Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Czarna zasłona dymna przy przyspieszaniu (JTD CF3)

    Witam ponownie
    to trzeci ( i chyba już ostani) problem zauważony przy diagnostyce maryśki zony..
    Przy mocnym przyspieszaniu (gaz w podłodze) po przekroczeniu ok 3000 obrotów z tyłu pojawia się solidna zasłona dymna (czarny dym). Mam też wrażenie że auto mogłoby się lepiej zbierać
    Nie chciało mi się powtarzac tego z podpiętym kompem (zrobię w sobotę) ale zerknąlem w archiwa i widzę że w maju (ostatnie zrzuty logów) ciśnienie doładowania zmierzone było wyraźnie wyższe niż oczekiwane ( i to przy spokojniejszej jeździe).
    EGR jest raczej sprawny (wymieniany w maju, wcześniej nie było z nim kontaktu, po tej właśnie wymianie sprawdzałem logi). MAsa powietrza zmierzona/oczekiwana tez wygląda dobrze.
    Pozostaje wtrysk ( nie bardzo wiem jak to MESem zdiagnozowac, bo nie ma żadnych korekt - jak to jest np w cromie), albo (co chyba bardziej prawdopodobne) kierownice w turbo (turbo jest od nowości więc ma prawie 15 lat / 230 tyś przebiegu i nigdy nie było robione, a zona za bardzo z buta nie daje tym autem)
    Gdzie te kierownice można w W-wie lub okolicy sprawdzić i ew wyczyścić?

    A może jakies inne sugestie co do przyczyn tego kopcenia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Dziś zrobiłęm test. Najpierw pooglądałem i pomacałem wszystkie przewody podciśnieniowe, końcówkę do przepływomierza itp, potem podpięty MES i huzia na S2/A2. No i ....złośliwe bydle, przyspieszanie w porządku, auto kręcone na 4 do 4tyś rpm i ...nic, żadnej chmury dymu za nim.. A jeszcze wczoraj sam takową obserwowałem.. psiakrew syndrom dentysty :/
    Wracałem - z wypiętym przepływomierzem, by zweryfkować czy coś to zmieni...nic odczuwalnego nie zmieniło
    Analiza danych z ECU: ciśnienie turbo zachowuje się moim zdaniem poprawnie, nie ma rozbieżności między zmierzonym a oczekiwanym (fakt, poruszałem map sensorem), natomiast trochę dziwnie zachowuje się pomiar masy powietrza (stąd był też test z wypiętą przepływką).. skąd takie rozbieżności, gdzieś jakaś nieszczelność czy jak? zapchany filtr powietrza?
    ecu.jpg

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2011
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    102
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    ja bym szukał w pierwszej kolejności nieszczelności w dolocie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,714
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Żona jeździ delikatnie ,sadza się zebrała w wydechu .Usiadłeś ty dałeś buta i wydmuchało. Od czasu do czasu trzeba przegonić.


 

Podobne tematy

  1. Dziwny dźwięk przy przyspieszaniu
    Napisany przez shider na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-09-2016, 12:02
  2. Czarna chmura przy dodaniu gazu
    Napisany przez jamal na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-11-2012, 20:04
  3. Czarna puszka przy wlewie paliwa
    Napisany przez Arsen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-09-2012, 23:58
  4. Delikatne szarpnięcia przy przyspieszaniu
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2011, 23:29
  5. Stukot przy przyspieszaniu
    Napisany przez jacekn na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-08-2009, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl