Witam wszystkich.Jestem tu nowa i bardzo się cieszę ,że trafiłam na to forum. mam nadzieję że mozecie mi służyć swoim doświadczeniem.Pierwsza pomoc .kto wie gdzie się znajduje czujnik położenia wału we fiacie marea 1,9 jtd ??
Witam wszystkich.Jestem tu nowa i bardzo się cieszę ,że trafiłam na to forum. mam nadzieję że mozecie mi służyć swoim doświadczeniem.Pierwsza pomoc .kto wie gdzie się znajduje czujnik położenia wału we fiacie marea 1,9 jtd ??
dorota
Generalnie nr 6, w Mondeo wyglada to bardzo podobnie (jak w wiekszosci samochodow z tym czujnikiem)
P.S. Przepraszam ze przyklad na zupelnie innym aucie, ale takie bylo dostepne w google grafika po wpisaniu czujnik polozenia walu, zdjecie jest czysto pogladowe.
Niemniej jednak polecam udac sie z ta wymiana do mechanika, bo dostep jest troche utrudniony.
www.checkengine.com.pl - Ewolucja.
Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców
Witam Czujnik położenia/obrotów wału korbowego wymieniony, maryśka nie gaśnie. Naszukałem sie go przy kole pasowym, ale nieeee W silniku 1,9jtd 105 znajduje sie on w bloku silnika pod rozrusznikiem mocowany jedną śróbą, kabel idzie do alternatora przy nim do góryi tam jest wtyczka. Radze wymontować stary czujnik i z nim do sklepu, bo są różne rodzaje sprzedawca nie wiedział pytał o numer VIN, itp
[size=2][ Dodano: 2010-04-06, 08:48 ][/size]
sory, Rysiek & Dorota
dorota
czyli tak jak w bravie 1,4; nie byłem pewien więc nie pisałem; a fakt faktem; do mojego modelu proponowali mi rózne modele, pomimo zczytania VINa(0d 140 do 350 zl:p); u mnie był jeszcze problem z olejem, nowy czujnik po włożeniu zaraz zassł mase opiłków, co zdiagnozowało koniec sprzegła :d
[FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]
witam , mam taki problem z moim fiatem. Otóż ostatnio wymieniłem kompletne sprzęgło luk z kołem dwumasowym i po tym pojawiły sie problemy z odpalaniem auta. Mianowicie rozrusznik kręci i jakby wyskakiwał bendix bo słychać czasem jakby się cofał i kręcił na pusto gdy dłuzej go przytrzymam , to raz a dwa że czasem nie silnik nie odpali mimo męczenia rozrusznika. Czasem zdarzy się że odpali normalnie a innym razem za którymś razem dopiero :/ Mechanik stwierdził że to nie wina rozrusznika tylko dwumasy rzekomo :/ Tuz po odebraniu auta od mechanika auto odpaliło i pojechałem a gdy wieczorem chciałem odpalić to pojawiły sie właśnie objawy jak wyzej. Trochę ;poczytałem i widzę że ludzie mieli podobne problemy tzn po wymianie dwumasy albo nie odpalalo auto w ogole albo po którymś razie. Czy jest możliwe by dwumasa była winna tym objawom, . Mechanik stwierdził że za duży luż jest na dwumasie i ona napier...la i że to nie rozrusznik winny ani nic innego. Jutro jade na kompa może on coś mądrego mi powie. Proszę o jakies wskazówki.
Koło dwumasowe przyczyną problemów z odpaleniem auta niech ja to sobie zapiszę
Po pierwsze był wyjmowany rozrusznik, więc trzeba sprawdzić czy wszystko jest tam dobrze skręcone. Odczytaj błędy z kompa i daj znać co wyszło
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
Mnie tez to zaje...scie zdziwiło że dwumasa może byc przyczyna że rozrusznik niby kręci a po chwili bendix jakby wyskakiwał w ogóle słychac chrobotanie dziwne. Jutro zczytam błędy i będę może wiedział coś więcej. Tak czy siak mechanior który wymieniał mi sprzęgło stwierdził że tak chałasuje dwumas. Ale nówka dwumas miałby paść jeszcze tego samego dnia i gdyby padł dwumas to chyba za każdym razem bylyby problemy i do tego biegi by nie wchodziły w ogóle byłyby problemy z jazdą. A tu w trasie jedzie normalnie, więc ja bym obstawiał czujnik lub rozrusznik. A co do rozrusznika to mechanik dzis stwierdził ze go wyjmował i niema możliwosci źle go włożyć :/ Tak czy siak jutro bede pisał jakie błędy. Pozdro.
to że wyjmował, to jest pewne, a co do tych możliwości... lepiej nie wnikać
Tak jak pisałem, dobrze byłoby sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne przy rozruszniku, zwłaszcza przewód sygnałowy do automatu, być może coś jest niedokręcone i stąd te problemy. Wiem, ze dostęp tam jest nijaki, ale to pierwsze podejrzenie.
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
przewody sprawdzałem i były dokręcone. A tu link z filmem z objawami
https://youtu.be/jqdWygbMkdM
i co o tym sądzisz kolego?
no i byłem na kompie wyskoczyło kilka błędów ale elektryk stwierdził że mogły wystąpić podczas odpięcia akumulatora gdy mechanik grzebał przy aucie. Jak usłyszał jak auto "raz odpala normalnie a 2 razy nie.... " to stwierdził że na 90% rozrusznik ale te 10% to może byc inne koło zamachowe tzn może miec mniej lub więcej ząbków na wieńcu zębatym i już może byc to przyczyną. Tylko czy taka teoria może być realna?
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
błedy to Immobilizer (ten najmniej powiązany ze sprawą pewnie jest bo czasem się zdarzyło że immo nie gasł od razu tylko za drugim razem)
obwód wejściowy przełącznika sprzęgła
obwód zaworu regulatora ciśnienia(brak sygnału)
Sygnał prędkości obrotowej?synchronizacja z wtryskiem paliwa
Układ recyrkulacji spalin
czujnik ciśnienia listwy paliwowej- sygnał poza zakresem
sądzę, że miałem to samo i po wymianie bendiksu przeszło
eKatalog Inter Cars - 2mln cz[ci do samochodów | Sklep Online <- nie pamiętam tylko ile zębów miał ten mój.
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
a dzwięki były podobne? też bendix skakał? Kurde to byłoby wiele tańsze niż zrzucanie skrzyni :/ Troche tez to dziwne taki zbieg okolicznosci że tuz po wymianie sprzęgła to się posypało no ale jakby to był tylko bendix to byłby miód a pytanie co trzeba wykręcać by wyjąć rozruch bo dojscie tam nie za ciekawe i trzeba tam coś wykręcać by dostac się do niego?
w 1,9 jtd 110 km odkręcasz klemę na aku ,2 śruby 8 od góry jak masz kanał to z kanału trzecią od rozrusznika i przewody .rozrusznik wyjdzie od dołu .jak nie masz kanału to jekki najazd lub podnieś do góry .
Witam ponownie. Rozrusznik wyjety , elektryk naprawił (wymienił bendix i szczotki przy okazji) Wczoraj zamontowałem po ogromnych problemach udało się go skręcić ze skrzynią. Po pierwszych 10 próbach za każdym razem super bez problemów odpalało auto. Dziś raz jeszcze normalnie i później znów coś bardzo lekko było słychać dźwięk podobny jak na filmiku wyżej ale przez krótką chwilę gdy silnik już załapał.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
To linki do dwuch filmików w których słychać że nadal jest coś nie w pożądku gdy silnik zaczyna łapać, słychać dziwny metaliczny dźwięk :/ Już sam nie wiem czy mechanik miał rację i dwumasa jest do bani mimo że nowa w komplecie ze sprzęgłem kupiona... Zęby na kole sa całe bo po wyjeciu rozrusznika sprawdzałem. nie wiem gdzie tkwi problem :/ Rece opadają. Nie bardzo podoba mi się opcja wydawania kasy by zrzucic skrzynie i odsyłać sprzęgło do sklepu w którym kupiłem je , ai tak nie wiem czy by gwarancje uznali :/ czy nie chcieli by się wymigac :/
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
https://youtu.be/k4LuJwmaSNE
https://youtu.be/wbCa_48Czh4