Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    114
    Auto
    Brava 1.6 KAT

    Czy mam dobrą temp silnika? Przy jakiej temp włącza się wiatrak?

    Witam was.

    Dwa dni temu odebrałam samochód od mechanika.

    Była wymieniana głowica( oczywiście na używaną ) a także uszczelka pod głowicą oraz przy okazji rozrząd.

    Normalna temp. silnika wynosi 90st.? Jest ona dokładnie po środku tego licznika pokazującego temp?
    Przed wymianą głowicy oraz UPG, tzn. jak samochód jeszcze dobrze chodził temp. była właśnie dokładnie na środku tej skali.

    Teraz przekracza skalę, o jakiś cm. lub 2cm. Wiatrak się załącza i temp. niby trochę spada. Ale jak się nagrzeje to głównie tak pokazuje na liczniku(jakiś cm ponad połowe). Czy to normalne? Czy tak ma chodzić? - powtórzę, że przedtem jak silnik się nagrzał to cały czas wskazówka była w połowie skali.

    Orientujecie się również przy jakiej temp. załącza się wiatrak? Oraz czy jest jeden wiatrak czy dwa? I przy jakich temp. się włączają?


    Dodam takżę, że nie działa mi teraz wentylator po zgaszeniu silnika, będę musiała znowu udać się do mechanika..
    Ostatnio edytowane przez ania8902 ; 23-12-2011 o 01:14



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ania8902 Zobacz post
    Normalna temp. silnika wynosi 90st.? Jest ona dokładnie po środku tego licznika pokazującego temp?
    Tak w okolicach podanej przez Ciebie jest temp optymalna silnika, wskazówka przy tej temp oscyluje w okolicach połowy podziałki +/- ~5mm w zależności już od samego licznika.


    Cytat Napisał ania8902 Zobacz post
    Teraz przekracza skalę, o jakiś cm. lub 2cm. Wiatrak się załącza i temp. niby trochę spada. Ale jak się nagrzeje to głównie tak pokazuje na liczniku(jakiś cm ponad połowe). Czy to normalne? Czy tak ma chodzić
    W związku z tym, że czujnik służący do pokazywania temperatury na zegarach jest inny od tego który pobiera dane do ECU silnika sugeruję aby podłączyć się pod interface diagnostyczny i sprawdzić na poszczególnych odchyleniach wskazówki jaką wartość widzi komputer.


    Cytat Napisał ania8902 Zobacz post
    Orientujecie się również przy jakiej temp. załącza się wiatrak? Oraz czy jest jeden wiatrak czy dwa? I przy jakich temp. się włączają?
    W wersjach bez klimatyzacji 1-szy bieg wiatraka włącza się w przy około 92*C, drugi z tego co kojarzę było przy 94*C, w wersjach bez klimatyzacji tylko pierwszy bieg. (Musze się upewnić co do wartości temp bo na tę chwilę nie mogę znaleźć)


    Cytat Napisał ania8902 Zobacz post
    Dodam takżę, że nie działa mi teraz wentylator po zgaszeniu silnika, będę musiała znowu udać się do mechanika..
    Wychodzi na to że uszkodzeniu uległ termistor odpowiedzialny za załączenie 1-szego biegu - wkręcany jest w chłodnicę i zapewne dlatego temperatury "idą" tak wysoko.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Uległ uszkodzeniu albo coś mechaniory zmajstrowały U mnie wskazówka trzyma połowę skali - nawet w takie zimne dni nie dokładnie w połowie a tak minimetr dwa niżej.. Choć jak trochę pochodzi (najlepiej jak postoje w korku) to jest równiutko połowa.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    114
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Panowie dziękuję za odp.

    "W wersjach bez klimatyzacji 1-szy bieg wiatraka włącza się w przy około 92*C, drugi z tego co kojarzę było przy 94*C, w wersjach bez klimatyzacji tylko pierwszy bieg. "

    Chyba w wersjach z klimatyzacją tylko pierwszy bieg?

    Powinien przy 90st. włączyć się pierwszy bieg w połowie skali, ale nie włącza się temp nadal idzie do góry aż dopiero 1cm ponad połowe załącza się wentylator i taką trzyma temp.

    Chyba bym słyszała jak chodzi wentylator na 1 biegu? No chyba że jest taki cichy..


    Czyli po wyłączeniu silnika również włącza się pierwszy bieg w celu schłodzenia silnika?
    Jeżeli tak to na to wychodzi że właśnie coś z tym pierwszym biegiem jest..


    Nie będzie to czujnik temp?

    Co to jest ten termistor? Drogie to ? jaki koszt? Da rade samemu wymienić? Czy trzeba do tych całych mechaniorów znowu jechać?.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    W wersjach z klimą na bank są 2 biegi, wentylator włącza się na pewno kilka stopni powyżej 90*C, Tobie wygląda na to że włącza się dopiero drugi bieg sterowany przez ECU, pierwszy bieg też powinno być słychać. Po wyłączeniu silnika 1-szy bieg raczej sam się nie włączy, włączy się jeszcze gdy pracuje silnik i będzie chodził chwilę po jego wyłączeniu.
    Będzie to czujnik temperatury nazwany przeze mnie termistorem i jest on montowany w chłodnicy.
    Element ten najlepiej dobrać z EPER po numerze VIN pojazdu bo występuje jego kilka rodzajów - cenowo zdaje się że w 100zł powinno się zmieścić.
    Czy da się wymienić samemu - da ale na pewno coś się urwie/połamie więc chyba lepiej dać to komuś kto ma kawałek jakiegoś zaplecza z narzędziami.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Potwierdzam w wersji z klimatyzacją są dwa biegi.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Będzie to czujnik temperatury nazwany przeze mnie termistorem i jest on montowany w chłodnicy.
    Ten czujnik to nie jest termistor. Termistor to jest włącznik ciśnieniowy, w tym wypadku klimatyzacji i zamontowany jest w odskraplaczu klimatyzacji, ale niewiele się pomyliłeś bo owy ma wpływ na poprawne działanie wiatraka chłodnicy.

    Od początku:
    W termostacie są dwa czujniki, bynajmniej w omawianym przypadku tak jest/powinno być.
    Jeden 1-dno pinowy -daje sygnał na zegary.
    Drugi 2-wu pinowy tak jak pisał kolega wacho. daje sygnał do komputera.
    Dalej:
    Czujnik wkręcony w chłodnicę 3pinowy odpowiedzialny jest za włączanie kolejnych biegów wentylatora przy odpowiednich temperaturach. Pierwszy jest do klimatyzacji, ale nie tylko... i tutaj wkracza wspomniany wcześniej termistor, jeśli będzie odłączony/uszkodzony, nie włączy się pierwszy bieg wentylatora i temperatura będzie kreskę/dwie ponad środkiem skali i wtedy dopiero włączy się drugi bieg.

    Jest jeszcze cewka i przekaźnik, ale skoro wentylator działa, na razie można zostawić je w spokoju.

    Jeśli się bardzo mylę, to mnie nie zlinczujcie, ale miałem taką samą sytuację i sam (skutecznie) rozwiązywałem ten problem, a to są tylko obserwacje zachowania "mojego" układu chłodzenia i tak to sobie "łopatologicznie" wytłumaczyłem.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    114
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Panowie, dodam iż ja nie mam w samochodzie klimatyzacji. A mam dwa biegi wiatraka.

    Więc.. Przy 90st. wiatrak się nie włącza(I bieg), jak wskazówka jest jakieś 1cm-1.5cm ponad połową to włącza się wiatrak(pewnie to jest II bieg). Dodatkowo jak gasiłam silnik - zawsze włączał się wiatrak i chodził przez ok. 30sek. Po wymianie głowicy nie chodzi.

    Po wymianie głowicy chodzi tylko II bieg wiatraka, nie działa I bieg, oraz nie działa takżę wiatrak który włączał się po zgaszeniu samochodu.

    Więc pierwszy bieg włączany jest przez ten czujnik temp na chłodnicy, natomiast drugi przez komputer , tak ? Dobrze rozumiem?
    A ten wiatrak który włącza się po zgaszeniu silnika czym jest zasilany? Również przez czujnik temp?

    Więc obstawiacie że będzie to czujnik temperatury?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Jeżeli nie masz klimatyzacji to wg. mnie powinien być tylko jeden bieg wentylatora.
    Może masz nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia.

    Jeśli chodzi o sterownie biegami wentylatora, to odpowiada za to sygnał z czujnika w chłodnicy.

    Jeśli nie wyłącza Ci się wiatrak po zgaszeniu silnika, to trzeba sprawdzić przekaźnik, który powinien być (jak zajrzysz pod maskę) po lewej stronie chłodnicy w takiej puszce/puszeczce.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    114
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Dziękuję bardzo za odp.

    "Jeśli nie wyłącza Ci się wiatrak po zgaszeniu silnika, to trzeba sprawdzić przekaźnik, który powinien być (jak zajrzysz pod maskę) po lewej stronie chłodnicy w takiej puszce/puszeczce. "

    Chodzi o to że wiatrak po zgaszeniu silnika się nie włącza, a nie tak jak napisałeś nie wyłącza. Wgl. nie włącza się. Będzie to więc przekaźnik na chłodnicy? - i jaki jest jego koszt?


    Byłam przekonana że wiatrak włącza się I bieg przy temp. ok. 95st. a drugi wyżej. I przed wymianą głowicy temp zawsze ładnie była w połowie skali, a teraz 2cm wyżej i to mnie nie pokoi.

    Więc co to może być, czujnik? Źle odpowietrzony układ?
    Ostatnio edytowane przez ania8902 ; 23-12-2011 o 17:35

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Wiatrak nie zawsze musi się włączyć po zgaszeniu silnika, ale jak temperatura jest zbyt wysoka, to powinien.

    Jakby czujnik był padnięty, to wskazówka by poszła na maxa w górę, a wiatraka by się wcale nie włączył.
    Jak tam wygląda stan płynu chłodniczego? Wskazówka temperatury, nie wariuje po przekroczeniu połowy skali.
    Może jest źle odpowietrzony.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Dane regulacyjne FIAT BRAVO/BRAVA SX/EL/ELX 1.6 16V (1995-1998)
    ...Wentylator / elektryczny, o jednej prędkości (wersje bez klimatyzacji) lub o dwóch prędkościach (wersje z klimatyzacją) sterowany termowyłącznikiem umieszczonym w lewym zbiorniku chłodnicy
    - temperatura włączenia
    - samochody bez klimatyzacji 90...94°C
    - samochody z klimatyzacją
    1. prędkości 90...94°C
    2. prędkości 95...99°C
    ...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2013
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4
    Rocznik
    1998
    Ja ma nieco inny problem.

    U mnie autko się nie dogrzewało. Wskazówka szła do 1/4 skali a wentylator chodził no stop. Wymieniłem czujnik wkręcany w obudowę termostatu, układ odpowietrzyłem. Poprawa jest, na postoju wentylator włącza się na chwilę, a wskaźnik temperatury silnika dochodzi do połowy.
    Jednak w trasie nie chce. Wziąłem autko na przejażdżkę jechałem ponad godzinę w tym i w ruchu miejskim i poza miastem. Wskaźnik temperatury idzie góra do 1/4. Z tym, że jak stanę i chwile postoję autko łapie temperaturę. Jak ruszę traci.
    Zastanawiam się gdzie szukać.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    33
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    podpinam sie do tematu
    a mianowicie mam taką sytuację że wskazówka dochodzi prawie do połowy, dosłownie milimetry dzielą ją od kreski, następnie spada do około 2 kresek i potem znów rośnie, ale nigdy nie dochodzi do środka wskaźnika. Przy obecnych temperaturach się nie martwię ale jak przyjdzie lato, będzie chyba problem, gdyż może się przez to wiatrak nie włączać, dobrze rozumiem?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Moim zdaniem martwisz się niepotrzebnie. To są normalne objawy działania termostatu. Zanim silnik osiągnie właściwą temperaturę pracy obieg płynu chłodzącego odbywa się tylko przez nagrzewnicę, dopiero potem termostat puszcza płyn do chłodnicy (stąd spadek temperatury). Ten cykl będzie się powtarzał. Wyjątkiem jest praca silnika na postoju, wtedy temperatura cieczy spadnie tylko raz, a po zagrzaniu płynu w chłodnicy powinien się włączyć wiatrak.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. temp silnika
    Napisany przez kris5896 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2010, 19:07
  2. [ukł. chłodzenia] Przegrzewa się? Wiatrak włącza się kiedy m
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2009, 20:24
  3. [ukł. chłodzenia] Wskaźnik temp.silnika
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-08-2009, 23:02
  4. [ukł. chłodzenia] - jak sprawdzić czujnik temp. cieczy
    Napisany przez levisik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2009, 22:09
  5. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 21:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator

nie wlacza sie wentylator chlodnicy w renault meganekiedy wlacza sie wentylator chlodnicywentylator wlaczyl sie po zgaszeniu silnika scenic 2 1.6 16vprzy jakiej temperaturze zalacza sie wentylatorprzy jakiej temperaturze powinien zalacza sie wentylatorprzy jakiej temperaturze wentylatorprzy jakiej temp zalacza sie wentylatornormalna temperatura silnika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl