Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 40
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    klimekkk mam wrazenie jak bym wczoraj gadal z toba na zywo... na temat ostatniego samochodu bez OBD takie moje male DejaVu.

    Hipo transmisja musi byc dwukierunkowa, bo dane sa zarowno wysylane przez sterownik auta jak i odbierane przez niego (chociazby samo przelaczanie sie miedzy zakladkami w programie (bledy, parametry onair) wydaje mi sie ze to juz generuje swego rodzaju transmisje miedzy ecu i fejsem. Przy czym moze byc tak ze ECU wysyla wszystkie te parametry na bierzaco w ramkach a fejs je tylko odpowiednio interpretuje. Jesli przelaczanie miedzy zakladkami nie dobrym przykladem, to pewnie wszystkie mozliwosci testow diagnostycznych napewno nim sa. Zeby odpalic test komunikacja musi byc dwukierunkowa.

    I druga sprawa: w VAGu konkretne urzadzenie wybierane jest przez konkretny pin albo poprzez przepiecie pinow (wtedy najczesciej kabel do auta nie ma wtyku obd tylko zwykle kabelki do wtykania w gniazdo w aucie) czesciej jednak stosuje sie multiplexer ktory robi to za nas (program wysyla adres ramki bedacy dla multiplexera sygnalem do zmiany lini pinu). Ramki przez program vag sa pewnie adresowane (trzeba by przegladnac schemat dzialania CAN) na wypadek gdyby faktycznie byl multiplexer, ale jesli go nie ma to po prostu ten adres fizyczny pinu jest pomijany przez procka w fejsie.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    klimekkk mam wrazenie jak bym wczoraj gadal z toba na zywo... na temat ostatniego samochodu bez OBD takie moje male DejaVu.
    Chcesz powiedzieć że rozmawiałeś o tym z kimś i wydaje ci się że byłem to ja? Nie, to nie byłem ja
    Od 2000 roku wszystkie mają OBD a to już 10 letnie samochody dziś więc na tej podstawie mówię że raczej auto bez OBD już nie trafi w moje ręce. Choć nie znaczy to że jestem miłośnikiem komputerów na 4 kołach, wręcz przeciwnie - posiadam Alfę 75 - poza układem wtryskowym który gada przez kody błyskowe nie posiada żadnych elektronicznych układów na 3 litery i deska rozdzielcza nie świeci kolorami tęczy jak w Bravo dzięki ABS i Airbag. Ale to nie temat dyskusji... Chciałem tylko wyjaśnić dlaczego uważam że Euroscan to przeżytek już...
    pozrdawiam
    KK

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    klimekkk, zapytam Kolege jeszcze raz. Mam bravo 1.6 z 99 i ma sterownik właśnie IAW49F. Kolega się połączył nie było żadnych problemów itd. Na stronie programu było napisane że iaw49f jest w fazie eksperymentalnej. Czy działa to w zadowalający sposób?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Na forum FiatEcuScan opisałem problemy które zauważyłem (banalne):
    1. Licznik kilometrów sterownika nie zgadza się ze stanem licznika na desce (nie, nie był kręcony na desce mam cos ok 120tys a komp pokazuje ok 70tys)
    2. Program pokazuje ze kompresor sprężarki jest wyłączony mimo że ten jest włączony. Jednak podczas testu załączania sprężarki wszystko działa poprawnie i słychać pracę sprzęgła w kompresorze.
    3. Test obrotomierza - w opisie jest napisane że wskazówka obrotomierza wychyli się trzykrotnie w pozycję ok 1500obr/min. U mnie wychyliła się na 1900 obr. Przy czym przy uruchomionym silniku program pokazuje te same obroty silnika co na desce rozdzielczej.
    4. Nie działa funkcja wykresów.

    Poza powyższymi wszystkie funkcję programu działają.

    Nie połączyłem się z poduszką powietrzną mimo że program obsługuje sterownik BREED MY97. Bardzo prawdopodobne jest że u mnie znajduje się starszy system BREED który to ma być obsługiwany w kolejnych wersjach programu. Niestety na podstawie numerów jakie są na sterowniku nie udało mi się jak do tej pory ustalić co to dokładnie jest.
    Choć może się okazać że mój sterownik jest spalony. Nie łączy się z kwp71diag. Próbowałem też połączyć się przez VAGa - w przypadku ABS VAG widzi sterownik podaje KEYWORD i pisze że nie znany system ISO, w przypadku airbaga VAG wogóle nie widzi sterownika. Jak kupowałem auto to sprzedający mi powiedział że próbował zgasić kontrolkę w serwisie ale im się nie udało. To też rodzi podejrzenie że padł sterownik - zamierzam kupić drugi ale niestety sterowników o tym numerze nie ma aktualnie na allegro. Poczekam, jak będzie to kupie na próbę. Jadnak dobrze by było żeby ktoś spróbował połączyć sie z Airbagiem przez FiatEcuScan żeby potwierdził że program się komunikuje.
    pozrdawiam
    KK

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    Rozumiem czyli silnik bez problemu sobie zdiagnozuje.
    Takie błędy to raczej banalne grunt aby zobaczyć czy jakieś błędy w kompie siedzą i popatrzeć na parametry pracy itp.

    klimekkk, powiedz mi co dokładnie trzeba zrobić aby z airbagiem się połączyć wiem że trzeba jakieś kable połączyć czy coś w Vagu. To sprawdziłbym czy poduszkę rusza bo mi się świeci.

    Pozdrawiam.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    O przeróbki KKL sie marwtić nie musisz bo wpinasz się we wtyczkę Fiata a nie do złącza OBD (bravo z 99 nie ma OBD zgadza sie?).
    Jak korzystasz z przejsciowki OBD-Fiat to nie musisz nic kombinować - po prostu podłącz wtyczkę. Jak zamierzasz wpinać sie drucikami do KKL to wylacznie 3 kableki: pin4 - masa, pin 7 - linia K, pin 16 - +12V

    Edytowane 3 min pozniej:

    Kilka zrzutów ekranu z mojego testu:
    http://img30.imageshack.us/img30/4083/ecuscan1.jpg
    http://img695.imageshack.us/img695/5575/ecuscan2.jpg
    http://img691.imageshack.us/img691/927/ecuscan3.jpg
    http://img685.imageshack.us/img685/2429/ecuscan4.jpg
    pozrdawiam
    KK

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    klimekkk, dzięki za fotki. Wiem że nie ma obd tylko 3 pinową wtyczkę. Ogólnie to zamówię przejście z obd2 na fiata 3 pinową żeby nie kombinować. Miałem z początku właśnie na druciki, ale nie są to duże pieniądze więc już zamówiłem.

    Chodziło mi o przeróbki vaga w kwestii podpięcia modułu airbag. Trzeba coś tam przepiąć albo dolutować. Przy okazji chciałem sprawdzić czy uda mi się poduszkę skasować i czy wogóle z moim modułem poduszek się połączy.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Jak napisałem wyżej - nie musisz nic robi - wszystkie wtyczki mają tak samo wyprowadzoną linię K więc bez żadnych przeróbek podłączysz się do silnika i airbag (w przyszłości również do ABS). Przeróbka jest potrzebna tylko do samochodów ze złączem OBD
    pozrdawiam
    KK

  10. #24
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Fejsik zamówiony czekam co pokaże w starciu z 2.4TD pewno poduszki i ABS jeśli dobrze pójdzie, ECU niestety nie ma na liscie.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    klimekkk, ok zgadza się wszystko tak jak Kolega napisał. Rzeczywiście nie mam obd więc nic nie muszę dolutowywać tylko podłączać i sprawdzać. Przejście z obd2 na fiat 3 pin zamówione vaga pożyczę jak zadziała a mam taką nadzieje że się połączę z moim autem to zamawiam od razu.

    P.S Dzięki za fotki. O efektach poinformuje. Pozdrawiam

  12. #26
    DrV
    DrV jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2009
    Skąd
    Będzin
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Mam takie pytanie przy temacie:

    jak sprawdzić jaki sterownik mam u Siebie w Aucie?

    bo niby ten patent działa z:

    Kod:
    Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6) EXPERIMENTAL
    BREED MY 97 Airbag (2F)
    BREED MY 97 Airbag (2F-S)
    BREED MY 97 Airbag (2F-2L-S)
    BREED MY 97 Airbag (2F-2L)
    A ja nie wiem jaki ja mam, gdzie to można zczytać bądź po jakim elemencie można dokładnie stwierdzić?

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    39
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Marea '97 ELX 1.8 benzyna
    Cytat Napisał Hipo
    Euroscan, program to Visa 1,83 i jest chyba darmowy z tego co mi wiadomo. Tyle że euroscan wymaga kompa z dwoma fizycznymi portami COM. Wszelkie przejsciówki i inne wynalazki nie chodzą.
    A mozesz wskazac przykladowy produkt na Allegro? Pelno tego w roznych ksztaltach i cenach.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    jak sprawdzić jaki sterownik mam u Siebie w Aucie?
    Zajrzyj pod maskę i przeczytaj co na nim napisane - nie musisz nic rozbierać choć lusterko może okazać się pomocne
    pozrdawiam
    KK

  15. #29
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał scorcher
    A mozesz wskazac przykladowy produkt na Allegro? Pelno tego w roznych ksztaltach i cenach.
    Ile kosztuje solidny Euroscan to zobacz na stonie viaken.pl Niektóre produkty z allegro są powiedzmy kiepskiej jakości bo do euroscana dostajesz gotową płytkę, procka z wsadem i co niektórzy próbują robić samemu interfejsy a różnie to wychodzi.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    39
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Marea '97 ELX 1.8 benzyna
    Wlasnie z nimi rozmawiam. Pewnie kupie


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 20:11
  2. jaki mixer
    Napisany przez luki21 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2009, 20:55
  3. Wie ktoś może jaki kod mają te kolory?
    Napisany przez mihal85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-02-2009, 00:09
  4. Jaki olej do JTD
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-10-2008, 18:15
  5. Jaki to kod koloru?
    Napisany przez mihal85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 11:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kabel diagnostyczny fiat brava

fiat brava interfejs diagnostyczny

program diagnostyczny fiat bravo

interfejs diagnostyczny fiat

program diagnostyczny fiat brava

interfejs diagnostyczny fiat bravo

darmowy program diagnostyczny fiat

jaki program diagnostyczny do fiata

program do diagnostyki fiata brava

jaki interfejs do fiata bravo

kabel diagnostyczny fiat bravo

interfejs diagnostyczny do fiata

lokalizacji obd w brava linia k linia l

jaki kabel diagnostyczny do fiata

interfejs do fiata brava

interfejs diagnostyczny fiat brava

obd fiat bravafiat brava 98r obdinterfejs diagnostyczny fiat bravo 1 6 multijetJaki program diagnostyczny darmowy do Fiatavisa 1.83 pl darmowe oprogramowaniewtyczka do interfejsu fiat bravo 2008jaki interfejs diagnostycznyfiat brava 1.6 16v diagnostyka
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl