Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 45
  1. #16
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał aramis1981
    czul bym je na kierownicy...??
    napewno byś czuł i nie tylko drgania ale i szarpanie kierownicą jeśli na jednej jest bąbel...
    Tak na szybko żeby w miarę możliwe wyeliminować koła możesz przerzucić przód na tył dodatkowo zmieniając strony lewa na prawo o ile opony nie są kierunkowe.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek (ale może:p) podczas większych mrozów gdy odpalałem auto strasznie długo musiałem odpalać i podczas rozruchu silnika wyczuwałem tak samo duże trzęsienie silnikiem oraz deski rozdzielczej. Jednak kilku "fachowców" stwierdziło że to diesel i przy niskich temperaturach jest to normalny objaw i musi zatrzęść autem? Z kolei gdy temperatura była juz koło 0 stopni podczas odpalenia nic nie trzęsło, odpalal od "styku"
    Jest to mój pierwszy diesel i niestety nie znam sie na tych silnikach, więc z góry sory za czasem banalne pytania.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wiesz co mi jeszcze przyszło do głowy... na którejś półosi między skrzynią a przegubem jest taka "masa tłumiąca" może guma zbutwiała i luźno lata i stąd te wibracje...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    Waho,
    nawet nie wiedziałem o owej masie tłumiącej sprawdzę to też... umówiłem się na poniedziałek z mechanikiem ale wolę zebrać jak najwięcej potencjalnych powodów żebyśmy sprawdzali po koleii wszystkie potencjalne przyczyny, Jeszcze raz dziękuję Wam bardzo...

  6. #20
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja bym obstawiał poduszkę pod skrzynią albo silnikiem. Sprawdź czy ma jest ważna prędkość czy bieg. Pociągnij 3 do 85 i zobacz czy są drgania, zwolnij i przy 75 wrzuć 5(mocno naciśnij gaz bo obroty będą niziutkie) i zobacz jak będzie się zachowywać auto.
    Przy poduszce pod skrzynią typowym objawem jest drganie lewarka i uderzenie po wciśnięciu gazu. Jak będziesz trzymać rękę na lewarku, zdecydowanie wciśniesz gaz to przy wybitej poduszce powinieneś poczuć uderzenie.
    P.S.
    A mogę spytać gdzie jeździsz do mechanika?

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    Witam ponownie,

    No i po wszelkich próbach...

    A więc:

    Drgania się nasilają od około 70/80 km bez względu czy przeciągam go na 3 biegu czy też wrzucam z 3 biegu na 5 bieg:/, po prostu od tej prędkości zaczyna mi trzepać całą deską rozdzielczą nie czuje tych drgań na kierownicy ani "za bardzo" na lewarku(wibruje cały przód więc ciężko stwierdzić:/).

    Drgania porównam do "pralki" () gdy wciskam pedał gazu od 70/80 zaczyna bardzo trząść ale przy przekroczeniu 110 km nie wali tak po desce ale czuje że wibracje są - domyślam się, że są na tyle szybkie że nie czuje ich aż tak bardzo...

    Jedno mnie dziwi, że jak puszczam pedał gazu wibracje tak jakby ustawały (albo się na tyle zmniejszają że nie są na tyle odczuwalne w porównaniu gdy wciskam pedał gazu).

    Przerzuciłem tylne opony na przód i objawy są te same...

    Po prostu tragedia...

    Szela:
    Co do mechanika jeżdżę na sosnowiec przy osiedlu Kukułki ponieważ mój znajomy tam pracuje na stacji diagnostycznej i maja tam warsztat. Jutro jadę posprawdzać wszystkie gumy etc... mam nadzieje że to jakaś pierdoła... Nie znam niestety żadnych innych mechaników tym bardziej po poprzednich przejściach ze starym autem.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ciekawe czy jak się auto podniesie na podnościku łapowym, odpali się i rozpędzi w powietrzu do tych 80km/h będzie to samo...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    44
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    aramis1981, poduszki sprawdziłeś?

    Cytat Napisał waho.
    Ciekawe czy jak się auto podniesie na podnościku łapowym
    jedno koło wystarczy unieść-mechanizm różnicowy-ale pomysł dobry, aramis1981, zrób tak jak pisze waho.,

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    Ok, faktycznie dobry pomysł... dzięki Wam po raz enty

    Jutro dam znać co i jak...

  11. #25
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Pomysł bardzo dobry, tylko ja bym wolał to robić na porządnym podnośniku hydraulicznym a nie na żabie podnosić jedno koło...jakby spadł z żaby to nie byłoby wesoło
    Niech kolega sprawdzi wszystkie poduszki i całe przeniesienie napędu bo pewnie coś tam siedzi i oby to była pierdoła.
    Pytałem o warsztat bo kilka ich znam na K-ce i mógłbym ewentualnie coś zareklamować ale jak masz znajomego to dobrze. Jeszcze jak jest dobry i tani to już 100% sukces
    Pozdro i powoedzenia

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    na szczęście mają tam hydrauliczny podnośnik;p na zwykłej żabie raczej bym nie ryzykowal
    Co do mechanika jutro się okaże czy jest dobry (oby był dobry ),

    Wcześniej pisałem jeszcze o tym, że jak odpalałem na mrozie to tylko przy pierwszym rozruchu strasznie trzepalo autem czy to faktycznie standardowy objaw diesla??

    Szela jak mój mechanik jutro nie podoła to licze na twoje ewentualne zareklamowanie warsztatów aczkolwiek mam nadzieje, że nie bedzie takiej potrzeby

    [size=2][ Dodano: 2009-02-09, 22:31 ][/size]
    No i po wstępnych diagnozach....

    Chyba trafił mi się dziwny przypadek, wszystko wskazuje na wewnętrzny prawy przegub , wszystkie poduszki i cała reszta nie wykazują żadnych zużyć.
    Dźwignęliśmy auto na lewarku hydraulicznym i co najlepsze, że auto wibrowało ale tak jaby wszystko było ok. Wyczuwalny był jedynie luz na tej krótkiej osi na której znajduje się "masa tłumiąca". Mam nadzieje że to właśnie to, bo sie chyba wściekne jak to wymienia a autkiem dalej będzie telepało ops:

    [size=2][ Dodano: 2009-02-10, 13:00 ][/size]
    Jak sądzicie czy te wibracje może powodować owy przegub wewnętrzny?

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    a koła masz wywarzone morze po prostu odczepiłci sie jeden odważnik i rzuca ci autem
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    tak koła sa wyważone, pozatym nie bije mi kierownica a podczas gdy puszczam pedał gazu wibracje ustają:/

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    44
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    jaski82, przeczytaj cały temat. aramis1981, pisał o tym wcześniej że kierownica nie drży.

  16. #30
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    aramis1981, z tą "masą tłumiącą" jest tak:
    - zdemontować jej się nie da żeby dało się założyć ponownie.
    - ale da się ją obciąć i bez niej jeździć też można, ja przechulałem w poprzednim samochodzie 100kkm i nic się nie stało

    Szczerze to nie wiem w jakim celu jest montowana.. pewnie jakieś dociążenie półosi albo coś.
    Co do przegubu to może źle wyważony jest i stąd te wibracje.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 17:14
  2. opony na zime
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 02-12-2008, 09:41
  3. Ścięte opony z tyłu
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 28-11-2008, 15:22
  4. drgania w jtd
    Napisany przez dziama13 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-07-2008, 15:55
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo drgania

ford focus drgania przy przyspieszaniu 1 8 2007 rok

drgania na 3 i 4 biegu brava

drgania kierownicy powyzej 70kmh

drgania przy 80 kmh

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438drgania-powyzej-80km-h-nie-opony-6923

turbulencje podczas gazowania lpg

wibracje przy przyspieszaniu 80

drganie kierownicy ford mondeo mk2 od przegubu

wibracje w fiat bravo

ford focus drgania przy 80

lekkie drgania przy 80

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl