witam mam zamiar sobie zamontowac turbo z fiata coupe ma moze ktos w tym doswiadczenie? czy ktos juz to robil wiem mniej wiecej co mi potrzeba, potrzebuje porady krok po kroku oraz liste czeesci zeby zaczac
z gory dziekuje
pozdro
witam mam zamiar sobie zamontowac turbo z fiata coupe ma moze ktos w tym doswiadczenie? czy ktos juz to robil wiem mniej wiecej co mi potrzeba, potrzebuje porady krok po kroku oraz liste czeesci zeby zaczac
z gory dziekuje
pozdro
A masz samo turbo czy całość z kolektorami i i dolotem (i kompem)? Jak masz całość to będzie tyci mniej roboty. Kiedyś pisałem na forum co trzeba zrobić aby dołożyć turbo, poszukaj i poczytaj. Praca jest ciężka i czasochłonna.
a wiec mam kolektor, turbine i intercooler i chce po prostu dostawic to niewiem czy niezmienic tlokow tez od coupe bo podobno te seryjne w bravo niewytrzymuja doladowania. z czesciami niebenmdzie problemu jade na szrot i wykrecam z rozbitka to co potrzebuje tylko musze wiedziec co jeszcze mi bedzie potrzebne
W takim razie wydrzyj cały silnik i pozbędziesz się połowy problemów bo lista życzeń jest dość bogata jesli chodzi o uturbienie.Napisał pepo-p2
- turbina
- kolektory
- pompa oleju
- pompa paliwa
- komputer z wiązką + immobilajzer
- listwa z wtryskami
- IC + rury
- uszczelka odprężająca silnik
- kupa gratów i pierdołów których się nie spodziewasz
Najlepiej to jakbyś miał Coupete całą i z jednego do grugiego przerzucić i tyle.
hmm masz racje chyba wyrwe caly silnik z chlodnicami hmm a mam pytanko czy sie rozni pompa paliwowa pompuje wieksze cisnienie czy co? a olejowa tez wyglada na identyczna.
a co z tlokami? coupe ma chyba mocniejsze i gdzies jeszcze czytalem o wymianie uszczelki pod glowica na stalowa
Dokładnie tak.Napisał pepo-p2
Ale ma zwiększony obieg o turbinę a co za tym idzie musi mięć większą wydajność.Napisał pepo-p2
Tłoki raczej pozostają te same, w sumie konstrukcja 20VT jest dość mocna już, wymiana uszczelki wchodzi w grę w przypadku uturbiania 20V albo przy mocniejszym dłubnięciu 20VT seryjnego.Napisał pepo-p2
Uszczelkę pod głowicę, kup dobrą najlepiej stalową, na to akurat kasy nie żałuj, i jak chcesz zakładać jakieś mierniki ciśnienia doładowania to też warto rozplanować to teraz niż potem się bawić tym bardziej, że przy 5 garach bez turbiny już jest kiepsko z miejscem, nie jak jeszcze wrzucisz turbo.
Poza tym dobrze wcześniej pokombinować z hamulcami, w hgt złe nie są ale po doładowaniu mogą sobie nie poradzić, i ewentualnie po usztywniać furke, bo będzie rwać kierownicą przy ostrym wciskaniu gazu.
Radzą sobie z 16 VT... sama przekładka hebli z 20 VT nie jest kłopotem, ale ich eksploatacja sporo więcej kosztuje...Napisał szela
Robiąc taką operacje nie wiem czy nie wolał bym ściągnąć anglika.... przekładać po kolei a później resztę sprzedać..
no jestem aktualnie w angli dlatego dlubie przy aucie zeby zabic ta monotonie
A to Coupete na części tymbardziej możesz wyrwać po taniości tylko swapowac całość, poza tym 2,0 20VT oryginalne ma skrzynie ze szperą.Napisał pepo-p2
pepo-p2, wzuc caly silnik od coupe kupisz u siebie cala taka za 1000 funtow swap i do dziela jesli chcesz sie bawic w uturbianie to
wylalasz VISa ktorego masz
zakuwasz tloki
odprzasz silnik
robisz caly dol
nowy uklad wydechowy
strojenie na 0,3 bara na poczatke
nowy komputer czyli jak na poczatke to jakies 15 tys Pln
Bzdety piszesz, kucie silnika i 0,3 bara ? to po co wogóle zakuwac silnik? kute elementy wstawia się jak już wchodzisz w konkretne doładowanie a nie taki lajt.Napisał Animek
Hipo, wpierw naucz sie czytac
strojenie na 0,3 bara na poczatek !!!! czytaj ze zrozumieniem stroisz od podstaw czyli 0,3 potem dostrajasz po ulozeniu sie na 0,4-0,5 odprezasz silnik 0,6-0,7 stroisz na calkoiwitym dotarcieu 0,9-1,0 jak masz dobrze dotary odprezasz dalej gore i stroisz nawet na 1,2 pod warunkiem ze dobrych elementow masz zlozony silnik ale dol od HGT i tak powiniene byc zalozony od cupety znam takie autko co wlasnie te modyfikacje przerabialo i jakie byly problemy zwiazane z tym
jesli jestes takim super expertem to walnij strojenie odrazu na 1 bara to silnik sie wyzyga
kucie silnika i odprezanie jest jest obowiazkowe od 0,8 bara inaczej to rozpitoli ci sie wszystko po czasie
Ciekawe po co kucizne zakładać do takiego małeNapisał Animek
go doładowania.....Napisał Animek
Tyle to spokojnie dmuchnie w piku... i dalej nie trzeba kucizny...
ubek, mowimy o seryjnym silniku 2,0 20 v ten sam silnik w coupe z turbina jest kuty nie ma wafla pod turbo 1 bar trza kuc bo sie pozyga jak auto johnego po 2 przejazdach