ok dzieki wielkie ,jak znajde jutro chwilkę to sprawdzę te oporności.
ok dzieki wielkie ,jak znajde jutro chwilkę to sprawdzę te oporności.
Napisz co jak wyszło, będziemy myśleć dalej.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
wITAM
NIESTETY NIE MIAŁEM JAK SPRAWDZIĆ DZISIAJ TEGO CZUJNIKA (BRAK CZASU) ALE WENTYLATOR WŁACZA SIE TYLKO NA CHWILKĘ PO CZYM WYŁĄCZA , ALE TO WSZYSTKO CZYLI TO GOTOWANIE DZIEJĘ SIĘ TYLKO PO POWNYM CZASIE I W OKREŚLONYM MOMENCIE CZYLI PO OKOŁO 5 KM OD ODPALENIA (WCZEŚNIEJ ZEBY ZAGRZAĆ TEN SILNIK DO MOMENTU WŁĄCZENIA WENTYLATORA POTRZEBOWALEM CONAJMNIEJ GODZINY W KORKU PRZY CIEPŁYCH DNIACH) ,WENTYLATOR SIE WŁĄCZA ALE I TAK TEMP ROŚNIE B.SZYBKO I WYWALA KORKIEM WODĘ . TAK SOBIE JESZCZE MYŚLĘ CZY CZASAMI POMPA WODY NIE JEST USZKODZONA BO SŁYCHAĆ TAKIE JAKIEŚ DZIWNE SZURANIE OD STRONY ROZRZĄDU I WYDAJE MI SIE ŻE WCZEŚNIEJ TEGO NIE BYŁO. WĄCHAŁEM ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY I NIE CZUĆ ZAPACHU SPALIN, PRZY ODPALANIU PUSZCZA CZARNY DYMEK TAK JAK KAŻDY DIESEL.
A JESZCZE PYTANKO TAKIE CZY MOŻE BYĆ ZATKANA (ZAKAMIENIONA ) CHŁODNICA?
Przyszła mi właśnie też do głowy zatkana chłodnica. Jeśli nie lałeś tam płynu, tylko wodę to takie efekt mógłby mieć miejsce. Sprawdzić możesz ściągając wąż, lecz wtedy wyleci płyn.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Pompa może szumieć z tym, że pompa raczej szybciej się zatrze na łożyskach lub puści "wodę na zewnątrz" gdy uszkodzi się jej uszczelnienie.
Gotowanie oprócz zaciętego termostatu, który już wymieniłeś może powodować też jak Lukq napisał zapchana chłodnica.
Chłodnicę idzie wyczuć jeszcze - sprawdź zwłaszcza jej dół i boki. Tam najszybciej wychodzi korozja. Jeżeli ona miała miejsce i to od dłuższego czasu całkiem możliwe, że zapchała kanaliki.
Pozostało Ci wywalić pompę i zobaczyć jak wygląda od środka lub walczyć z chłodnicą.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
a włącza sie 2gi bieg wentylatora? bo to że włącza się na chwilke to normalne, ale potem 1 bieg powinien już chodzić nonstop, a jak jest za gorąco to powinien się włączyć 2gi bieg. Czy tak sie dzieje?
Nie włącza sie drugi bieg, ale teraz zauważyłem że chłodnica raz jest ciepła a raz zimna w momencie wybijania płynu a raz się zdarzylo że w połowie (może w wiekszości ) była zimna a przy wlocie węża tego od strony akumulatora była ciepła. Pomijam na razie ten czujnik bo jak chłodnica jest zapchana to woda nie krązy prawidłowo i do czujnika nie dociera, a co za tym idzie czujnik przekłamuję. Odnosze takie wrażenie jakby ta woda nie płynęła w obiegu tylko stała w miejscu.
A jeszcze mnie intryguje takie coś co jest na chłodnicy , wygląda jak duży opornik -jaki ma wpływ na pracę wentylatorów i jak sprawdzić czy działa poprawnie ?
dzisiaj wieczorm jak zdąże to wymontuję chłodnicę , sprawdzę jej drożność i przy okacji zmierze oporniości na czujniku.
ten opornik jest odpowiedzialny za włączenie 1 biegu. Sprawdzisz to mierząc oporność, ale wyniku nie pamiętam, chyba 15ohm ale głowy nie dam mogło być też 30 bo też takie wersje były ale nie wiem jak to w 2.4TD jest
Witam
dziś dobrałem się do chlodnicy , ale jej nie wyciągnąłem , poniewaz na niej jest jeszcze jedna dokręcona (od klimy) i nie wiedziałem jak ją zdemontować. ale sprawdziłem jej drożność- woda przelatuje aż miło patrzeć więc chyba jest OK.Po odkręceniu od niej węży wsadziłem wąż ogrodowy z jednej strony a woda wylatywała mocno z drugiej.
Natomiast zauważyłem że zjarany jest ten opornik na chłdnicy od wentylatorów , druty oporowe przepalone i to chyba powoduje że wentylator się nie załancza, jutro zamówię (kupie) wymienie i zobaczymy co dalej będzie.
Niestety nie udało mi się zmierzyć tych oporności na czujniku wkęconym w chłodnicę ponieważ ciężko się do niego dobrać jest na samym dole chłodnicy i dostęp do niego mocno ogranicza sprężarka klimy.
układ jeszcze raz odpowietrzyłem, wracając do domu trzymał w miare dobrą temp. zobacze jutro jak wymienię ten opornik czy bedzie jakaś poprawa.
możesz jeszcze zewrzeć kostki od opornika, wtedy powinien wentylator wystartowac na full power to bedziesz wiedzial czy to opornik.
Witam
Po wielu próbach i kombinacjach w końcu udało mi się załatwic problem.Okazało sie że cały czas żle wlewałem i odpowietrzałem chłodnicę .Zrobiłem wszystko jak należy i na razię jest ok. temp. stoi na drugiej kresce jadąc na trasie i dochodzi przed środkową w mieście . Wymieniłem także ten opornik i jak ręką odjął wentylatorki zaczęły pracować jak powinny .
Tak więć podsumowując temat oto przyczyny jakie zdiagnozowałem i wyeliminowałem:
1,Termostat-wydaje mi się że teraz dobrze trzyma temp.wcześniej stał na pierwszej kresce.
2,ODPOWIETRZENIE!!!!bardzo istotna sprawa.
3,Opornik wentylatora-odpowiedzialny za załączanie i właściwą pracę wentylatorów.
Dziękuję wszystkim forumowiczom którzy mi pomogli za poświecony czas i dużą pomoc.