Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo

    Falujące obroty 1.4 12V

    Witam na forum!
    Mam od jakiegos czasu Bravo 1.4 12V i mam z nim problem.
    Na początku problem był z jazdą na benzynie. Czasem silnik tracil moc. Ale ze wzgledu ze jezdzilem na LPG to nie zwracalem na to uwagi.
    Ale jak przyszly mrozy trzeba bylo wkoncu cos jeździc na benzynie i zaczal sie problem. Zaczelo sie od mrozu -23. Auto normalnie zapalilem na benynie i chodzilo tak z 10min i raptem zgaslo. Potem cały dzień ciężko palil. Lapał powoli na 1, 2 cylinder itd. i gasł na skrzyzowaniach.
    Po jakimś miesiącu juz nie wróciłem z miasta. Skonczył mi sie LPG (był akurat mały mroz to jechalem na gazie). Przełączyłem na benzyne i zonk. Zero mocy, silnik wkrecal sie na maks 4tys, ledwo co palil, nie mogłem ruszyc z miejsca. Zaciagnełem go do serwisu FIATA. Ale gosc z którym gadalem nie mial calkowicie o niczym pojęcia. Wciskal mi ze silnik jest zagazowany i wogole do d... (potem jak nim sie przejechal to stwierdzil ze jest w bdb stanie) wogole strasznie mieszal i ogolnie twierdzil ze "gaz to g..." Typowie powiedzenie ludzi ktorzy nie mieli z nim doczyneinia. Chcial mi wcisnąć sterownik za 4tys, bo niby był padnięty. Ale okazało sie ze jest OK! Samochod odebralem z kwitem na którym pisalo cos "Kontrola ukł. sterowania czy zapłonowego".
    Auto jakos chodziło na benzynie, ale ledwo mialo 700obr, gosc stwierdzil ze trzeba je odmulic i jezdzic na benzynie. Po kilku dniach wlalem LPG i znow d... Samochod juz zaczął gasnąc nawet na gazie. Serwis calkowicie do bani, nawet nie brali pod uwage tego ze w samochodzie jest LPG i kazali jezdzic na benzynie (kurde zebym mial zamiar jezdzic na benzynie to bym kupil auto tylko na benzynie, to chyba oczywiste).
    Wkurzyłem sie i pojechałem do brata. Podciągnął mi obroty zeby silnik nie gasł. Zmieniliśmy przewody, silnik krokowy, zmienialismy wtrysk i inne cuda nie widy. Po tym wszystkim teraz problem jest inny. Faluja obroty na gazie i benzynie. Raz ma 900, raz 600, a raz 1500. Często po przygazowaniu do 5-6tys auto spada z obrotow jak powinno ale nie do 1500obr czy tam 900obr tylko gasnie. Cięzko tez pali. Raz lapie odrazu, a raz trzeba go kręcic ile wlezie. Nie mam juz pojęcia o co tu chodzi. Strach tym wyjezdzac na misto bo w pewnym momencie moze poprostu nie zapalic albo gasnąć z niewiadomych przyczyn.
    Wie ktos moze co to moze byc? Bo mi juz sie skończyły pomysły.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pierwsza rzecz jaka mi się nasunęła po przeczytaniu i objawach to padnięta lambda - trzeba by było sprawdzić jakie daje napięcia.
    Kolejną rzeczą może być uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej w termostacie.
    Ten wtryskiwacz to zmienialiście sam czy razem z zespołem przepustnicy?

    Układ wydechowy nie zatkany przypadkiem? Dolot powietrza szczelny?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    Wtrysk byl zmieniany kompletny ze wszystkim. Wydech raczej OK. Doloty sprawdzane, wszytko szczelne.
    A co ma czujnik cieczy do tych obrotow? Lambda jeszcze nie sprawdzana.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Do obrotów teoretycznie nic, ale ssanie jakoś musi włączać.
    Co do lambdy to w 1.4 na instalce II-gen emulacja lambdy na gazie jest realizowana przez zwarcie, dlatego mógł chodzić dobrze na gazie, a kiepawo na benzynie. Sprawdź koniecznie bo coś mi mówi, że to właśnie to.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    Da sie ją jakos sprawdzic w domowcyh warunkach (jakis miernik?). Czy tylko w serwisie?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Da się KLYK
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    Czyli ma miec 0.2-0.8, ale czego? Volta?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tak, teoretycznie prawidłowa praca lambda w naszych samochodach jest określana w zakresie 0,0-1,0 Volt.
    Sprawdź czy w ogóle lata czy stoi na jakiejś wartości.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    Prawidlowo jest jak wartosc sie zmienia czy stoi w miejscu?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,869
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    rafal735r, wartość ma falować,najlepiej w granicach 0.3 do 0.7 V ale może to być trochę więcej lub mniej
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    Jeszcze nie sprawdzalem tej lambdy, ale dzis zauwazylem ze jak silnik byl zimny to nie chcial chodzic na gazie ani benzynie, a jak sie nieco zagrzal to juz bylo OK. Moze ten objaw powie cos wiecej?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,869
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Sprawdź czujnik temperatury silnika i silniczek krokowy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    Krokowy wymieniony. Mysle ze to moze byc czujnik temp. Problem w tym ze nawet nie ma ich na allegro!

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    sa na allegro, jesli nie mozesz ich znalesc to podjedz do motorzzacyjnego na pewno beda mieli

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2011
    Skąd
    ID
    Postów
    22
    Auto
    Bravo
    To sa takie?:
    http://allegro.pl/czujnik-temp-wody-...501849704.html
    http://allegro.pl/czujnik-temperatur...512072656.html

    Ten taki tani:
    http://allegro.pl/czujnik-temperatur...493194904.html

    Co znaczy te info na aukcji: "Nowy jedno stykowy czujnik temperatury płynu chłodzącego podający informację NIE na zegar w liczniku ( do komputera), firmy HART"


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 17:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 11:59
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 21:14
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-01-2009, 00:18
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik temperatury fiat bravo 1.4

fiat bravo 1.4 12v falujace obroty

falujace obroty fiat bravo 1.4

czujniki temperatury w fiat bravo 1.4

fiat bravo 1.4 12v obroty

spadajace obroty fiat bravo 14 12v

fiatklubpolska.pl falujace-obroty-1-4-12v-11870

fiat bravo falujace obroty

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl