Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Pomierzyłem dzisiaj cewkę, wyszło prawidłowo. Odkryłem jeszcze 1 rzecz, otóż cewka była podpięta na odwrót, tj. ktoś liczył cylindry od strony cewki, a nie rozrządu. Generalnie czytałem gdzieś, że tak też powinno prawidłowo chodzić, ale po coś w końcu ta numeracja jest. Jutro zrobię test drogowy i jak nadal będzie to samo to jadę po nową cewkę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2013
    Skąd
    Smardzewice
    Postów
    4
    Auto
    punto 1,9 jtd
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Cewka jest jedna podwójna i ma dwa podwójne uzwojenia wtórne a co za tym idzie JEST MOŻLIWE uszkodzenie 1/2 uzwojenia i nie pali jeden gar. Sam mam taką cewkę
    Jeśli padnie któreś z wtórnych uzwojeń komputer tego nie wykryje.
    Nie możliwe jest takie uszkodzenie tej cewki żeby tylko jeden cylinder nie pracował, no chyba że gniazdo przewodu wysokiego napięcia się utleni, ale to by było bardzo widoczne, więc proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania bo prawdopodobnie podstawiły się zawory (pot) - zmniejszył się luz zaworowy do tego stopnia że po rozgrzaniu silnika zanika i zawór się nie domyka.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Przecież w tym silniku są popychacze hydrauliczne, więc jakim cudem miałby się luz przestawić?

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marcinex Zobacz post
    Nie możliwe jest takie uszkodzenie tej cewki żeby tylko jeden cylinder nie pracował, no chyba że gniazdo przewodu wysokiego napięcia się utleni, ale to by było bardzo widoczne
    Proponuje podszkolić się troszkę z budowy i działania transformatora A co powiesz na wewnętrzne przebicie końca jednego uzwojenia do masy przy wysokim napięciu? Multimetrem tego nie wykryjesz a jedno wyjście cewki nie będzie działać.

    Cytat Napisał pietrek1993 Zobacz post
    Pomierzyłem dzisiaj cewkę, wyszło prawidłowo. Odkryłem jeszcze 1 rzecz, otóż cewka była podpięta na odwrót, tj. ktoś liczył cylindry od strony cewki, a nie rozrządu. Generalnie czytałem gdzieś, że tak też powinno prawidłowo chodzić, ale po coś w końcu ta numeracja jest.
    Zapłon w tym silniku działa parami, czyli w jednym momencie 2 świece (czyli masz jedną iskrę chwilkę przed suwem pracy, drugą przed ssaniem) - rozwiązali to tak aby uprościć budowę układu sterowania zapłonem. Czyli możesz zamienić kable zapłonowe, tylko nie pamiętam które są parą.


    Cytat Napisał pietrek1993 Zobacz post
    Przecież w tym silniku są popychacze hydrauliczne, więc jakim cudem miałby się luz przestawić?
    Popychacze nie są wieczne, kiedyś przestają działać tak jak powinny i luz zaworowy jest wtedy zwykle za duży. Objawia się to "klepaniem" zaworów, w skrajnych przypadkach silnik chodzi jak diesel.
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 24-04-2013 o 23:30

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Zawory raczej odpadają, bo cała głowica była robiona pół roku temu.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    No tak więc co z tą cewką ? Pisałeś że chodzi na dwóch garach więc sprawa wydaje się chyba jasna, że jest do wymiany? Zamieniałeś kable żeby wyeliminować ich wpływ? Możesz też przyłożyć fajkę do głowicy przy pracującym silniku - powinna iskra skakać.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Narazie natłok zajęć nie pozwala na dłuższą zabawę z tym tematem, w piątek obadam jeszcze to tak jak mówisz.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Tylko, że jak silnik chodzi na trzech garach to jeszcze da sie jeździć (nie równe wolne obroty, ale nie powinien gasnać, troche słabiej przyspiesza). Ale jak chodzi na dwóch to auto ledno się rozpędza i gaśnie na wolnych, na dwójce wciskasz gaz w podłoge a auto ledwo idzie... takiej sytuacji chyba nie masz?

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2012
    Skąd
    Kraków/Rzeszów
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V 75km
    Rocznik
    1996
    Sprawa rozwiązała się sama, przewody układu chłodzenia twarde, pojawił się również olej w płynie chłodniczym. Diagnoza oczywista - uszczelka pod głowicą. Tyle, że najdziwniejsze jest to, ze była wymieniana na wakacjach w tamtym roku kiedy to głowica była robiona.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. fiat marea 1.8 16 v problem z cewką zapłonową
    Napisany przez Radwik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-03-2011, 17:41
  2. Jak sprawdzić czujnik ABS
    Napisany przez franek_89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-11-2010, 08:34
  3. Chce kupic ducato ale jak sprawdzić VIN???Pomocy
    Napisany przez mabi-LODZ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-09-2009, 10:17
  4. [ukł. chłodzenia] - jak sprawdzić czujnik temp. cieczy
    Napisany przez levisik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2009, 22:09
  5. co sprawdzić i wymienić?
    Napisany przez mary$ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-11-2008, 18:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak sprawdzic cewke w samochodzie

jak sprawdzic cewke zaplonowa

jak sprawdzic cewke zaplonowa czy jest dobra

jak sprawdzic czy cewka jest dobra

cewka fiat brava 1.2jak sprawdzic cewke bravo 1.4jak sprawidz cewke wnjak sprawdzic cewke miernikiemhttps:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438jak-sprawdzic-cewke-zaplonowa-190340sprawdzenie cewki zaplonowejjak samemu sprawdzic cewke zaplonowofiat bravo 1.4 12v jak sprawdzic cewkejak sprawdzic cewki zaplonowe w fiacie palio

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl