tylko pamietaj kolego zozo1, aby jeździć z tą samą nogą jak wtedy. robić nic nie musisz, a jeśli chodzi o filtr paliwa to spr nie jest droga, bo do 50 zł zmieścisz się spokojnie. pozdrawiam
tylko pamietaj kolego zozo1, aby jeździć z tą samą nogą jak wtedy. robić nic nie musisz, a jeśli chodzi o filtr paliwa to spr nie jest droga, bo do 50 zł zmieścisz się spokojnie. pozdrawiam
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Oczywiście ja zawsze jade tą samą nogą i tą samą drogą.
no to dobrze, więc życzę pomyślnych wyników
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Tankuje tam bardzo często i już kilka razy widziałem orlenowską cysternę, jak wlewała im paliwo do zbiornikówNapisał Sm0kus
W porównaniu z orlenem kolo mnie różnica była ostatnio 28gr, to i tak daje ok 15zł na pełnym baku, a ja zawsze do pełna leję.Napisał Sm0kus
No to ciekawe i może coś w tym jest, tankowałem wcześniej na orlenie i spalenie miałem w okolicach 7,8-8, od kilka miesięcy tankuje tylko na auchanie i ostatnio wyszło mi spalanie 9,3. Z tym że zrzucałem to na klimę.Napisał Sm0kus
Może się kiedyś szarpnę i zaleję raz na orlenie dla spróbowania.
Jak na razie wczoraj zmieniłem filtr (chyba 35zł). Mam teraz pełny bak, więc za tydzień jak wyjeżdżę te 60l to będę wiedział czy spalanie spadło.
I w końcu się wszystko umnie wyjasniło, więć umnie dużym spalaniem była winna ropa, po zatankowaniu 20 litrów ropy na schellu i wlaniu środku do czyszczenia wtrysków w końcu mi się zapaliła dzisiaj rezerwa a wynik 410km.
Kolego mam kumpla na uczelni (jezdzi Stilo Abarth 2,4 - to dopiero smok!!) ktory ma siostre, a ona ma takiego bravolocika jak ty (TD 100) Srednia jej spalania z klima po miescie to 5,7. Jezdzi w miare lekko i delikatnie ale i nie raz depnie.. I nie chce byc inaczej.
A ropa jaka w naszych warunkach jest no to niestety tez pozostawia wiele do zyczenia.
Dla przykladu podam ze w ramach mojej dzialnosci naukowej robilem kiedys porownania kilku paliw z roznych stacji (w okolicach Krakowa). Najlepiej wychodzilo paliwo z hurtu z Orlenu (Olszanica), troszke gorzej juz na stacjach Orlenu (Orlen Nowosadecka), potem Shell (Stojalowskiego srednio, Witosa ZLE, Bratyslawska Dobrze), na koncu BP (Walerego Slawka srednio, Wielicka zle). Ciekawie tez wychodzily stacje ARGE (Pastewnik) ktora wyszla rewelacyjnie - najlepiej ze wszystkich stacji niehurtowych, Lukoil (Opolska) srednio/dobrze, Lotos Kapelanka srednio/dobrze. Bez krypciochy czy sciemy.
Uzywalismy analizatora paliwa IROX Diesel, parametry mierzone to:
- Liczba Cetanowa,
- Index Cetanowy,
- Zawartosc FAME (zgodnie z norma do 4,75% sprzedawca nie ma obowiazku informowania o tym fakcie)
- Temperatury parowań T85, T90, T95
- Wartość energetyczna
Nie bede przytaczal tabelek, wnioski sa natomiast takie: duzo paliw na naszych stacjach oscyluje w stosunku do normy jesli chodzi o wartosc energetyczna i liczbe cetanowa (wahania wartosci energetycznej od 30 do 41 kJ/dm^3 - norma podaje najmniej 35 dla ON, wahania Liczby cetanowej od 46 do 55 norma podaje powyzej 49, ale sa perelki jak V-Power zaraz po wprowadzeniu GTL gdzie zdaje sie zanotowalismy 65 ale i to jednorazowo).
Najciekawsze sa i tak zawartosci FAME - praktycznie zadna stacja nie miesci sie w normie i najczesciej nieoznaczone w zaden sposob paliwo zawiera wieksza ilosc FAME (ok 5,5-7%), wyjatkiem sa paliwa z hurtu Orlenu i z ARGE. Orlen tlumaczy to tak ze maja Orlen Ekodiesel (wiec teoretycznie informuja w nazwie o zawartosci biokomponentow powyzej 4,75%). Shell i BP uwazaja ze trzymaja sie norm. Do nikogo nie wystepowalismy z oficjalnymi wnioskami o wyjasnienie sprawy, gdyz analiza wykonana zostala za pomoca analizatora a nie na bazie pomiarow na silniku wzorcowym, przy czym producent analizatora jest certyfikowany a analizator spelnia normy. Jesli ktos ma ochote na szczegoly, polecam kontakt z dr. Grzegorzem Wcisło, UR w Krakowie. On jest czlowiekiem chetnym do wspolpracy jesli chodzi o zagadnienia paliw, a co najwazniejsze to jeden z ojcow Ustawy o Biopaliwach..
www.checkengine.com.pl - Ewolucja.
Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców
no się cieszę bardzo , mówiłem Ci, że coś nie tak z paliwem albo filtrem paliwa dobrze ze wróciło do normyNapisał zozo1
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
No mi też odrazy lżej na sercu się zrobiło.
no ja mialem ostatnio podobna sytuacje z Ducato, po wymianie alternatorka niby pierwszy pomiar 8,5L/100km bez ładunku a po przetankowaniu na innej stacji nagle 10,5L naszczescie dzisiaj po nowym zatankowaniu na innej stacji znow okolo 8,5L i kto by pomyslal ,ze cala sytuacja ma miejsce w NL
Ja ostatnio zmieniłem filtr paliwa i wg dzisiejszego pomiaru spalanie spadło tylko o 0,3l uznaje to za wpływ jazdy bez klimy od kilku dni (bo leje).
Dziś Marea dla odmiany dostała pełny bak dieselka z BP, za tydzień okaże się czy jej smakowało.
Za ostatni tydzień - 9,3l/100km w mieście.
(w sygnaturce jest średnia z kilku miesięcy)
Ja mam maryśkę 1.9td 100 koni po mieście jak śmigam pali mi max 7litrów.Dodam każdy bieg wyciągam do 2.5tyś obrotów.Od rezerwy do rezerwy wlewam 54-56 litrów i robię na tym przeciętnie 760-780 kilometrów to jest po mieście.Na trasie na podobnej ilości paliwa przy prędkości 140-150 km/h robię 850 kilometrów.Dodam też że moją maryśkę coś boli bo brak jej mocy.
jeśli nie masz nowego filtra to, może trzeba wymienić, no i ten zawór egr o którym tak dużo się mówi tu na forum.Napisał slawek 73
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
hehe, mój pali mi średnio teraz 5.6 tak do 120 km/h na trasie i po mieście do 70 km/h no chyba, że mi noga zrobi się cięższa na trasie to tak do 6.5 l potrafi dojść.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Filter zmieniam co 10-15 tysięcy[paliwa] razem z filtrem oleju i powietrza.Egr mam zaslepiony i tylko pomogło że na klimie nie traci tyle mocy silnik spalanie jest cały czas podobne.