Zbieram się za wymianę rozrządu u siebie, zestaw z pierwszego linku wydaje się ok, ale zrobię jeszcze rozeznanie.
Zbieram się za wymianę rozrządu u siebie, zestaw z pierwszego linku wydaje się ok, ale zrobię jeszcze rozeznanie.
Ok no to czekam na twoje śledztwo ;]
Przyszła wiosna i zamierzam zająć się nadkolami..
Kwestia tego czy w takim stanie lepiej oddać je profesjonaliście czy spróbować pozbyć się rdzy samemu..
20140323_151604.jpg
Myślę żeby to zrobić tak..
1. Wyszlifować do blachy
2. Następnie coś na rdzę
BRUNOX EPOXY ŚRODEK NA RDZĘ+PODKŁAD SPRAY 400ml (4066171976) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
3. Potem szpachla
NOVOL Szpachla UNI 0.75kg (4074260623) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
4. Podkład pod lakier
6. I malowanie..
Tragiczny pomysł?
Jak dla mnie to już jest za późno. Jak zaczniesz szlifować to zrobisz dziury. Bez spawania się nie obędzie chyba.
P.S.
Był malowany w tym miejscu że to tak skorodowało ?
tak po zdjeciu ciezko stwierdzic, ale chyba cos tam juz było szpachlowane.
wyczysc to, moze nie jest tak zle. wtedy jaki kwas na rdze i dalej to juz wiesz.
jesli po wszystkim zabezpieczysz to towotem, albo innym smarem stałym od strony wewnetrzbnej to powinno to troche wytrzymac.
Myślę że na pewno było coś kombinowane
Ogarnę za tydzień i dam znać jak to wygląda..
Pogoda deszczowa więc poczekam na garaż ;]
Btw. Co może być przyczyną..
- Brak masła pod korkiem - płyn chłodniczy ubywa - dymi na biało ale nie tak znów strasznie..
- Znikanie oleju po 1500 km jak jest na miarce połowa znika prawie na suszę..
- Silnik wkręca się na obroty ale nie przyśpiesza tak jak powinien, robię się zawalidrogą..
- Uczucie jakby kapcia w lewym przednim kole - charakterystyczny dźwięk..
Strzeliło mu 200.000
Pomyślałem że warto było by sprawdzić co nieco
Musiałbym..
- Wymienić rozrząd
- Sprawdzić stan zawieszenia/ewentualna wymiana
- Wymienić olej
- Kupić hamulce na tylne koła
- Zakonserwować podwozie
- Zrobić progi..
- Zregenerować pompę wspomagania - wyciek
- Zregenerować maglownicę
- Wymienić szybę - widoczne pękniecie z lewej strony/sam dół..
Czy jest opcja zrobić to wszystko niedużym kosztem? ;/
znikanie oleju i biały(niebieskawy) dym to znak ze pali olej, może uszczelniacze, albo pierscienie.
to wszystko co opisales musi kosztowac. zaczyna sie temat opłacalnosci
Szczerze mówiąc, opłacalność w/w napraw stoi pod znakiem zapytania.
Zrobienie progów i zakonserwowanie budy wyniesie z 1000zł , chyba że sam to zrobisz to będzie dużo taniej.
Rozrząd to ~250zł + robota
Zawieszenie - trudno powiedzieć, wymiana samego przodu (wahacze,łączniki, końcówki drążków, ew. amory ) to kolejne kilka stów, a nie wiadomo jak tył
Olej + filtr - powinieneś się zmieścić w 100zł plus robota, zależy jeszcze jaki olej wybierzesz
Hamulce tylnego koła nie powinny kosztować dużo
Regeneracja pompy i maglownicy nie wiem ile kosztuje, ale pewnie nie mniej już 300zł
Szyba - kolejne 300 zł
Nie wiadomo co z tym silnikiem...
Razem to może wynieść z 3000zł jak nie więcej, podejrzewam, że za sprawne auto też gdzieś tyle weźmiesz.
Powiem tak - ja u siebie podjąłem się wymiany progów (900zł) za to silnik mam zdrowy i oprócz wymiany termostatu, bendiksu i rozrządu nic nie muszę robić. Poza tym mam dwuletni gaz
Ale gdyby silnik kulał, w bliskiej perspektywie było dużo innych napraw + rdza to raczej bym nie pakował kasy tylko szukał czegoś młodszego.
Ale z drugiej strony, jak zainwestujesz sporo kasy to wiesz czym jeździsz, kupując kolejne 10-letnei auto znowu jest loteria. Blacharz opowiadał mi, że robił jakiś czas temu golfa 3 - rdza wszędzie gdzie się da, naprawa wyniosła koło 4000zł ale właściciel miał sentyment do tego auta i chciał nim jeszcze długo jeździć
I to pod wielkim znakiem ?
- Co do progów gdybym robił je sam wyszło by mi ok 200 zł - przeliczałem sobie - ale to mega ekonomiczne podejście
- Rozrząd fakt wyjdzie ok 350 zł
- Co do zawieszenia - jeszcze daje rade ale powoli, powoli zbliża się do punktu 0
- Olej + Filtr - bawiłem się już w to i fakt wyjdzie ok 100 zł
- Hamulce - powinny jeszcze wytrzymać - mam nowe na przodzie ;]
- Regeneracja może kosztować nawet więcej ;/
- Co do szyby to może jakaś używka?
Ile pi razy oko może wziąć mechanik za sprawdzenie silnika? Ecu powinien sypać błędami jak będzie coś nie halo?
Widzę że cisza jak makiem zasiał :]
Ale mam problem już w innej kwestii..
Dopóki nie padał grad to nie było widać pęknięcia a teraz - posunęło się dalej ;[
Wygląda to tak..
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 76f786918949b.jpg
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - c55051dea1aea.jpg
Czy waszym zdaniem warto kupić szybkę używkę czy nówkę?
Da rade samemu to zrobić z pomocą kumpla?
Jeszcze do tego dojdzie znaczek w wydziale komunikacji..
Używka zawsze tańsza, a jak nie będzie porysowana, to nie zauważysz różnicy. Twoja też nowa nie jest
Jak obejrzysz filmik jak to zrobić to sobie we dwie ostrożne osoby poradzisz.
Szyba jest klejona, więc nie będzie tak prosto. Co do naklejki - jakbyś się zdecydował jednak na usługę kogoś, kto zajmuje się szybami, to bez problemu powinien ja przekleić. Sam kiedyś zamówiłem niepotrzebnie nową naklejkę
Warto przemyśleć części używane szczególnie z prywatnego importu aut z niemiec
A w Kato jest jakiś szrot czy podobne gdzie mogą mieć szyby? ;]
Ewentualnie z importu?