koleżanka wymieniła cały zapłon czyli cewkę, kable i świece. diagnoskop wszystko wyjaśni.
koleżanka wymieniła cały zapłon czyli cewkę, kable i świece. diagnoskop wszystko wyjaśni.
Ale założycielka tematu nie pisała ze wymieniła te częśći, tym bardziej że przewody mogą być do wymiany jeśli w czasie mgły się pogorszyło.. wiadomo wilgoć to większe przebicia... jeśli kable były padnięte mogło uszkodzić też cewkę. Gdyby coś innego padło nie byłoby iskry na żadnym cylindrze.. przynajmniej sądze tak samo jak kolega wyżej.
Co do błędów z komputera to wiadmo jak jest pomagają znaleźc usterkę ale czasami coś jest padniętego w aucie a to tego nie pokaże, więc trzeba mieć komputer, trochę rozsądku i wyczucia żeby brać się za robotę
odpuść troszkę bo nikt nikogo nie obraża, faktycznie nie doczytałem.. przepraszam za to wszystkich bardzo bardzo mocno
Ja bym nadal proponował przyjrzeć się cewce.. była nowa ?? jest oryginalna ??
Tutaj podobny problem i opisane jak sprawdzić cewkę.
Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Diagnostyka cewek
Ewentualnie przyjrzeć się można kostce zakładanej na cewkę pzeczyścić styki i przewodom które do niej dochodzą.
Jak nic ciekawego sie nie dojrzy wtedy tylko diagnoskop tylko u jakichs mądrzejszych ludzi.. wymienić wszystko naciągnąć na koszty i nic nie naprawić to nie sztuka ale cóż takie czasy i to żadna nowość. Może wyczytali na komputerze błędy zwiazane z wypadającymi zapłonami ale coś im nie poszło
Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-08-2012 o 12:34
Jeśli uszkodzona była cewka ( a wcześniej być może kable miały przebicie) to komp mógł oberwać...miałem tak kiedyś w jednym ze swoich aut.
Witam kochani serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Odpowiadam na pytanie na początku szarpał na gazie po przełączeniu na benzyne było przez chwile dobrze ale właśnie przejechałam przez te mglę i ponownie zaczoł szarpać i było słychać głośne klekotanie na silniku .
Następnego dnia rano chłopak sprawdził co się dzieje i już było brak iskry na 2 i 3 cylindrze.. Cewka która kupiłam była używana oryginalna sprawna ponieważ odpalił normalnie przejechał ok 700 km i problem powrócił na nowo. Benzyny mamy zalane powyżej połowe baku a gazu również połowa,wyczytałam na forum żę pompa paliwa mogła zaciągnąć syf ale tankujemy na sprawdzonych stacjach i staram się nie dopuszczać do rezerwy.. A ile powinno być podłączone kabli do cewki ponieważ mam 3 i wydaje mi sie że coś brakuję ? Dodam że gaz mam sekwencyjny ..
Ostatnio edytowane przez Pau-jan ; 15-08-2012 o 13:50
Dobrze już robię zdjęcia..
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
P150812_12.52.JPGP150812_12.53.JPGP150812_12.53[01].JPG
jeżeli to samo dzieje się na gazie i banzynie to elementami wspólnymi (w zależności od instalacji) są uklad zapłonowy i komputer.
Dlatego jeśli chodzi na jednym i na drugim tak samo trzeba szukac przyczyny w zapłonie
Jesli na gazie byłoby ok to wtedy możnaby myśleć że to układ paliwowy od benzyny.
Może spróujcie podmienic cewkę na tą która była poprzednio.. albo może nie ma ona masy i ją przepala.. trzeba sprawdzić jej wszystkie połączenia, jak nie to wina może leżeć po stronie komputera
O cholewa ale masakra.. grubsza rzeźba ..Niech ktoś zrobi porządek w kablach dochodzących do kostki wpinanej w cewkę, najpierw to ładnie polutować potem zaizolować i wpuścić w osłone tj. peszel i nigdzie indziej problemu nie będzie.
Po drugie kable może i wymienione ale na jakie ;/ na pewno dobre to one nie są... po woli i systematycznie musisz wymienić kilka rzeczy ale na nowe i jednakowe tj. 4 kable i świece normalnej firmy np.NGK
Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-08-2012 o 14:12
Mamy kupione kable NGK tylko przełożyliśmy cewkę wraz z tymi niebieskimi kablami i ciągle silnik pracuje tak samo. .. Chłopak idzie naprawiać te kable mam nadzieję że skończą sie te problemy.
OK to jeśli macie sprawną cewkę i nowe kable to je załóżcie żeby znowu nie padła cewka
z kablami na pewno któryś nie łączy gdzieś w tej pajęczynie i jeden odpiął sie od kostki.. musi dojść po kolorach oryginalnych kabli i to polutować, potem w droge i szerokim łukiem omijać warsztat który wypuścił od siebie wasze auto w takim stanie.
Niestety mam JTD i nie pomogę ale ktoś kto ma podobny silnik mógy dla pewności wrzucuć zdjęcie swojej kostki z kolorami przewodów i byłoby po sprawie
POwodzenia
Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 15-08-2012 o 14:31
Jak na razie nie dziękuję Aby się wszystko udało,mam cichą nadzieję że bedzie już wszystko ok...
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Czy mogła bym po prosić o zdjęcie z Pana samochodu tej samej kostki co u mnie te kabelki są do wymiany? Bym po równała i sprawdziła czy jest wszystko dobrze podłączone ?
Z góry dziękuje
pisząc o 4 kablu miałem na myśli przewód zapłonowy zdjęcie mogę zapodać ale nic z niego nie wymarasz. u mnie jest wszystko ładnie zaizolowane. podjerzewam, że u Ciebie podobnie jak u mnie w wiązkę dochodzącą do cewki wpinał się gaziarz, tyle że u mnie zrobił to bardziej elegancko zróbcie tak jak napisał jacjacek, tzn polutujcie kable wg kolorów i powinno być wszystko ok, a najlepiej podjechać z tym do kogoś kto się tym zajmuje na codzień. namiary na polecanego mechanika z Twojej okolicy zapodałem wcześniej.
Kochani!!! Jak na razie działaaaaaaa!!!
Działa działa!!
Ufff.. Silnik chodzi równo kontrolka zgasła!.. Tak jak mi państwo radzili z tymi kablami, izolujemy je i ładnie się je schowa aby już nic się nie zepsuło ! .. Dziękuuję Wam wszystkim za pomoc . Aż nie wiem jak się odwdzięczyć .
Martwiłam się że samochód trafi na złom a kredyt trzeba spłacać .
Ale jest ok.. Ufff
Jak nie bedzie widać przewodów wychodzących z kostki to zdjęcie może pomóc, jeśli tylko są zauważalne to kolorami chłopak dojdzie który kabel gdzie.
Tak jak pisze boch wogóle nie powinno być widać tego wpięcia.. tutaj ktoś popisał się zmysłem artystycznym
Skoro nie bedziecie mogli dojśc ładu to jeźdzcie do tego gazownika i niech to poprawia
http://autokacik.pl/printthread.php?...29&type=thread
tutaj opisane jak powinny byc podłączone kable w kostce i jak zmierzyć sprawność cewki
Jak widze już nie aktualne, ale to akurat w tym przypadku dobrze