Podjąłem kolejna próbę zczytania błędów i znów niepowodzenie, nic nie wykazało, zero błędów a mocy dalej brak :/ czy ktoś ma jakieś pomysły czy muszę czekać aż błędy znów się pojawia?
Podjąłem kolejna próbę zczytania błędów i znów niepowodzenie, nic nie wykazało, zero błędów a mocy dalej brak :/ czy ktoś ma jakieś pomysły czy muszę czekać aż błędy znów się pojawia?
ja dziś też oddałem do serwisu samochód bo nie mogłem zdiagnozować, żaden błąd się nie świeci, przed chwilą dzwonili, że przepływkę podmienili, nic to nie dało, dalej brak mocy w dolnych partiach obrotów, a najgorsze, że zrobiło się raptownie nie wiem skąd. Żaden mechanik nie chciał się tego podjąć.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
To widzę że masz podobny problem do mojego, jak już się dowiesz co było przyczyna to daj znać może jakoś mi to pomoże bo jak narazie problem nie rozwiązany :/
zapraszam Klik
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
wszystko pięknie, ale czy ktoś zna odpowiedź na moje pytanie??
Jakie jest bazowe ciśnienie turbosprężarki w takiej 105 konnej bravie? tzw base-boost?
Proszę jest wszystko opisane Klik wystarczy poszukać.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
piszesz o tym? - Ciśnienie sprężania2,5...3 MPa
nie rozumiem tego pytanie, jest temat w którym zawarte jest wszystko na temat bravo 19 JTD jak i TDNapisał hoffi
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
albo się nie rozumiemy, albo ja czegoś nie rozumiem
turbosprężarka w JTD, 105 konnym jest ustawiona na odpowiednie ciśnienie doładowania za pomocą waste-gate (jego naciągu)
powinno to być sztywne ciśnienie a nie w jakimś zakresie
Turbosprężarka / o zmiennej geometrii łopatek turbiny
w tej turbinie nie ma zmiennej geometrii łopatek
Stopień sprężania 18,45 ą 0,5 bara. nie masz zmiennej geometri bo taka była montowa w 19. JTD mareach z CF3 po 2001 r w ostatnich europejskich egzemplarzach. Stopień jest taki sam dla silników CF3 czy CF2
jak nie wierzysz to masz jeszcze Tu;KLIK
I 200 NM
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Tak jak myślałem nie rozumiemy się jednak jakbyś wygenerował 18,5 bara z turbiny i dał to ciśnienie w intercooler, zapewne w chwilę rozsadziło by Ci go żadna chłodnica by tego nie wytrzymał, nie mówiąc o wężach gumowych, doprowadzających ciśnienie do kolektora ssącego...
Wartości realne to nie 18,5 bara ani nawet 8,5 bara będą to wartości rzędu max 2 bary (stąd właśnie moje pytanie na tym forum )
Chciałbym się dowiedzieć jakie ciśnienie w naszych bravkach daje turbina jakie jest jej ciśnienie bazowe, aby móc zdiagnozować brak odpowiedniej mocy...
Jak to działa?
Spaliny wylatują z kolektora wydechowego i przelatują przez turbinę, która zaczyna się "kręcić"... przy pewnej wartości spalin zaczyna ona wytwarzać ciśnienie powietrza, im więcej damy spalin, tym większe ciśnienie uzyskamy na wyjściu turbosprężarki... Aby zapanować nad tym ciśnieniem upuszczamy nadmiar spalin, które zamiast do wirnika trafiają bezpośrednio do wydechu. Od tego właśnie jest cięgno waste-gate, które do tego jest stworzone... Cięgno WG:
działa jak siłownik pneumatyczny, im więcej damy ciśnienia na niego tym bardziej się wychyli, stąd też jeśli odpowiednio ustawimy ten zawór może on nam automatycznie utrzymywał odpowiednie ciśnienie
i tutaj właśnie moje pytanie, na jakie ciśnienie bazowe w naszych bravach jest ustawione to ciśnienie?
rozumiem o Ci chodzi teraz chodzi , sprężanie to 1.05 Bara, niektórzy ustawiają na 1.1 bara. Tylko tak myślę, czy coś Ci to pomoże, jesli chodzi Ci o zwiększenie mocy, bo wydaję mi się, ze będziesz musiał jeszcze zmienić ilość paliwa. Ilością paliwa to już Tuner powinien się zając.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
chcę przwrócić temu auto wcześniejszą świetność na dodawanie mocy mam saaba, też w turbo i starczyNapisał lukq
w Bravie w pierwszej kolejności sprawdzę czy turbina ładuje odpowiednie ciśnienie a później będę grzebał dalej
dzięki za odpowiedź, o to właśnie mi chodziło
jak będziesz to sprawdzał sprawdź od razu kondycję węży i połączeń, bo słabe sprężanie też może być tego przyczyną.Napisał hoffi
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
od tego zacząłem wymieniłem wężyki podciśnieniowe na silikonowe, wyczyściłem EGR i została sama turbina ale nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o ciśnieniu bazowym...Napisał lukq
podłącze manometr i lookne