześniej zalany to najbezpieczniej będzie wlać 10w40.
no niby ma 174 tysiące ale kto to wie jak to jest z tym przebiegiem . Tak 1.9 JTD umskło mi T![]()
Nie masz możliwości dowiedzieć się co było lane wcześniej? Nie ma żadnych kartek?
Jeśli nie jesteś pewny to zalej 10w40 jak pisał poprzednik.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Nie nie mam możliwości , a chce tak czy siak wymienić olej, więc chyba zdecyduje się na ten 10w40![]()
ja bym lał 10w40. sam na takim jeżdżę. moja brawka ma ponad 180 tyś. ja po pewnym czasie od pioerwszej wymiany znalazłem kartke i okazało się że wcześniej też taki lali. z kolei klientowi lałem 5w40 ale oni byli pewni że na takim cały czas chodził.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (DT) REKOMENDOWANY Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 4.5
POLECANY Mobil Super 2000 X1 10W-40
Przekładnia ręczna REKOMENDOWANY Mobilube 1 SHC 75W-90 2.0
POLECANY Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Mobil na swojej stronie podaje naweet 0w40 oraz 10w40
skoro nie mozesz dowiedzieć sie co było wcześniej wlane, a przebieg bedzie faktycznie oryginalny to zalej 10w40 jak nie bedzie kopcił i nie bedzie go ubywac to spróbuj zalać 5w40 na zime zawsze to lepiej. Ja miałem castrola 10w40 którego wcale nie popieram i zmieniłem na 5w40 Petronas synthium i po 2tys km. nic sie złego nie dzieje a mam nalatene 232tys plusów wiele nie odczuwam może ciszej troszkę chodzi ale pewnie wyjdzie mu to na zdrowie i w zimę lepiej bedzie kręcił.
Pamietaj o wymianie filtra oleju i powietrza
Co do marek oleji fiat zaleca SELENIE.. produkuje ją Petronas. Potem troche drogawy Millers i Valvoline, Motul, GM... itp. prynajmniej wg. mnie
dodam jeszcze ze niektóre oleje 10w40 sa tak samo dobre albo i lepsze niz 5w40, tym bardziej że robione sa na bazie syntetycznej.
Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 13-08-2012 o 22:56
a ja bym się nie zastanawiał i od razu silnik zalał olejem syntetycznym 5w40. Nie wieżę w brednie że przejście z gorszego na lepszy może zaszkodzić silnikowi. W poprzednim aucie które miało na budziku ok 240tyś z czego ok 60tyś na oleju mineralnym ( 15w40) przeszedłem na półsyntetyk 10w40 i z tego co się orientuję to autko jeździ bardzo dobrze i nie bierze więcej oleju niż na mineralnym. Kiedyś oleje były inne i faktycznie nie zalecane były takie eksperymenty ale w dzisiejszych czasach wszystkie oleje bazują na bazie oleju MINERALNEGO a różnią się większą lub mniejszą ilością dodatków syntetycznych. Poza tym na chłopski rozum co ma zużycie oleju do jego gęstości? przecież większość olei sprzedawanych u nas w kraju ma oznaczenie Xw40 czyli wszystkie zachowują bardzo podobne parametry po osiągnięciu swojej temperatury pracy. Pierwsze cyfry w oznaczeniu olejów świadczą o jego płynności w temperaturach ujemnych. Najlepszy będzie 0w40 lub 5w40. Zaraz ktoś napisze ze producent nie zaleca do tego silnika takiego oleju a z tego co pamiętam to nawet na naszym forum jest pewna osoba która posiada Fiata Sienę z motorem 1.2 8v i ma w silniku olej 0w40 a fabrycznie te auta wychodziły na półsyntetyku 10w40, i co coś się dzieje ? Z tego co pamiętam to nie i użytkownik sobie chwali ten olej. Zrobisz co będziesz uważał ale według mnie powinieneś silnik zalać syntetykiem 5w40 lub syntetykiem 10w40 ( są niektóre oleje 10w40 które są pełnymi syntetykami np Texaco). Aha no i trzeba pamiętać że jak silnik bierze olej to świadczy to o jego uszkodzeniu i przejście na gęstszy olej nie da mu drugiej młodości. Na takie awarie to tylko rozbiórka motoru i wymiana zużytych elementów.
Zgadzam się z tym w zupełności choć rozumiem ludzi którzy chcą sprawę załatwić olejem 15WSam leje 10W40 bo nie wiem co lano wcześniej. Może kombinować i lać 5W40, z ew. częstą kontrolą i szybszą wymianą (chodzi o wypłukanie tego co było wcześniej) albo zalać 10W40 i jeździć z w miarę spojonym sumieniem
![]()
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT