Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    DrV
    DrV jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2009
    Skąd
    Będzin
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.6 16v

    Jaki Interfejs Diagnostyczny pod Brava

    Witam,


    chciałbym sobie podpiąć auto pod diagnostykę i zobaczyć czy coś mu tam nie dolega, może podłubać i czegoś ciekawego się dowiedzieć.
    Na allegro patrze to wszystko fajnie ale w praktyce czy jak kupie taki zestaw za 125 PLN czy sobie spokojnie do Laptopa podepnę i przejże wszystko czy będę musiał jakieś mega kombinacje stosować?

    I drugie takie pytanie, widzę że niektórzy dają jakiś darmowy program, a inni za dopłatą, w teorii niby pisze czym to się różni a w praktyce dla mnie tzn. czy sobie spokojnie poradzę tym darmowym i kluczowe rzeczy sprawdzę?

    Rocznik Auta 99`

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Euroscan, program to Visa 1,83 i jest chyba darmowy z tego co mi wiadomo. Tyle że euroscan wymaga kompa z dwoma fizycznymi portami COM. Wszelkie przejsciówki i inne wynalazki nie chodzą.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    postanowiłem troszke odkurzyc temat

    http://allegro.pl/item907930593_inte...a_2000_pl.html czy opłaca sie cos takiego zakupic

    moze ktos juz to testował?? posiadam aktywne dwa porty rs 232

    w ilu procentach mozna ten program wykorzystac przy samochodzie brava 1.6 , 95 rok ??
    moze znacie jakies tańsze zrodło tego urzadzenia 8)

    i czy warto dla własnego samochodu taki sprzet zakupic ??

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Normalnego euroscana sobie kup u Viakena i będziesz miał przynajmniej pewność że masz solidnie wykonane pudełko i w miare bezproblemową eksploatacje. Niestety nikt Ci nie powie czy w 100% będzie to działać z twoim pojazdem, ilość wersji sterowników w naszych wozach jest spora i nawet Egzaminer w ASO nie wszystkie ogarnia.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Najtańszy sposób to FiatEcuScaner - program jest darmowy. Nie obsługuje jeszcze wszystkich sterowników ale dynamicznie się rozwija. Ja z sukcesem połączyłem się z silnikiem (IAW49F) w bravo 1.6 z 98. W ostatniej wersji programu doszłą obsługa poduszek powietrznych BREED MY 97 - niestety w moim Bravo jest starszy typ BREED i się nie łączy - trzeba poczekać na kolejną aktualizację programu. ABSu TEVES również jeszcze nie obsługuje.
    Program chodzi na najtańszym kablu Vag KKL, więc za 35-50 zł masz pełną diagnostykę silnika i to na USB a nie 2xcom.

    http://fiatecuscan.net/
    pozrdawiam
    KK

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Program chodzi na najtańszym kablu Vag KKL, więc za 35-50 zł masz pełną diagnostykę silnika i to na USB a nie 2xcom.

    Tylko że BBMy 96 rok nie mają OBD więc jak niby się podłączyć, wogóle ciekawi mnie jak to zrobiłeś u siebie z autem z 98 roku? prujesz fejs i pojedyńcze piny łączysz do gniazd w aucie czy jak ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Właśnie po to podałem link żebyś tam wszedł i poczytał...

    Oczywiście że nie maja OBD - są osobne 3 pinowe wtyczki do każdego sterownika.
    Każda z tych wtyczek ma wyprowadzoną linię K - interfejs VAG KKL komunikuje się z linią K poprzez pin 7. Możesz sobie zrobić przejściówkę samodzielnie albo wydać dodatkowe 35 zeta i kupić gotową jak w linku poniżej:

    http://viaken.pl/view.php?fid=894

    Jeśli chodzi o podłączanie KKL do 3 pinowych wtyczek Fiata to nie trzeba nic "pruć" w samym interfejsie. Natomiast by podłączyć się nim do zlącz OBD w grupie Fiat i czytać inne sterowniki niż silnik to trzeba nieco przerobić fejs - tak jak to jest opisane na stronie programu.
    pozrdawiam
    KK

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Jakos mi sie nie wydaje zeby ten program dzialal jak to cudownie opisuja. Wogole juz samo USB jest podejrzane. A juz spis obslugiwanych ECU jest moocno podejrzany.
    Na przyklad:
    Kod:
    Currentntly supported ECUs:
    - Bosch EDC15 Engine Management ECU
    - Bosch EDC15C7 Engine Management ECU
    - Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management
    - Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management
    Sam poczatek tego spisu - EDC15 bez seri Bardzo mnie ciekawi czy oznacza to wszystkie poprzedzajace C7 (to sprawdzilem - bravo/brava po grudniu 98, poczatek roku 99, numery silnikow po ktorych byly stosowane tez moge podac, zlacze OBD) czy tylko niektore wybrane "losowo" przez interfejs U mnie na przyklad listopad 98, silnik JTD CF2, sterownik EDC15C5 - Visa nie ma najmniejszego problemu (jesli tak mozna nazwac dwa fizyczne porty COM z oddzielnymi przerwaniami i adresami fizycznymi) a przypuszczam ze to ustrojstwo sie wylozy i to jak dlugie. Ale nie omieszkam sprawdzic. Vaga KKL pozycze, dowiem sie co i jak.

    Pozatym poprzegladalem stronke...
    Kod:
    http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
    Tutaj jest dosyc dokladny spis pojazdow, silnikow, ROCZNIKOW i przede wszystkim ZLACZ Zgodnie z opisem na stronie
    You need to have a k-line cable in order to use this program. Any cheap VagCom KKL cable will work!!!
    troche sie to kluci z teoria (KKL oznacza ze sa dwie linie Kin i Kout - transmisja jest osobno do wysylania i osobno do odbierania danych z ECU po dwoch rozdzielonych liniach, protokol CAN) do tego jeszcze ani slowa o lini L... no.. jak dla mnie dobre moze i dla pojazdow z OBD chociaz nie koniecznie. Dajcie mi dostep do samochodu po 99 roku, to powiem wam prawde. Sprawdze u siebie bo akurat tak sie sklada ze przejsciowke mam.

    Evroscana/Uniscana robie sam. Na ATmelu. Na ANGIELSKICH wkladach do procka i epromu (nie zadne polsko ruskie, polsko angielskie, angielsko ruskie itp). Poprawilem tez problemy ze stabilnoscia ATmela ktore opisuje Viaken - i to w trywialny sposob - wystarczy przeczytac datasheeta do ATmela.. I przede wszystkim VISA 1.83 sciagnieta z polskich stron to zupelnie inna VISA niz ta sciagnieta z angielskiej strony. Nasza ma 4mb, inne sumy kontrolne, ta angielska ma 8mb. Watpie zeby efektem spolszczenia (czesciowego w dodatku) bylo wyciecie polowy objetosci programu.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    No dobra niech będzie że miałem zwidy jak bawiłem się testując kolejne urządzenia wykonawcze układu wtryskowego w Bravo 1.6 z maja 1998.
    Program nie obsługuje jeszcze wszystkich sterowników z grupy Fiata ale jest ich już cała masa i co kilka tygodni dochodzą nowe w kolejnych wersjach programu.

    Ja nie robię/sprzedaję żadnych interfejsów czy oprogramowania. Dzielę się wyłącznie doświadczeniem jakie niedawno nabyłem...
    pozrdawiam
    KK

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał klimekkk
    No dobra niech będzie że miałem zwidy jak bawiłem się testując kolejne urządzenia wykonawcze układu wtryskowego w Bravo 1.6 z maja 1998.
    Nikt tego nie neguje, po prostu podchodzimy do tego z dystansem bo nasze wozy to od zawsze pod względem diagnostyki były bardzo wybredne a tu nagle spada nam gwiazdka z nieba.

    Obserwuje wątek na ak dotyczący tego programu i niestety ale z tego co widze to głównie Stilo ma z tego pożytek i BBMy po lifcie dlatego moje pytanie.

    Cytat Napisał Sm0kus
    troche sie to kluci z teoria (KKL oznacza ze sa dwie linie Kin i Kout - transmisja jest osobno do wysylania i osobno do odbierania danych z ECU po dwoch rozdzielonych liniach
    Czy mostkowanie pinów fejsu o którym pisze autor może być rozwiązaniem tego problemu? bo z tego co wyczytałem to do Stilo np mostkują jedne piny do ECU-ABS a drugie do poduszek.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Na dzień dzisiejszy to się zgadza że BBM po lifcie obsługuje ale wszystko wskazuje na to że wkrótce dojdzie obsługa starszych sterowników. Dla niektórych już teraz program jest zbawienny, inni muszą jeszcze poczekać. W każdym razie warto wiedzieć że jest taki soft i działa na tanim kablu na USB. Jeśli dziś nie ma obsługi Twoich sterowników to poczekaj i obserwuj rozwój programu.

    Co do KKL i K in/ K out- moze w przypadku samochodów VAG tak właśnie odbywa się komunikacja. W przypadku BBM każda 3 pinowa wtyczka ma wyłącznie 2 piny wyprowadzone tj. linia K i masa. Więc w tym przypadku komunikacja po jednej lini k jest w obie strony. W przypadku Fiatów z OBD - interfejs KKL gada z nimi wylacznie przez pin 7 (linia k). Mostkowanie jest potrzebne dlatego że złącze OBD w samochodzie komunikuje sie przez pin 1 (ABS), 3 (airbag) itp.

    Po za FiatEcuScan jest jeszcze Unidiag który to komunikuje się przez ten sam kabel KKL. W moim Bravo połączyłem się z ABS właśnie przez programik kwp71diag. Co prawda nie rozwiązał on mojego problemu - świeci się kontrolka (cały czas) a błędów w pamięci sterownika nie ma. Odpięcie któregoś z czujników generuje błędy które to widać i można skasować przez kwp71diag.

    http://autos.groups.yahoo.com/group/UniDiag/
    pozrdawiam
    KK

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000453.jpg

    Tak wyglada i jest opisana wtyczka Fiata od lat. Tutaj akurat Panda/Uno/Tipo, ale wierzcie mi niewiele sie zmienilo. Jak widac w 1 wersji (gornej) sa linie K i L, w drugiej wersji (czyli powiedzmy tej od 93-98 nie ma lini L. Wiec VAG uzywajacy KKL i transmisji CAN (ciagla transmisja pakietow po liniach Kin, Kout, Lin - moze sie myle, nie wgryzalem sie jakos specjalnie w dzialanie VAGa) - w zasadzie moze sobie dawac rady, pod warunkiem ze program w jakis sposob poznaje kiedy sygnal powinien byc nadawany, a kiedy odbierany (poniewaz jest jedna linia, tak jak np w CB radiu - albo sluchamy, albo nadajemy). Inaczej mowiac "half duplex" dziala we Fiacie A VAG uzywa tak jakby Full Duplexu.

    HiPo zlaczenie kabli (btw Viaken pewnie stosuje ta sama sztuczke a nazywa to multiplexerem - tyle ze on nie boi sie o poduszki wiec jeden pin jest napewno mutliplexowany) to dobra sztuczka jesli mamy na 2 liniach (K i L) sygnal. Jeden jest sygnalem danych, drugi prawdopodobnie tercjujacym (zegarowym) zeby bylo wiadomo w ktorych cyklach pracy procka odczytywac, a w ktorych wysylac dane (cyklach procka w interfejsie). Tak ja to rozumiem na chlopski rozum. W przypadku zlaczenia kabli w tym wypadku spelnia to role tak jak jest napisane mostka - sumatora - komp uzywajac pinu 1 (od czego by nie byl) nie uzywa w danym czasie pinu 3... przy czym z elektrycznego punktu widzenia - prady/napiecia i tak sie w tym wezle sumuja

    Jesli dajmy na to chcemy korzystac z pinu 1 i jest na nim sygnal
    Kod:
    |
    |   _____    _____________
    |___|___|___|____________
    A w tym samym czasie na 3 jest sygnal
    Kod:
    |
    |____    ___
    |___|___|___|____________
    To na wejsciu procka fejsu bedziemy mieli sila rzeczy sygnal ciagly - a to wg mnie uniemozliwia transmisje. Chyba ze program "wie" kiedy, co ile cykli nasze ECU wysylaja dane, a co ile cykli je odbieraja. I jeden warunek - nie dzialaja wszystkie ECU (komp od absu, komp od silnika, komp od czegokolwiek innego NIE WYSYLAJA JEDNOCZESNIE DANYCH NA LINI K) a we fiacie jak wiadomo nie dzialaja naraz bo kazda wtyczka jest osobno (kazda linia K ma osobna wtyczke) Pojawia sie pytanie co jesli to faktycznie jest zlacze OBD Tam bez multiplexera ten numer nie przejdzie wg mnie..

    Edit: Rozjechaly sie wykresy czasowe to usilowalem poprawic
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    klimekkk, cieszy mnie to że łączy się z iaw49f. Takowy posiadam i w tą sobotę ew następną też będę próbował się ze swoim połączyć. Chwilowo z Vaga kabelkami się powpinam bo nie mam jeszcze przejściówki 3 pin.

    dziwnyjaworzno, drogo chcą za fejs z tej aukcji. Lepiej i taniej będzie w firmie Viaken.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Sm0kus
    To na wejsciu procka fejsu bedziemy mieli sila rzeczy sygnal ciagly - a to wg mnie uniemozliwia transmisje. Chyba ze program "wie" kiedy, co ile cykli nasze ECU wysylaja dane, a co ile cykli je odbieraja. I jeden warunek - nie dzialaja wszystkie ECU (komp od absu, komp od silnika, komp od czegokolwiek innego NIE WYSYLAJA JEDNOCZESNIE DANYCH NA LINI K) a we fiacie jak wiadomo nie dzialaja naraz bo kazda wtyczka jest osobno (kazda linia K ma osobna wtyczke)

    Jak na mój chłopski rozum ( z teorii sygnałów zawsze byłem noga ) to w VAGu po prostu za pomocą CAN interfejs po prostu wybiera urządzenie z którym się chce połączyć ( nie wiem czy wysyła indeksowane ramki czy jak bo szczegółowo nigdy się nie zagłębiałem w zasade działania sieci CAN).

    Natomiast we Fiatach to po prostu użytkownik pełni rolę tego wybieracza łącząc się z odpowiednim pinem. Co do samej transmisji po jednym kablu to nie jestem pewien czy aby napewno jest ona dwukierunkowa ... dopóki nie używamy polecania adaptacji czy coś w tym stylu to w zasadzie interesuje nas to co sterownik wysyła, a sama transmisja może być np. aranżowana zaistnieniem stanu wysokiego na linii przez zadany czas.

    No ale to takie nasze dywagacje.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Co do samej transmisji po jednym kablu to nie jestem pewien czy aby na pewno jest ona dwukierunkowa ... dopóki nie używamy polecania adaptacji czy coś w tym stylu to w zasadzie interesuje nas to co sterownik wysyła
    Nie jestem elektronikiem więc nie wypowiem się fachowo. Natomiast przypuszczam że transmisja jest dwukierunkowa ponieważ program wymusza aktywację różnych urządzeń - np. podczas testu obrotomierza program wymusza trzykrotne wychylenie wskazówki obrotomierza do pozycji 1500 obr/min. Załącza pierwszy lub drugi bieg wentylatora itp. Skoro wymusza pewne działania na sterowniku to znaczy że wysyła do niego sygnał prawda?

    Zresztą jak dla mnie najistotniejsze jest to że działa i nie muszę wydawać sporej kasy na euroscana i jakiegoś starego laptopa co ma 2xcom, bo najprawdopodobniej Bravo jest moim ostatnim samochodem bez OBD więc Euroscan po prostu nie ma przyszłości...
    pozrdawiam
    KK


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 20:11
  2. jaki mixer
    Napisany przez luki21 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2009, 20:55
  3. Wie ktoś może jaki kod mają te kolory?
    Napisany przez mihal85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-02-2009, 00:09
  4. Jaki olej do JTD
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-10-2008, 18:15
  5. Jaki to kod koloru?
    Napisany przez mihal85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 11:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kabel diagnostyczny fiat brava

fiat brava interfejs diagnostyczny

program diagnostyczny fiat bravo

interfejs diagnostyczny fiat

program diagnostyczny fiat brava

interfejs diagnostyczny fiat bravo

darmowy program diagnostyczny fiat

jaki program diagnostyczny do fiata

program do diagnostyki fiata brava

jaki interfejs do fiata bravo

kabel diagnostyczny fiat bravo

interfejs diagnostyczny do fiata

lokalizacji obd w brava linia k linia l

jaki kabel diagnostyczny do fiata

interfejs do fiata brava

interfejs diagnostyczny fiat brava

obd fiat bravafiat brava 98r obdinterfejs diagnostyczny fiat bravo 1 6 multijetJaki program diagnostyczny darmowy do Fiatavisa 1.83 pl darmowe oprogramowaniewtyczka do interfejsu fiat bravo 2008jaki interfejs diagnostycznyfiat brava 1.6 16v diagnostyka
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl