Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach

    Witam,

    Od jakiegoś czasu borykam się z jednym mankamentem wcześniej nie było to uciążliwe jak zrobiło się mniej więcej od początku maja. Gdy noc jest wilgotna jak i poranek odpalam samochód od razu dobrze załapuje ale słychac dziwną pracę silnika taką strzelającą nie ciche mruczenie tylko ten odgłos pracy silnika jest taki specyficzny ostry dla ucha i da się zauważyć, zwiększone latanie silnika ale nieznaczne. Wsiadam wrzucam 1 bieg wciskam gaz i samochodem szarpie jak cholera dam na maksa gaz to jest dziura i jakbym nie wcisnął gazu czy nawet go puścił jakbym trzymał wciśnięty hamulec i na maksa gaz. Dopiero jak juz delikatnie się rozpędzi to od 3 tyś jakoś jedzie ale ten dźwięk silnika nadal jest od 3 tyś strasznie strzelający. Dopiero przejadę jakieś 10km jak silnik się nagrzeje i wszystko ustaje. Ale ustawało do czasu... teraz nawet po długiej jeździe przerywa od 1500 do 2500 tys. na wyższych już ok ale czasami nawet portafi szarpnąć przy 3-3.5 tyś obrotów.

    Obstawiam przewody, gdyż rano na silniku osiada rosa mimo iż jest przykryty ale wilgotność na nim osiada i na różnych kablach w tym może w/n ? Przy rozgrzanym silniku umiarkowanie paruje i po odparowaniu wilgoci silnik pracuję normalnie. Tylko mam dziwne uczucie, że to nie jest ta dynamika jak wcześniej. Zamówiłem u znajomego już świece i przewody w/n (świece katalogowe oryginalne ngk, przewody też ngk łącznie wyniosło mnie 180zł).

    Czy Wasze silniki 1.2 też mają taki dziwny dźwięk jak leci już koło 3tyś obrotów, chodzi o taki ostro strzelający. Tłumik sprawdzony zresztą niedawno wymieniany był więc odpada. Cały czas mi chodzi po głowie ten cylinder czy na 3 jak pali to może być objaw tego dźwięku strzelającego na ssaniu i na wyższych obrotach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi to wszystko też pasuje do wypadającego zapłonu. Możesz sprawdzić czy pali na 3 gary wyciągając fajki na pracującym silniku. Jeżeli po wyciągnięciu którejś auto będzie pracowało bez zmian to już wiesz że ten gar i tak nie pali..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Wymieniłem świece i przewody, wszystko wróciło do normy i bardzo ładnie równiutko pracuje

    Dodam iż stara NGK pierwsza od prawej strony było kompletnie niezabrudzona jak nówka, ten koniec co wychodzi z niego elektroda (od dołu świecy) był całkiem biały, a reszta świec w tym miejscu czarna albo mocno brązowa. Dziwne, że tak długo na tym jeździłem i dopiero ostatnio zauważyłem dziwną pracę silnika? hmm.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najważniejsze że się udało naprawić i nic poważnego nie było
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Diagnoza Gaz
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 21:22
  2. Potencjometr pedału przyspieszenia - diagnoza
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-03-2012, 13:17
  3. map sensor diagnoza
    Napisany przez remikelektronik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2010, 16:14
  4. brak prawidłowej pracy we wszystkich cylindrach
    Napisany przez archishark na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2010, 20:49
  5. Przyczyny przerywanej pracy
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2008, 20:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

praca silnika na trzech cylindrach

silnik pracuje na 3 cylindrach

praca silnika na 3 cylindrach

objawy pracy na 3 cylindrach

pali na 3 cylindry

praca na 3 cylindrach objawy

pali na 3 cylindry objawy

samochod chodzi na 3 cylindrach

auto chodzi tylo na 3cylindrach

pali na 3 gary objawy

praca na trzy garyhttps:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438diagnoza-pracy-silnika-na-3-cylindrach-15248silnik chodzi na 3 cylindrach objawyco zrobic jak fiat chodzi na 3 garyprzyczyny pracy samochodu na trzech cylindrachfiat brawa nie pracuje na 3 cylindrzesiena ciezko odpala na trzech cylindrachpraca silnika jakby na 3 cylindryfiat marea pali na 3 garysilnik chodzi na 3 garypraca silnika na trzy cylindrysilnik fiat brava 1.2 16v chodzi na trzy garypraca silnika na 3 cylindryfiat bravo pali na 3 garyfiat brava pracyje jakby na 3 cylindrach

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl