Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Cz-wa
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.9 TD
    Rocznik
    1998

    Fiat Brava 1.9 TD kopci ca³y czas,jak ciep³y zamula.

    Witam serdecznie.

    Okazyjnie kupi³em bravkê 1.9 TD 100km 98 rok, do¶æ zaniedban±. Po wymianie maglownicy i zawieszenia przyszed³ czas na silnik.
    Odpala bez problemu, zanim siê zagrzeje ma³o kopci i siê ³adnie wkrêca na obroty, ale g³o¶no pracuje i stuka, jak siê zagrzeje zaczyna wiêcej kopciæ ju¿ od 1500 obrotów. Czasami gdy zagrzana ciê¿ko ruszyæ na jedynce z postoju powy¿ej 2 ju¿ ci±gnie ale s³abo, czasami odetka go i chwilowo wyrwie do przodu mocniej. Na turbinie ci±gnie mocno ale kopci ju¿ jak ¶wieca dymna. Po przejechaniu ok 40 - 50 km zamula silnik na niskich obrotach i w ogóle ciê¿ko ruszyæ trzeba du¿o gazu dodaæ, ¿eby zebraæ auto. Ogólnie silnik ca³y czas chodzi g³o¶no i nierówno jak traktor. Poprawia³em ju¿ rozrz±d i ustawia³em ko³o pompy na fasolkach i za¶lepi³em zawór EGR oraz wybi³em katalizator, zmieni³em filtry powietrza i paliwa. Turbinê ju¿ s³ychaæ i podejrzewam, ¿e trochê leje, ale jeszcze siê trzyma. Ogólnie mo¿e mia³ kto¶ podobny chocia¿ przypadek? Podam, ¿e przewertowa³em ju¿ wszystkie fora o fiatach. Wymiêkam ju¿ powoli



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    06 kwiecieñ 2013
    Sk±d
    ¦wiêtokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Witaj objawy jakie opisujesz czyli stukaj±cy silnik wskazuj± na problem z rozrz±dem/kontem wtrysku.
    Piszesz ¿e ustawia³e¶ ko³o pompy na fasolkach, pytanie jak to ustawia³e¶ ? na oko na s³uch ?
    Jak wybi³e¶ katalizator to turbo zawsze jest mocniej s³ychaæ. Mówisz ¿e leje a oleju ubywa ?
    Wg mnie albo ¼le ustawiony rozrz±d albo przestawiony rozrz±d albo zawór reguluj±cy kont wtrysku w pompie wtryskowej lucas.

  4. #3
    Klubowicz
    Do³±czy³
    19 grudzieñ 2012
    Sk±d
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    Dzisiaj u znajomego grzebali¶my w jego mary¶ce 1.9TD 100 taka m jak ty. te¿ mu kopci³a do¶æ mocno i mi³a mu³a..
    sprawdzili¶my rozrz±d.. okaza³o siê ¿e pompa wtryskowa by³a ¼le ustawiona. mo¿liwe ¿e masz rozrz±d przestawiony o z±bek, st±d te metalicze uderzenia bo zawory uderzaj± o t³oki. wa³ek rozrz±du ma byæ ustawony na równo z wycieciem w g³owicy.

  5. #4
    Master
    Do³±czy³
    11 kwiecieñ 2012
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisa³ krystian750 Zobacz post
    st±d te metalicze uderzenia bo zawory uderzaj± o t³oki.
    Ch³opie, czy Ty wiesz o czym piszesz? Jakby mu zawory uderza³y o t³oki to by zaraz silnik straci³ kompresje i nie pracowa³ wcale.

  6. #5
    Klubowicz
    Do³±czy³
    19 grudzieñ 2012
    Sk±d
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    Cytat Napisa³ markshall Zobacz post
    Ch³opie, czy Ty wiesz o czym piszesz? Jakby mu zawory uderza³y o t³oki to by zaraz silnik straci³ kompresje i nie pracowa³ wcale.
    y masz wogóle pojêcie o mechanice?wiesz ¿e ten silnik jest 4 suwowy? sk±t wiesz ¿e t³ok uderza³ na sprê¿aniu? ¿e nie by³o kompresji? wiesz z jakiego materia³u jest zrobiony t³ok a z czego zawory?
    Robi³em g³owice w TD który klepa³ bo ¼le by³ ustawiony rozrz±d i na t³okach odbi³y siê zawory i g³owicy nic sie nie sta³o.
    Wiêc gdyby to by³o nie mo¿liwe to bym tego nie napisal.

  7. #6
    Master
    Do³±czy³
    11 kwiecieñ 2012
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisa³ krystian750 Zobacz post
    masz wogóle pojêcie o mechanice?wiesz ¿e ten silnik jest 4 suwowy? sk±t wiesz ¿e t³ok uderza³ na sprê¿aniu? ¿e nie by³o kompresji? wiesz z jakiego materia³u jest zrobiony t³ok a z czego zawory?
    Wygl±da na to ze to Ty nie masz pojêcia o mechanice i dzia³aniu silnika 4suwowego. Je¶li twierdzisz, ¿e mo¿na sobie je¼dziæ z zaworami uderzaj±cymi o t³oki i nic poza klepaniem siê nie dzieje, to powodzenia Ci ¿yczê. A Twoje TD mog³o mieæ w przesz³o¶ci zerwany pasek i stad ¶lady zaworów.

  8. #7
    Klubowicz
    Do³±czy³
    19 grudzieñ 2012
    Sk±d
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    Ja nie ma TD tylko JTD przecie¿ nie pisalem ¿e to robi³em u siebie, tylko go¶ciowi który tak je¼dzi³. Ale chcia³ zrzuciæ glowice i j± splanowaæ i sprawdziæ szczelno¶æ to mu to zrobi³em bo mnie o to poprosi³ i wtedy uzna³em ¿e to mo¿liwe ¿e jesli silnik mia³ ¼le ustawiony rozrz±d i procowa³. Ale du¿o pali³ i g³o¶no klepa³.ale go¶ciu 20km przejecha³ na takim silniku i nic z³ego siê nie sta³o a wiadomo mog³o byæ gorzej..
    A bylem takiego samego zdania jak ty.
    Wiêc dobra masz swoje zdanie, i pozostajesz przy nim to ok.
    A pozatym w mojej bravie nie urwa³ siê nigdy pasek bo jak by siê tak sta³o to cale auto ju¿ dawno by³o by na z³omie.
    Ostatnio wymienia³em panewki:
    https://www.youtube.com/watch?v=d6nS...Pl_rr2a4Cnf6dg

  9. #8
    Master
    Do³±czy³
    11 kwiecieñ 2012
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisa³ krystian750 Zobacz post
    Ja nie ma TD tylko JTD przecie¿ nie pisalem ¿e to robi³em u siebie,
    Chodzi³o mi o TD które pisa³e¶, ¿e robi³e¶ - taki skrót my¶lowy Wiêc pasek te¿ siê móg³ urwaæ kiedy¶ w w/w TD, nie w Twoim JTD

  10. #9
    Klubowicz
    Do³±czy³
    19 grudzieñ 2012
    Sk±d
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    ;0
    Cytat Napisa³ markshall Zobacz post
    Wiêc pasek te¿ siê móg³ urwaæ kiedy¶ w w/w TD, nie w Twoim JTD
    No spoko nie ma problemu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Cz-wa
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Ogólnie rozrz±d ustawia³em na znaki, jest dobrze ustawiony. Pompê regulowa³em na fasolkach metod± kopcenie-praca-s³uch, obecnie jest najlepsze ustawienie. Auto ma lekk± szarpaczkê i nie równo pracuje. Zauwa¿y³em te¿ wyciek ropy na elektrozaworze k±ta wtrysku. Po za tym podejrzewam te¿ z³y luz zaworowy bo stuka g³o¶no jeden zawór, jak by siê nie domyka³. A co do tej konwersacji nie ma mowy o bezkolizyjno¶ci w dieslu, ka¿de odstêpstwo od normy powoduje masakrê g³owicy. Ostatnio znajomemu w Espace I 2.2 td poszed³ klin na kó³ku zêbatym od wa³ka, w efekcie czego po³ama³o 3 popychacze, pêk³ jeden t³ok... Zosta³a tylko wymiana silnika
    Teraz pytanie czy da siê samemu zregenerowaæ zawór k±ta wtrysku i czy on jest widoczny po zdjêciu pokrywy tu¿ pod link± przyspieszenia z wtyczk± 2pin i d³ugim kablem id±cym za pompê, bo wcze¶niej my¶la³em, ¿e to zawór stopu dopiero manual mnie u¶wiadomi³.
    Ostatnio edytowane przez Fikovr ; 30-12-2014 o 12:25

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Cz-wa
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Jestem w³a¶nie w trakcie regeneracji zaworu nastawiacza kata wtrysku, wszystkie oringi skompletowane, wiêc zostaje to posk³adaæ do kupy i zobaczymy co dalej. Mo¿e uda siê po¿yczyæ interface i podepnê siê pod kompa. Je¿eli zawór nastawiacza ¼le pracowa³ to moje wcze¶niejsze nastawianie pompy na fasolkach diabli wziêli.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Cz-wa
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    No nie wytrzymam... Za³o¿y³em ten zregenerowany zawór nastawiacza k±ta wtrysku i podczas pracy chcia³em dokrêciæ, okaza³o siê, ¿e kabelek jeden by³ przetarty i zrobi³em zwarcie, w efekcie czego auto nie odpala, ¶wiece ¿arowe nie grzej± i nie ga¶nie FIAT CODE. Pozamiata³em immo? czy jaki¶ bezpiecznik? bo raczej wszystkie sprawdza³em i s± ok.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Cz-wa
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Przyczyna znaleziona bezpiecznik nad schowkiem, zawór cyka ju¿ ³adnie po regeneracji, auto ciszej i miêkko pracuje. jak bêdzie trzeba porady w tych kwestiach pisaæ
    P.S. Rzadko jednak , ale siê zdarzaj± diesle bezkolizyjne choæby 1.9 tdi 115 koników w A4 96 rok

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    27 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Cz-wa
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Panowie czy jest tu kto¶, kto ogarnia tê zakichan± pompê lucasa FT09? Mnie ju¿ rêce opadaj±. Po regeneracji zawora k±ta wtrysku wszystko chodzi³o elegancko do momentu wyci±gniêcia akumulatora do ³adowania. Albo ECU siê pogubi³, albo diabli wiedz± co siê sta³o. Nie sz³o odpaliæ auta, odpala³ na chwilê i gas³, do momentu, a¿ po 15 minutach za³apa³ i ju¿ jako tako pracowa³ klekoc±c niemi³osiernie. Otó¿ zawór k±ta wtrysku sterowany jest przez ECU i w momencie przekrêcenia stacyjki na ON dostawa³ napiêcie i zaraz po odpaleniu ju¿ napiêcia nie nim nie by³o, silnik przyspiesza³ zap³on na zimnym i gas³. ¯eby da³o siê je¼dziæ podpi±³em zawór pod napiêcie z zap³onu sterowanego stacyjk±, jest stale opó¼niony ale ³adnie pracuje . Próbowa³em ju¿ kablem Viakena podpi±æ siê pod ecu, ale nie da³o rady. Mo¿e orientuje siê kto¶, co czy jaki czujnik steruje przez ECU tym zaworem k±ta wtrysku?


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.6 LPG zamula i skacze temperatura
    Napisany przez Archie85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-04-2014, 18:02
  2. Fiat brava 1.4 Przegrzewa siê, brak ciep³ego nawiewu
    Napisany przez Brava125 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-05-2013, 21:42
  3. Fiat Brava 1.9JTD Kopci z silnika
    Napisany przez rosja20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-01-2013, 16:23
  4. Fiat Brava 1.9 TD 75km kopci na czarno na du¿ych obrotach.
    Napisany przez tlepa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 17-12-2012, 08:19
  5. Brava 1.6 16V na LPG szarpie, zamula, nie ma mocy, strzela, pomocy!
    Napisany przez artus2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 10:48

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

fiat brawa 19td 98 po wymianie rorzadu dziwnie pracuje i kopci

brawa 19td 98po wymianie pompy wody silnik kopci

fiat 1.9td jak ustawic popychacze

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl