Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2010
    Skąd
    Sławków
    Postów
    11
    Auto
    Fiat bravo 1.9td 100

    Duże ciśnienie w ukłądzie chłodzenia

    Witam!
    Mam problem z moim fiatem bravo 1.9td 100.
    Pewnego dnia po przejechaniu około 50km auto nagle strasznie się zagrzało. Od tamtego czasu zaczęło wywalać płyn chłodniczy przez zbiorniczek i jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Wymieniłem termostat, uszczelke pod głowicą i problem dalej pozostał.
    Ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Sprawdź jeszcze czy korek w zbiorniczku wyrównawczym masz sprawny.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał karpiu01 Zobacz post
    Wymieniłem termostat, uszczelke pod głowicą i problem dalej pozostał.
    Ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną?
    Możesz mieć cały czas zapowietrzony układ, no i sprawdź ten korek o którym pisze kolega dudu$
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2010
    Skąd
    Sławków
    Postów
    11
    Auto
    Fiat bravo 1.9td 100
    Korek był sprawdzany i układ też był kilka razy odpowietrzany.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jak tyle zrobiłeś to moim zdaniem masz zatkaną chłodnicę. Przypadkiem może ktoś potraktował uszczelniaczem do chłodnic co spowodowało, że zatkały się kanaliki.
    Bo skoro UPG, termostat wymieniony, układ odpowietrzony to raczej zostaje chłodnica.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2010
    Skąd
    Sławków
    Postów
    11
    Auto
    Fiat bravo 1.9td 100
    Tak tylko wodę wywala ze zbiornika odrazu po odpaleniu. Auto nie ma czasu się zagrzać więc to raczej nie chłodnica.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Termostat zakładałeś oryginalny czy jakaś przeróbka, wygląda to tak jakby silnik w ogóle nie miał obiegu, przewodów raczej zamienić się nie da więc skoro jesteś pewny że nie jest zapowietrzony to tylko UPG przychodzi mi do głowy.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2010
    Skąd
    Sławków
    Postów
    11
    Auto
    Fiat bravo 1.9td 100
    Termostat jest Verneta. Wszyscy mówią że to UPG tylko że to już wymieniłem i to jest największy problem...

  10. #9
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał karpiu01 Zobacz post
    Wszyscy mówią że to UPG tylko że to już wymieniłem i to jest największy problem...
    Ja też byłbym za UPG, to że wymieniałeś wcale nie musi świadczyć o ty że nie puszcza gdzieś kompresji do układu chłodzenia. Głowica była planowana i sprawdzana na szczelność bo może być że gdzieś w głowicy masz jakieś mikropęknięcie to to powoduje Twoje problemy. Nic innego do głowy mi nie przychodzi, zwalaj głowicę i daj gdzieś gdzie Ci ją kompleksowo sprawdzą na szczelność i przyleganie.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2010
    Skąd
    Sławków
    Postów
    11
    Auto
    Fiat bravo 1.9td 100
    Głowica była sprawdzana i planowana. Mechanik powiedział, że jeszcze raz ją obejrzy. Mówi też, że może być gdzieś pęknięty blok silnika.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał karpiu01 Zobacz post
    Mówi też, że może być gdzieś pęknięty blok silnika.
    Blok to raczej mało prawdopodobne bo musiała by być pęknięta tuleja cylindra, dopiero wtedy kompresja sadziła by do kanałów wodnych. Ja raczej obstawiałbym na głowicę, może mieć jakieś małe pęknięcie którego nie zobaczysz.
    Ciekawe tylko czy mechanik sprawdzał tą głowicę na szczelność ciśnieniem czy tylko same zawory.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    a w jakim stanie jest pompa wody ? była wymieniana ?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    a w jakim stanie jest pompa wody ? była wymieniana ?
    Pompa raczej odpada skoro wyrzuca płyn zaraz po odpaleniu, diesla tak momentalnie nie zagrzeje.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli dzieje się to momentalnie po odpaleniu to albo nadal UPG, albo coś nie tak w małym obiegu (przytkany). Sprawdzaliście jego drożność?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Problemy z rozruchem po jeździe na LPG -rozwiązanie problemu
    Napisany przez waho. na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-02-2017, 21:53
  2. Czy coś się mogło stać po jeździe z małą ilością oleju?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2011, 16:21
  3. Wypadek na zjeździe z E4
    Napisany przez KrzychuB na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-07-2010, 12:31
  4. Fiat Punto I 1.1 55KM 95rok lekkie mulenie przy jeździe.
    Napisany przez punol na forum Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-03-2010, 12:41
  5. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 23:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438duze-cisnienie-w-ukladzie-chlodzenia-14930

fiat bravo duze cisnienie w chlodnicytermostat a cisnienie w ukladziebrava wyzuca plyn zbiornikiemfiat punto cisnienie w zbiorniku plynu forumwysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia fiat brawatermostat cisnienie w ukladziecisnienie w zbiorniczku wyrownawczym.mareaproblem z ukladem chlodzenia cisnienie w zbiornikufiat brava 19 td problem z ukladem chlodzenia19 td duze cisnienie w ukladzie chlodzeniafiat brava 19 td duze cisnienie w ukladzie chlodzenia

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl